Organizator:

Prelegentami FRN 23 byli:

Sebastian Barandziak

Sebastian Barandziak

prezes zarządu, Dekpol Deweloper

Prezes Zarządu Dekpol Deweloper Sp. z o.o. W Grupie Dekpol pracuje od sierpnia 2013 r. Specjalista w zakresie tworzenia i realizacji skutecznych strategii sprzedażowych na rynku nieruchomości, odpowiedzialny za dynamiczny wzrost i dywersyfikację w obrębie portfolio nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych Grupy. Posiada ponad dwudziestoletnie, różnorodne doświadczenie zarządcze zdobyte w firmach m. in. sektora budowlanego. Ukończył Zarządzanie i Marketing na Uniwersytecie Szczecińskim.

 

dr inż. Dorota Bartosz

dr inż. Dorota Bartosz

dyrektorka ds. zrównoważonego budownictwa, Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC

Ponad 20 letnie doświadczenie naukowo-badawcze i dydaktyczne związane z szeroko rozumianą efektywnością energetyczną budynków zdobyte na Politechnice Śląskiej. Autorka i współautorka kilkudziesięciu publikacji zagranicznych i krajowych. Prelegentka wielu konferencji i seminariów organizowanych w kraju i za granicą.

W ramach zrównoważonego budownictwa szczególnie związana z tematyką procesu dekarbonizacji budownictwa, cyrkularnością, oceną energetyczną i aspektów środowiskowych budynków (Life Cycle Assessment, LCA). Odpowiedzialna za merytoryczne aspekty realizowanych przez PLGBC projektów krajowych i międzynarodowych. Ambasadorka transformacji energetycznej sektora budownictwa. Autorka i koordynatorka pierwszego polskiego certyfikatu dla budownictwa mieszkaniowego ZIELONY DOM.

Jarosław Bator

Jarosław Bator

prezes zarządu, NDI Development

Jarosław Bator ma 20-letnie doświadczenie na rynku nieruchomości oraz w zakresie doradztwa. Przed dołączeniem do NDI Development kierował w ramach grupy Echo Investment projektami R4R oraz CitySpace. Wcześniej był dyrektorem zarządzającym Business Link i dyrektorem ds. rozwoju biznesu w Skanska. Zasiadał w zarządzie PKP, gdzie był zaangażowany w działania restrukturyzacyjne i rozwój organizacji. Jest absolwentem SGH w Warszawie. Studia podyplomowe ukończył na Sheffield Hallam University i Politechnice Warszawskiej. Posiada tytuł rzeczoznawcy majątkowego i jest członkiem polskiego zarządu organizacji The Royal Institution of Chartered Surveyors.

Rafał Bendyk

Rafał Bendyk

wiceprezes zarządu, Igloo

Rafał Bendyk – Wiceprezes Zarządu IGLOO, Branża chłodnicza i grzewcza.

IGLOO to wiodący producent techniki chłodniczej i grzewczej. Projektuje i produkuje systemy oraz urządzenia, których celem jest oszczędzanie energii, ochrona środowiska i dekarbonizacja. Pompy ciepła oraz system grzewczo-chłodniczy MultiEnergy to najlepsze technologicznie rozwiązania na świecie. System MultiEnergy jest z sukcesem wdrażany na stacjach PKN Orlen redukując zapotrzebowanie na energię o ponad 80%. Uruchomiona hala produkcyjna pomp ciepła umożliwi dostarczenie 150 000 urządzeń na rynek europejski w 2024.

Michał Białas

Michał Białas

chief business development officer, członek zarządu 7R

Michał posiada wieloletnie doświadczenie w sektorze nieruchomości, ze specjalizacją w dziedzinie strukturyzacji, finansowania i realizacji transakcji. W 7R odpowiada za rozwój portfela nieruchomości i najemców, a także realizację strategii rozwoju firmy na kluczowych rynkach.

Michał Białas przez ostatnie 5 lat związany był z Grupą Accolade, gdzie zarządzając polskim oddziałem przyczynił się do dziesięciokrotnego wzrostu portfela, którego wolumen wyniósł ponad 1,3 mln m2 powierzchni magazynowej. Był również członkiem zarządu funduszu SICAV firmy Accolade, a wcześniej, przez wiele lat pracował w Santander Bank Polska (dawniej BZ WBK), m.in. na stanowisku dyrektora ds. klientów korporacyjnych. Jest absolwentem IMD, London School of Economics and Political Science, Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Uniwersytetu SWPS.

Radosław Bieliński

Radosław Bieliński

manager ds. Komunikacji i Marketingu i Sektor B2B, RynekPierwotny.pl

Radosław Bieliński – ekspert z 20-letnim  doświadczeniem w zakresie marketingu i komunikacji w branży mieszkaniowej. Pierwsze lata pracy spędził w agencji PR, w której odpowiadał za projekty deweloperskie, uczestniczył również w powstawianiu i obsłudze Polskiego Związku Firm Deweloperskich (PZFD). W 2007 roku dołączył do działu marketingu i odpowiadał za komunikację jednego z największych giełdowych deweloperów w Polsce – Dom Development SA. Od 2021 jest związany z kluczowym na rynku portalem nowych mieszkań i domów rynekperwotny.pl, gdzie odpowiada za marketing i komunikację do sektora B2B.

Tomasz Bojęć

Tomasz Bojęć

partner zarządzający, ThinkCo

Patryk Bolimowski

Patryk Bolimowski

kierownik R&D i kontroli jakości, System 3E

Wykształcenie techniczne w zakresie chemii oraz materiałoznawstwa zdobywał w Polsce, Niemczech i Wielkiej Brytanii, gdzie w 2017 r. uzyskał tytuł doktora na Uniwersytecie w Bristolu. Swoje umiejętności doskonalił koordynując projekty badawczo-rozwojowe w zakresie materiałów konstrukcyjnych do zastosowań w przemyśle inżynieryjnym. W SYSTEM 3E zajmuje się dbaniem o jakość elementów 3E, ich doskonaleniem, zapewnieniem zgodności produktu z istniejącymi normami oraz prowadzeniem projektów badawczo-rozwojowych.

Michał Bryszewski

Michał Bryszewski

head of Property & Asset Management, Savills

Michał posiada blisko 20-letnie doświadczenie w sektorach nieruchomości i bankowości. Jest liderem biznesowym oraz doświadczonym mentorem i coachem. Do Savills dołączył z JLL, gdzie jako Head of Business Solutions zbudował blisko 160-osobowy zespół świadczący globalnie zintegrowane usługi analityczno-transakcyjne. Wcześniej zdobywał doświadczenie w doradztwie biznesowym w PwC oraz w bankowości inwestycyjnej w UniCredit. Posiada międzynarodowe doświadczenie zgromadzone m.in. podczas pięcioletniej pracy w Wiedniu oraz ugruntowaną wiedzę finansową potwierdzoną tytułem CFA. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej. Ukończył studia podyplomowe na Politechnice Warszawskiej.

W Savills pełni funkcję Head of Asset and Property Management oraz jest członkiem zarządu w Polsce. Razem z zespołem zapewnia klientom kompleksową opiekę nad nieruchomościami biurowymi, handlowymi i magazynowymi, w tym nadzór nad aspektami technicznymi i finansowymi związanymi z obsługą nieruchomości oraz usługi doradcze mające na celu zwiększenie wartości nieruchomości.

Wojciech Caruk

Wojciech Caruk

prezes zarządu, PFR Nieruchomości

Menadżer z ponad dwudziestoletnim, profesjonalnym doświadczeniem w koordynowaniu i zarządzaniu projektami budowlanymi zdobytym m.in. w Globe Trade Centre, LC Corp Sky Tower, Skanska Residential Development Poland, Immobel Poland, E&L Architects. Był dyrektorem projektu Złota 44. Ostatnio pełnił funkcję dyrektora ds. inwestycji w Dom Development. Ukończył Politechnikę Warszawską na Wydziale Inżynierii Lądowej.

Przemysław Chimczak-Bratkowski

Przemysław Chimczak-Bratkowski

partner zarządzający, ThinkCo

Robert Chojnacki

Robert Chojnacki

współwłaściciel, Rednet Property Group

Pierwsze lata kariery zawodowej spędził jako projektant, następnie pracował jako analityk rynku nieruchomości i sektora budowlanego w Biurze Maklerskim BGŻ.

Od 2000 roku związany z rynkiem nieruchomości mieszkaniowych. Założyciel:  REDNET Consulting (analizy rynku mieszkaniowego i projektów deweloperskich), serwisów mieszkaniowych - tabelaofert.pl oraz luksusowemieszkania.pl, agencji nieruchomości REDNET24 (sprzedaż projektów deweloperskich), a także  działających w obszarze rynku mieszkaniowego spółek Integrum Management (usługi w zakresie zarządzania i administrowania nieruchomościami), REDNET Dom (usługi projektowe i wykończeniowe mieszkań) oraz REDNET Investment (budowa mieszkań na sprzedaż i wynajem). Autor koncepcji analizy preferencji nabywców mieszkań z wykorzystaniem danych pochodzących z portali internetowych. Pomysłodawca inwestycyjnego grupowego zakupu mieszkań na wynajem i organizator pierwszych takich transakcji w Polsce. Autor koncepcji gwarantowanego wynajmu mieszkań. Opracował model najmu i doprowadził do jego wdrożenia w grupie REDNET. Autor wielu raportów i analiz, prowadził kilkadziesiąt paneli, wykładów i prezentacji dotyczących polskiego rynku nieruchomości zarówno w kraju, jak i zagranicą, między innymi w Londynie, Hongkongu, Singapurze i Tokio. Dział analiz REDNET Consulting w czasie swojej ponad 15 letniej działalności wykonał kilka tysięcy raportów i analiz dla czołowych deweloperów, banków i funduszy inwestycyjnych polskich i zagranicznych. Z kolei firma REDNET24 za ostatnie 3 lata swojej działalności na w outsourcingu sprzedaży została wyróżniona diamentami Forbesa, jako jedyna firma w branży.

Katarzyna Chwalbińska-Kusek

Katarzyna Chwalbińska-Kusek

dyrektorka ds. ESG i zrównoważonego rozwoju, Savills Polska

Katarzyna Chwalbińska-Kusek jest ekspertką i pasjonatką w obszarze zrównoważonego budownictwa. Od 15 lat aktywnie promuje idee zrównoważonego rozwoju. W Savills odpowiada za kształtowanie strategii ESG wewnątrz firmy, a także dla klientów firmy (wspiera inwestorów, deweloperów, najemców i właścicieli nieruchomości).

Przez większą część swojej kariery związana była z Buro Happold - jednym z międzynarodowych liderów na rynku doradztwa inżynieryjnego dla branży budowlanej. W tym czasie m.in. współtworzyła koncept zdrowego biura, które jako pierwsze w Polsce uzyskało certyfikat WELL Building Standard Gold. W latach 2016-2019 pełniła funkcję członka zarządu polskiego oddziału Urban Land Institute. W latach 2012-2019 założyła i prowadziła platformę wymiany wiedzy dla osób odpowiadających za marketing strategiczny na rynku budowlanym oraz nieruchomości komercyjnych – Construction Marketing Group. Współpracowała również ze Światową Radą Biznesu na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju (WBCSD) oraz Europejską Fundacją Klimatyczną (ECF).

Katarzyna rozwijała karierę podnosząc swoje kompetencje. Posiada międzynarodowe certyfikaty w tym: GRI Certified Training Course, tytuł Chartered Marketer oraz dyplom Direct and Digital Marketing. Jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego oraz University of Westminster.

Łukasz Ciesielski

Łukasz Ciesielski

dyrektor zarządzający, Strabag Real Estate

Łukasz Ciesielski swoją karierę zawodową rozpoczął ponad 20 lat temu, pracując dla branży budowlanej w Wiedniu. W 2012 roku związał się z sektorem nieruchomości komercyjnych, a od 2019 przewodzi polskiemu oddziałowi STRABAG Real Estate jako dyrektor zarządzający. Odpowiada za strategię oraz działalność operacyjną firmy, intensywnie wzmacniając jej rozpoznawalność i obecność w kraju. Łukasz Ciesielski od 2004 roku zdobywał międzynarodowe doświadczenie w ramach Grupy STRABAG, realizując projekty kubaturowe oraz infrastrukturalne w Austrii, Niemczech oraz w Ukrainie. Następnie od podstaw stworzył struktury STRABAG Real Estate w Polsce i odegrał kluczową rolę w ekspansji marki na lokalny rynek. Był współodpowiedzialny między innymi za procesy deweloperskie inwestycji Motel One oraz Astoria Premium Offices w Warszawie.

Aktualnie, pod kierownictwem Łukasza Ciesielskiego, spółka deweloperska STRABAG Real Estate prowadzi w Polsce dwa wyjątkowe projekty transformacyjne. W Warszawie realizuje kompleks biurowo-hotelowy Upper One – jedną z najbardziej wyczekiwanych inwestycji na stołecznym rynku biurowym, która stanie w miejsce Atrium International. Z kolei w Małopolsce inwestor planuje zastąpić wyburzoną galerię handlową Plaza wielofunkcyjnym kompleksem kilku budynków. Łukasz Ciesielski ukończył Wydział Budownictwa Politechniki Wiedeńskiej na specjalności Zarządzanie i Ekonomika Budownictwa, a także studia podyplomowe w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu na kierunku inwestycje kapitałowe.

Piotr Ciosk

Piotr Ciosk

CEO, dyrektor zarządzający, Keemple Polska

Menedżer z bogatym doświadczeniem z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, zarządzania strategicznego, zarządzania zespołami sprzedażowymi, popartym wieloma sukcesami we wdrażaniu nowych strategii, restrukturyzacji, budowania firm i startupów i nadzorowania projektów w różnych branżach m.in. poligraficznej, wydawniczej, telekomunikacyjnej i technologicznej czy FMCG. Aktualnie CEO – Dyrektor Zarządzający  Keemple Polska Sp. z o.o. . Wcześniej Prezes Zarządu OZGraf S.A. i Członek Zarządu KOMPAP S.A., spółki notowanej na GPW. Aktualnie Członek Rady Nadzorczej tych spółek.

Absolwent Akademii Morskiej w Gdyni, również Podyplomowego Studium Marketingu przy GFKM, posiada dyplom MBA Uniwersytetu Gdańskiego.Do roku 2000, pracował na stanowiskach kierowniczych w międzynarodowym koncernie Chio Lilly Snack Foods. Następnie sprawował funkcję Prezesa Zarządu Atext S.A., gdzie po raz pierwszy zetknął się z branżą poligraficzną. Wprowadzał do Polski i kierował belgijską firmą Unibind i szwedzką Bindomatic. Zdobył też doświadczenie na międzynarodowym rynku telekomunikacyjnym, kierując działem sprzedaży i usług firmy VECTOR w Gdyni.Ma na swoim koncie liczne prezentacje z dziedziny biznesu podczas konferencji, między innymi organizowanych przez Instytut Zarządzania w Warszawie. Prowadził też wykłady na MBA przy Uniwersytecie Gdańskim i w Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni. Publikował artykuły w magazynie „Marketing w Praktyce”.

Krzysztof Cipiur

Krzysztof Cipiur

managing partner and director Capital Markets, Knight Frank

Krzysztof posiada ponad 14-letnie doświadczenie w obsłudze nieruchomości i finansów. Krzysztof dołączył do Knight Frank w 2011 roku po ponad 2 latach spędzonych w PwC przy projektach audytu i due diligence projektów z sektora nieruchomości i sektora finansowego.

Głównym celem Krzysztofa jest utrzymywanie relacji ze wszystkimi kluczowymi graczami w branży oraz pozyskiwanie nowego kapitału na polskim rynku nieruchomości. W ramach zespołu pracował przy wielu rozpoznawalnych projektach obejmujących nabywanie i sprzedawanie budynków komercyjnych, finansowanie oraz transakcje dotyczące działek, m.in. zakup Nowogrodzka Square, budynku typu prime Office w Warszawie, na zlecenie Amundi oraz Bramy Portowej, Wola Center, Retro Office House, Silesia Star, Andersia Business Centre, Wratislavia Centre, Pilot Tower, Warsaw Corporate Center czy biurowiec Stratos w Warszawie.

Krzysztof jako Partner Zarządzający odpowiada za wszystkie linie biznesowe w Knight Frank w Polsce.

Agnieszka Ciupak

Agnieszka Ciupak

dyrektor wykonawczy, GTC w Polsce

Agnieszka Ciupak od listopada 2022 roku zajmuje stanowisko dyrektora wykonawczego w GTC w Polsce. Odpowiada zarówno za prowadzenie bieżącej działalności spółki, w tym zarządzanie aktywami i kreowanie strategii rynkowej, jak również zarządzanie zasobami ludzkimi i działaniami marketingowymi na rynku krajowym.  

Agnieszka Ciupak ma ponad 20 lat doświadczenia w branży nieruchomości komercyjnych, które zdobywała kierując działami leasingu największych międzynarodowych firm i funduszy właścicielskich. Pełniła również funkcję dyrektorki działów biurowych w takich firmach jak CPI Polska, HB Reavis Polska, Griffin Real Estate/Echo Investment.

Agnieszka Ciupak jest absolwentką międzynarodowych stosunków ekonomicznych w Szkole Głównej Handlowej oraz ekonomii na Prywatnej Wyższej Szkole Biznesu i Administracji w Warszawie.

Agata Czarnecka

Agata Czarnecka

director, head of Research & Consultancy, CBRE

Dyrektor działu Badań Rynku CBRE, gdzie od 2011 r. zajmuje się doradztwem oraz analizami danych dotyczących wszystkich sektorów rynku nieruchomości komercyjnych.

Jest autorką i współautorką wielu raportów dotyczących kierunków rozwojów każdego z sektora nieruchomości komercyjnych, w tym: Retail 2040, Shopping Centre 4.0, How we want to work? Swoje doświadczenie z powodzeniem wykorzystuje przy doradztwie dla kluczowych projektów komercyjnych w Polsce. Agata przez 10 lat pracowała w firmie Ernst & Young w Grupie Doradztwa Rynku Nieruchomości, gdzie specjalizowała się w sporządzaniu raportów i analiz. Agata ukończyła Szkołę Główną Handlową oraz studia CCIM.

Jacek Czeremużyński

Jacek Czeremużyński

dyrektor sprzedaży produktów dla przemysłu, Hörmann Polska

dr Adam Czerniak

dr Adam Czerniak

kierownik Zakładu Ekonomii Instytucjonalnej i Politycznej SGH, główny ekonomista Polityki Insight

Adam Czerniak jest doktorem nauk ekonomicznych, dyrektorem ds. badań i głównym ekonomistą w centrum analitycznym Polityka Insight oraz kierownikiem Zakładu Ekonomii Instytucjonalnej i Politycznej w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Do 2012 r. pracował jako ekonomista bankowy, wcześniej współpracował z Bankiem Światowym oraz Fundacją FOR, był też stypendystą Ronald Coase Institute. Jest członkiem-założycielem Laboratorium Rynku Najmu, a także autorem publikacji naukowych z zakresu socjologii ekonomicznej, ekonomii instytucjonalnej i funkcjonowania rynku nieruchomości. Polski reprezentant w radzie European Master in Official Statistics działającej przy Eurostacie w kadencji 2021-2023.

Przemysław Dziąg

Przemysław Dziąg

radca prawny, Polski Związek Firm Deweloperskich

Przemysław Dziąg, radca prawny, uczestnik studiów doktoranckich w Instytucie Nauk Prawnych PAN; od kilku lat reprezentuje Polski Związek Firm Deweloperskich w pracach legislacyjnych dotyczących szeroko rozumianego procesu inwestycyjno-budowlanego, w tym planowania przestrzennego oraz ustawy prawo budowlane. Jest autorem licznych analiz oraz opinii prawnych, a także artykułów i komentarzy prasowych dotyczących problematyki prawa nieruchomości, w szczególności z zakresu ustawy deweloperskiej, użytkowania wieczystego i prawa budowlanego.

 

Karol Dzięcioł

Karol Dzięcioł

doradca zarządu, Develia

Karol Dzięcioł ma ponad 17 lat doświadczenia na rynku nieruchomości. Obecnie jest doradcą ds. rozwoju biznesu w spółce Develia S.A. odpowiedzialnym między innymi za rozwój współpracy joint-venture, segment PRS oraz M&A. Jego doświadczenie zawodowe obejmuje m.in.: REAS (JLL Living), firmą zajmującą się profesjonalnym doradztwem na rynku mieszkaniowym, gdzie był dyrektorem działu doradztwa deweloperskiego i wycen. Ponadto przez wiele lat odpowiadał za procesy nabywania nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych w firmach HB Reavis i Echo Investment. W ostatnich latach jako członek zarządu z sukcesem wprowadził na polski rynek brytyjską firmę Frontier Estates, gdzie realizował między innymi rozwój inwestycji PRS, student housing oraz inwestycje logistyczne/SBU. 

Krzysztof Elsner

Krzysztof Elsner

członek zarządu, Napollo Retail Development

Krzysztof Elsner (50 l) Członek Zarządu Napollo Retail Development. Posiada ponad 25 letnie doświadczenie w branży nieruchomości komercyjnych w Polsce. Od wielu lat z powodzeniem rozwija sektor Retail Parków, zarządza całym procesem powstawania, komercjalizacji i zarządzania tymi obiektami jako Członek Zarządu i Dyrektor Pionu Inwestycji Komercyjnych. Poprzednio ponad 8 lat jako szef Developmentu i Członek Zarządu Trei Poland , realizował także zakupy gruntów mieszkaniowych. Pod jego kierownictwem otwartych zostało 35 Retail Parków w Polsce.

Wcześniej zajmował przez wiele lat stanowiska dyrektorskie i menadżerskie w Kaufland Polska i ExxonMobil Polska rozpoczynając ekspansję, przyczyniając się do intensywnego rozwoju w Polsce.

Jest absolwentem Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku Ekonomiczno-Socjologicznym, specjalizacja Inwestycje i Nieruchomości.

Piotr Fijołek

Piotr Fijołek

co-managing partner, Griffin Capital Partners

Ekspert w dziedzinie akwizycji z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania i realizacji projektów o charakterze oportunistycznym i wpływających na wzrost wartości zarządzanych aktywów. Jego szerokie doświadczenie operacyjne obejmuje 15 lat ścisłej specjalizacji w obszarze nieruchomości oraz private equity. Od początku swojej kariery zawodowej jest związany z Griffin.

Wśród imponujących osiągnięć Piotra Fijołka znajduje się ponad 100 zakończonych sukcesem transakcji o łącznym wolumenie przekraczającym 4 mld euro. Przez ponad dekadę zrealizował wiele flagowych projektów Griffina, m.in. transakcję przejęcia tzw. portfela M1 i nabycie większościowego pakietu udziałów w Murapol, wiodącej polskiej firmie deweloperskiej, w której zasiada obecnie jako Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej.

Jako Co-Managing Partner jest także odpowiedzialny za zarządzanie aktywami. Piotr Fijołek obecnie kieruje kilkoma platformami inwestycyjnymi, m.in. m.in. Murapol i Chariot, których GAV przekracza miliard euro. Aktywnie działa również na rzecz ekspansji Griffina na rynki zagraniczne i rozwoju nowych linii biznesowych.

Absolwent Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej, Gospodarki Przestrzennej Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie oraz Executive MBA w Akademii Leona Koźmińskiego.

dr Jacek Furga

dr Jacek Furga

przewodniczący Komitetu ds. Finansowania Nieruchomości Związku Banków Polskich i prezes zarządu Centrum AMRON

dr inż. Marcin Gawroński

dr inż. Marcin Gawroński

dyrektor Działu Budownictwa Ekologicznego, Sweco Polska

Członek Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego oraz Prezes Zarządu Fundacji Miasta Przyszłości. Jest praktykiem z ponad trzynastoletnim doświadczeniem w branży budownictwa zrównoważonego, odpowiadał m.in. za pierwsze certyfikacje BREEAM w Polsce w 2010 roku. Marcin jest też autorem kilkunastu publikacji z obszarów związanych z budownictwem ekologicznym. Przewodzi Fundacji Miasta Przyszłości, która wspiera inicjatywy związane z tworzeniem nowoczesnych i przyjaznych miast oraz organizuje konferencję Miasta Przyszłości.

Anna Głowacz

Anna Głowacz

head of Industrial, Leasing Agency AXI IMMO

Anna Głowacz związana jest z branżą nieruchomości przemysłowych ponad 20 lat. Na stanowisku Dyrektora Działu Industrial w AXI IMMO jest odpowiedzialna za zarządzanie kilkunastoosobowym zespołem najmu, a także budowanie i wzmacnianie relacji z klientami oraz partnerami biznesowymi. Pełni również funkcję dyrektora biura AXI IMMO w Katowicach. Anna jest absolwentką Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Ukończyła również studia podyplomowe w Wyższej Szkole Gospodarowania Nieruchomościami w Warszawie i kurs CCIM. Wśród jej klientów znajdują się takie firmy jak: Ceva Logistics, Denso, Seifert Polska, Hutchinson, Bulten, Martes Sports, MIG  i wielu innych.

Aleksandra Goller

Aleksandra Goller

dyrektor ds. sprzedaży i marketingu, Skanska Residential Development Poland

Aleksandra Goller jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego, Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Politechniki Warszawskiej. Z rynkiem nieruchomości jest związana od ponad 20 lat, z czego większość zajmuje obszar nieruchomości mieszkaniowych. W Skanska Residential Development Poland pracuje od 2015 roku. Jest ambasadorem wprowadzenia certyfikacji środowiskowej BREEAM w budownictwie mieszkaniowym. Od 2018 roku pracuje na stanowisku Dyrektora ds. sprzedaży i marketingu. Jej cel to dalsze konsekwentne wdrażanie koncepcji zrównoważonego rozwoju w budownictwie. Angażuje się także w działania proedukacyjne podnoszące świadomość w zakresie wpływu zrównoważonych osiedli nie tylko na jakość codziennego życia mieszkańców, ale również środowiska naturalnego.

Radosław Górecki

Radosław Górecki

Communications director, Marketing & Communications, 7R

Radosław Górecki pełni obecnie funkcję rzecznika prasowego i dyrektora ds. komunikacji w 7R. Wcześniej przez blisko 6 lat pełnił funkcję Head of PR w Ghelamco. Radosław od ponad 20 lat związany jest z obszarem komunikacji korporacyjnej i dziennikarstwem ekonomicznym. Posiada praktyczne doświadczenie w budowaniu strategii komunikacyjnych. Jego pasją jest rynek nieruchomości. Doświadczenie zdobywał w dziennikarstwie: w Pulsie Biznesu i Dzienniku. Był też wicenaczelnym magazynów Eurobuild CEE i Gazety Bankowej. Pracę w PR rozpoczął w Colliers International. Jego pasją jest architektura, media, technologie i ich wpływ na rynek nieruchomości.

Magdalena Górska-Wojtas

Magdalena Górska-Wojtas

business development manager, GLP

Odpowiada za rozwój GLP (wcześniej Goodman) na rynku trójmiejskim oraz warszawskim, gdzie firma posiada budynki o łącznej powierzchni 270 tys. mkw. oraz grunty inwestycyjne umożliwiające realizację 400 tys. mkw. przestrzeni logistycznej. Aktywnie uczestniczy w każdym etapie realizacji nowych projektów – od analizy opłacalności, przez zakup gruntów, negocjacje umów najmu i budowanie trwałych relacji z klientami.

Przed dołączeniem do zespołu GLP w 2016 roku, pracowała jako analityczka w dziale nieruchomości przemysłowych Colliers International, a wcześniej także w czołowych polskich firmach deweloperskich i architektonicznych. 

Jest absolwentką architektury i urbanistyki na Politechnice Warszawskiej. Na tej samej uczelni ukończyła studia podyplomowe w zakresie wyceny nieruchomości, a w CCIM Institute specjalistyczny kurs „Analiza finansowa nieruchomości komercyjnych”.

Jacek Grzybowski

Jacek Grzybowski

członek zarządu Unihouse

Absolwent Politechniki Białostockiej z tytułem mgr inż. budownictwa.

Posiada wieloletnie doświadczenie w generalnym wykonawstwie skomplikowanych projektów przemysłowych i kubaturowych.  Z Grupą Unibep związany od 2010 roku, gdzie przeszedł ciekawą ścieżkę rozwoju od Kierownika Kontraktu, Dyrektora Rynku, po Dyrektora Handlowego Budownictwa Przemysłowego Unibep S.A. Koordynował między innymi prace nad budową Fabryki Proszków Mlecznych Mlekovita w Wysokim Mazowieckim, Zakładem produkcyjnym Bravilor Bonamat w Białymstoku czy fabryką Rosti Polska w Suwalskiej Strefie Ekonomicznej w Białymstoku.

W listopadzie 2021 roku decyzją Rady Nadzorczej Unibep S.A. został powołany na stanowisko Członka Zarządu i Dyrektora Handlowego spółki Unihouse S.A. Sprawuje nadzór nad całym procesem sprzedażowym i rozwojem budownictwa w technologii modułowej o konstrukcji drewnianej rynkach norweskim, szwedzkim, polskim i niemieckim.

Renata Hartle

Renata Hartle

technology solutions director, Colliers

Jako Dyrektorka ds. rozwiązań technologicznych w Colliers doradza właścicielom budynków oraz najemcom w zakresie innowacyjnych technologii dla biur. Na co dzień, Renata audytuje nieruchomości pod kątem potencjalnego dostosowania budynku do nowych oczekiwań najemców, prowadzi dla klientów wdrożenia technologii i edukuje użytkowników, zapewniając adaptację wybranych rozwiązań. Jednocześnie, blisko współpracuje ze startupami, pomagając im rozwijać rozwiązania odpowiadające rzeczywistym potrzebom użytkowników.

Renata jest w gronie pionierów polskiego rynku PropTech - od lat wyszukuje, testuje i integruje najnowocześniejsze inteligentne rozwiązania w branży nieruchomości, takie jak mobilny dostęp, wirtualna recepcja, smart parking czy analiza zajętości powierzchni. Odpowiadała m.in. za wprowadzenie na rynek wirtualnej platformy do rezerwacji przestrzeni elastycznych Colliers Mobility Pass czy oprogramowania do zarządzania budynkami biurowymi Connected by Skanska. W 2022 r. została pierwszą w Polsce Akredytowaną Profesjonalistką SmartScore - systemu certyfikacji dla inteligentnych budynków. Ponad 12-letnie doświadczenie w branży nieruchomości komercyjnych zdobywała w Europie Środkowo-Wschodniej, Skandynawii i Stanach Zjednoczonych.

 

 

Bartłomiej Hofman

Bartłomiej Hofman

managing director, P3 Logistic Parks

Bartłomiej Hofman posiada ponad 20-letnie doświadczenie w branży nieruchomości komercyjnych. Karierę rozpoczął w 1999 roku w firmie Knight Frank, później pracował w DTZ Polska oraz w Europolis Real Estate Asset Management na stanowisku Managing Director. Doświadczenie zdobywał również w Immobel Poland, gdzie pełnił funkcję Managing Director będąc równocześnie członkiem Komitetu Wykonawczego Immobel SA z siedzibą w Brukseli oraz w Savills Investment Management na stanowisku Head of Investment.

Jest członkiem RICS (Royal Institution of Chartered Surveyos) i absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie uzyskał tytuł magistra w Instytucie Stosunków Międzynarodowych. Ukończył również studia podyplomowe w zakresie wyceny nieruchomości i pośrednictwa w obrocie nieruchomościami.

Wojciech Karol Iwaszkiewicz

Wojciech Karol Iwaszkiewicz

Burmistrz Giżycka

Burmistrz Giżycka od 2014 r. Absolwent Akademii Rolniczo-Technicznej w Olsztynie oraz Uniwersytetu SWPS w Warszawie, gdzie uzyskał tytuł Master of Business Administration. W kadencji 2010-2014 radny Rady Miejskiej w Giżycku. Ukończył studia podyplomowe także w zakresie informatyki stosowanej oraz logistykę (wojskowa / Wyższa Szkoła Oficerska w Poznaniu).

Innowacyjny samorządowiec, pasjonat sportu, muzyki i lokalny patriota.

 

Dominik Januszewski

Dominik Januszewski

head of Strategic Consulting, JLL

Dominik Januszewski jest doświadczonym menadżerem, ekspertem w dziedzinie zarządzania i finansów. Przez ponad 25 lat pracował w firmach Ernst&Young oraz Arthur Andersen. W latach 2005-2019 był Partnerem w Ernst&Young odpowiadającym za projekty doradztwa biznesowego, doradztwa transakcyjnego, projekty prywatyzacyjne, jak również badanie sprawozdań finansowych.

W latach 2016-2019 członek zarządu w paneuropejskiej strukturze Ernst&Young dedykowanej do obsługi sektora finansowego.

Jako Partner kierował ponad 200 osobowym zespołem konsultantów. Do jego klientów należały największe instytucje finansowe w Polsce.

Obecnie odpowiada za zespół doradztwa strategicznego JLL zajmujący się opracowywaniem i wdrażeniem strategii ESG oraz startegii optymalizacji energetycznej przedsiębiorstw.

Dominik Januszewski jest Polskim Biegłym Rewidentem, odbył wiele kursów zawodowych z dziedziny audytu, doradztwa i zarządzania, w tym w 2018 roku szkolenie dla Top Executives w Harvard Business School. W 2022 roku uzyskał Certyfikat University of Cambridge: „Business Sustainability Management”.

Jest Absolwentem Uniwersytetu Łódzkiego, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, specjalizacja Finanse i Bankowość.

Jarosław Jędrzyński

Jarosław Jędrzyński

ekspert portalu, Rynekpierwotny.pl

Znany i ceniony ekspert portalu RynekPierwotny.pl, którego analizy dotyczące sprzedaży mieszkań na rynku deweloperskim są publikowane przez największe krajowe media w Polsce. Specjalizuje się w tematyce giełdowej, analizując wyniki spółek WIG Nieruchomości oraz trendy zachodzące na rynku mieszkaniowym.

Monika Kaczmarczyk

Monika Kaczmarczyk

dyrektor zarządzająca, Brain Embassy

Monika Kaczmarczyk jest członkiem Zespołu Zarządzającego firmy Adgar Poland oraz Dyrektorem Zarządzającym Brain Embassy, pierwszego w Polsce co-creatingu. Coworking kierowany przez Monikę od początku stanowi ideę biura przyszłości, powstałego w oparciu o światowe trendy w projektowaniu ergonomicznych i kreatywnych przestrzeni do pracy. Doceniony nie tylko w Polsce, ale również za granicą projekt rozpoczął swoją działalność w Belgii i Izraelu, gdzie polski zespół kierowany przez Monikę, wdrożył koncept na tamtejsze rynki, tym samym tworząc jedną z wiodących marek w branży. Monika jako członek globalnego zespołu pracuje także nad strategią i rozpoznawalnością, wielokrotnie nagradzanej marki Brain Embassy oraz odpowiada za ekspansję BE na lokalnych i zagranicznych rynkach.

W 2018 roku została uznana Kobietą Sukcesu i udzieliła wywiadu w książce “Sukces jest kobietą. Piękna twarz biznesu”. Chwilę później otrzymała również nagrodę Wybitnej Polki podczas Akcji z okazji 100-letniej Wolnej Polski, organizowanej przez Wydawnictwo Lifestyle Media.

Koncept Brain Embassy to już 7 lokalizacji w Warszawie i 2 na świecie. Aktualnie Monika pracuje nad rozwojem marki w innych miastach w Polsce.

 

Grzegorz Kaleta

Grzegorz Kaleta

director, head of Hotels Property Management Poland, CBRE

Grzegorz – doświadczony Dyrektor Techniczny oraz Property Manager  z ponad 25 - letnią praktyką zawodowa, z czego samej w branży hotelarskiej blisko 20 lat. W ciągu swojej kariery zawodowej był zatrudniony między innym w firmie RCCL (USA) dysponującej flotą największych i najnowocześniejszych statków pasażerskich świata,  pracując na różnych stanowiskach Oficersko-Technicznych, następnie jako Dyrektor Techniczny w sieci Starwood/Marriott Hotels, a także jako Hotel’s Technical Advisory Director w Bilfinger/Apleona-GVA/Avison Young, gdzie jego zadania dotyczyły głównie technicznego zarządzania nieruchomościami hotelowymi  i szeroko pojętym konsultingiem technicznym (TDD). Grzegorz jest dyplomowanym inżynierem o specjalności Elektro-Automatyka, inżynierem zarzadzania jakością ISO 9000, a także absolwentem uniwersyteckich studiów na kierunku Transport i Logistyka. Posiada różne uprawnienia morskie i lądowe takie jak SEP/UDT/High Voltage/ETO.

Obecnie w imieniu właścicieli - Union Investment i Invesco zarządza a także odpowiada za project management w 9 nieruchomościach hotelowych 3/4/5 gwiazdkowych z 5 różnych międzynarodowych sieci hotelowych takich jak Radisson, IHG, Hilton, Accor, Marriott, w  5 największych miastach w Polsce.

Ewelina Kałużna

Ewelina Kałużna

managing director Business Link & head of Strategic Workplace Solution Advisory, CEE in Skanska

Ewelina posiada ponad 17-letnie doświadczenie w branży biurowych nieruchomości komercyjnych.

Od 2021 roku Ewelina łączy dwie role w Grupie Skanska, pełniąc funkcję Dyrektora Zarządzającego Business Link oraz Head of Strategic Workplace Advisory w Europie Środkowo-Wschodniej.

Wcześniej, przez ostatnie sześć lat, działała w Skanska CDE jako Dyrektor Działu Leasingu i Zarządzania Aktywami, zarządzając ponad 20-osobowym zespołem obecnym na siedmiu rynkach w Polsce - w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu, Gdańsku, Łodzi i Katowicach. Nadzorowała opracowywanie i realizację strategii wynajmu powierzchni komercyjnych dostarczanych przez Skanska oraz, jako członek zarządu, odpowiadała za strategię organizacji w Polsce.

Zanim dołączyła do Skanska, zajmowała się doradztwem na rynku nieruchomości, pracując jako dyrektor w Dziale Wynajmu Powierzchni Biurowych i Reprezentacji Wynajmujących w Colliers International oraz w JLL jako Associated Director, zawsze odpowiedzialna za wdrażanie kompleksowych strategii dla budynków biurowych.

Maciej Kamiński

Maciej Kamiński

head of Property Management, Globalworth Poland

Maciej Kamiński zajmuje stanowisko Head of Property Management od 2019 roku i jest członkiem zarządu GPRE Property Management, spółki zarządzającej nieruchomościami Globalworth w Polsce.

Wcześniej zajmował stanowisko wiceprezesa Buma Service, gdzie kierował zespołem zarządzającym nieruchomościami komercyjnymi firmy w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu. Posiada 20-letnie doświadczenie w branży, w tym w wynajmie, relacjach z klientami i zarządzaniu lokalizacjami. Posiada również umiejętności w zakresie szkolenia i rozwoju pracowników, przygotowywania budżetów, marketingu i analiz finansowych.

Maciej jest licencjonowanym managerem nieruchomości i ukończył studia podyplomowe w zakresie zarządzania nieruchomościami i obiektami.

Jacek Karnowski

Jacek Karnowski

Prezydent Miasta Sopotu

Ur. 1963 w Gdańsku, od dzieciństwa mieszkaniec Sopotu, od zawsze harcerz, społecznik. Absolwent sopockiej "ósemki" Józefa Golca i II Liceum Ogólnokształcącego.            

Doktor nauk ekonomicznych Uniwersytetu Gdańskiego. Absolwent Wydziału Budownictwa Lądowego Politechniki Gdańskiej, w czasie studiów Wicemarszałek Parlamentu Studentów. Absolwent Studium Podyplomowego Prawa Samorządowego na Uniwersytecie Gdańskim, oraz Studium Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego i Central Connecticut State University.                         

Od 1990 radny i wiceprezydent Sopotu, a od 1998 roku prezydent Sopotu. W latach 1990-98 radny Sejmiku Województwa Gdańskiego. Członek zarządu Związku Miast Polskich, prezes stowarzyszenia "Samorządy dla Polski", członek Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego. 

 

 

Anna Kicińska

Anna Kicińska

partner, lider Grupy Doradztwa Rynku Nieruchomości, EY-Parthenon

Posiada ponad 20 - letnie doświadczenie w doradztwie na rynku nieruchomości, szczególnie w obszarze doradztwa strategicznego i transakcyjnego, wycen oraz analiz portfeli nieruchomości. Odpowiadała za szereg znaczących transakcji na ryku nieruchomości w regionie Europy Środkowo – Wschodniej. Prowadziła analizy i wyceny nieruchomości na zlecenia dużych korporacji w całej Polsce, a także w ramach projektów dotyczących zarówno nieruchomości prywatnych jak i portfeli inwestycyjnych klientów instytucjonalnych. Dodatkową dziedziną specjalizacji jest opracowywanie strategii w zakresie zarządzania portfelami nieruchomości dla dużych polskich i międzynarodowych korporacji, posiadających znaczące aktywa nieruchomościowe oraz strategii wejścia na rynek i dywersyfikacji portfeli aktywów.

Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Podyplomowego Studium Wycen Nieruchomości Politechniki Warszawskiej oraz Podyplomowego Studium w zakresie Wyceny

i Zarządzania Nieruchomościami zorganizowanego przez Sheffield Hallam University w Wielkiej Brytanii. Rzeczoznawca majątkowy. Członkini międzynarodowych organizacji doradców nieruchomości The Royal Institution of Chartered Surveyors (RICS), CCIM i Urban Land Institute (ULI).

Grzegorz Kiełpsz

Grzegorz Kiełpsz

prezes zarządu, Polski Związek Firm Deweloperskich

Kazimierz Kirejczyk

Kazimierz Kirejczyk

przewodniczący Strategicznego Panelu Doradczego, JLL

Kazimierz Kirejczyk należy do czołowych ekspertów rynku mieszkaniowego w Polsce, wspierających jego rozwój od wczesnych lat 90. Współzałożyciel i wieloletni prezes firmy doradczej REAS, która w grudniu 2018 weszła w struktury JLL. W ramach prac Zespołu Badań i Analiz Rynku Mieszkaniowego JLL uczestniczy w realizacji kluczowych projektów doradczych, realizowanych dla deweloperów i inwestorów, aktywnych na polskim rynku mieszkaniowym. 

Kazimierz Kirejczyk jest także autorem dziesiątków artykułów w prasie specjalistycznej i szeregu publikacji fachowych poświęconych analizie rynku mieszkaniowego w Polsce. Jest często zapraszanym mówcą i uczestnikiem dyskusji w trakcie konferencji poświęconych rynkowi nieruchomości. Od wielu lat prowadzi także wykłady i szkolenia poświęcone rynkowi mieszkaniowemu.

Marcin Kocerba

Marcin Kocerba

partner, Capital Markets, Cushman & Wakefield

Krzysztof Kogut

Krzysztof Kogut

redaktor naczelny magazynu Obiekty

Paweł Komar

Paweł Komar

przewodniczący Rady Nadzorczej, Vortune Equity Group

Jeden z bardziej rozpoznawalnych przedstawicieli młodego pokolenia managerów i przedsiębiorców sektora finansowego w Polsce, będący zarazem jednym z najmłodszych członków zarządów spółek z GPW. Wyróżniony tytułem TOP MANAGER branży finansowej w Polsce w 2016 roku. Z notowanymi na giełdzie spółkami z branży finansowej związany od 2006 roku odpowiadając w tym czasie jako prezes zarządów za obszary sprzedaży i rozwoju, budując w tym czasie kilka własnych organizacji od zera. W radach nadzorczych odpowiedzialny głównie za nadzór nad strategią i finansowaniem kapitałowym. Zasiada obecnie również w radach nadzorczych spółek z branży bankowej, ubezpieczeniowej oraz towarzystwach funduszy inwestycyjnych, private equity i sektora private debt. Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na wydziale Zarządzania i Finansów oraz Master of Business Administration, Executive Studies na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Przewodniczący rady nadzorczej Związku Firm Pośrednictwa Finansowego, członek rady Manager Business Hub i wielu innych kapituł oraz stowarzyszeń branżowych. Zawodowo także pasjonat nowych technologii i spółek start-upowych, aktywny w transakcjach M&A.

Jadwiga Kosińska

Jadwiga Kosińska

project director, Stocznia Cesarska Development

Jadwiga Kosińska związana jest z branżą nieruchomości oraz budowlaną od ponad dwudziestu pięciu lat. Jest absolwentką kierunku Inżynierii Lądowej na Politechnice Warszawskiej oraz studiów Executive MBA na Uniwersytecie Illinois w Urbana Champaign. Swoją karierę rozpoczynała w HOCHTIEF Polska, jako Specjalista w Dziale Ofertowania awansując kolejno na stanowisko Kierownika Działu Ofertowania, Kierownika Projektu, a następnie Dyrektora Zespołu Kontraktów. W latach 2011- 2017 obejmowała stanowisko Construction Director w Vastint Poland i była odpowiedzialna za zarządzanie i wspieranie zarówno zespołów projektowych, jak i kierowników projektów oraz organizowanie, kontrolowanie i koordynowanie działań związanych z realizacją inwestycji firmy. Od 2017 do 2020 była związana z HB Reavis Construction, gdzie kierowała ponad 50-osobowym zespołem zajmującym się realizacją wszystkich inwestycji HB Reavis w Polsce, a następnie pełniła obowiązki Branch Managera w cmT Sp. z o.o. Do najważniejszych inwestycji w których uczestniczyła Jadwiga należą m.in.: budowa najwyższego w Unii Europejskiej wieżowca Varso Tower, budowa wieżowca Rondo ONZ w Warszawie, budowa kompleksów Business Garden, modernizacja Rafinerii Gdańskiej w ramach Programu 10+, budowa kompleksu Fashion House w Gdańsku i realizacja Gdynia Waterfront w Gdyni. W kwietniu 2022 r. objęła stanowisko Dyrektora Projektu w Spółce Stocznia Cesarska Development Sp. z o.o., gdzie zarządza procesem przekształcenia historycznych terenów postoczniowych w Gdańsku w nową, wielofunkcyjną dzielnicę.

Katarzyna Koszel-Zawadka

Katarzyna Koszel-Zawadka

radca prawny, partner, Baker Tilly Legal Poland

Katarzyna Koszel-Zawadka jest doświadczonym prawnikiem w zakresie nieruchomości. Od ponad 15 lat doradza krajowym i zagranicznym inwestorom z branży biurowej, logistycznej, hotelarskiej i handlowej w transakcjach nieruchomościowych. Swoją wiedzą i doświadczeniem wspiera klientów na wszystkich etapach realizacji projektów inwestycyjnych.

Jej doświadczenie obejmuje także bieżące doradztwo w sprawach z zakresu prawa gospodarczego i cywilnego oraz w przedsięwzięciach typu joint-venture na rynku nieruchomości.​ Uczestniczyła także w wielu transakcjach finansowania i refinansowania nieruchomości oraz procesach due diligence spółek i aktywów, w szczególności w zakresie prawa własności nieruchomości, umów najmu i dzierżawy, spraw korporacyjnych oraz praw własności intelektualnej.​ Posiada ugruntowane kompetencje jako negocjator transakcyjny i biznesowy.​

Jej i zespołu praca została nagrodzona wyróżnieniem Legal 500 w 2023 roku w kategorii: nieruchomości.

 

Piotr Kotowski

Piotr Kotowski

członek zarządu, dyrektor zarządzający, KONE

Członek zarządu KONE Sp. z o.o., Dyrektor Zarządzający KONE.

Absolwent Wydziału Elektrycznego Politechniki Śląskiej i Podyplomowych Studiów Managerskich opartych na strukturze MBA w Szkole Głównej Handlowej.

Ekspert w dziedzinie sprzedaży i zarządzania w branży dźwigów i schodów ruchomych. Od początku kariery związany z KONE; wcześniej zajmował stanowiska Dyrektora Sprzedaży oraz Dyrektora Regionalnego KONE Polska.

Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel

Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel

partner, Hansberry Tomkiel

 Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel - radca prawny, doktor nauk prawnych, wspólnik w kancelarii Hansberry Tomkiel, która specjalizuje się w udzielaniu pomocy prawnej z zakresu polskiego i europejskiego prawa konkurencji i konsumenckiego oraz postępowaniach sądowych w tym zakresie.

 Przez szesnaście lat była związana z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w latach 2008-2014 jako Prezes UOKiK. Autorka licznych publikacji z zakresu polskiego i europejskiego prawa konkurencji.

Marcin Krasoń

Marcin Krasoń

business growth manager, Otodom Analytics

Agnieszka Krzekotowska

Agnieszka Krzekotowska

senior partnerka i członkini zarządu, Dział Zarządzania Nieruchomościami, Colliers

Agnieszka posiada ponad 17-letnie doświadczenie na rynku nieruchomości komercyjnych. Jako dyrektorka Działu Zarządzania Nieruchomościami kieruje zespołem około 100 doświadczonych specjalistów i zarządza portfelem nieruchomości komercyjnych w Warszawie i 7 miastach regionalnych w Polsce, współpracując z około 40 klientami instytucjonalnymi z całego świata. Jest członkiem EMEA Executive Committee Property Management, gdzie wspólnie z ekspertami z Holandii, Finlandii i UK pracuje nad strategią i kierunkami rozwoju Property Management w Colliers. Na stanowisku Senior Partnerki jest dodatkowo odpowiedzialna za współtworzenie strategii firmy.

Agnieszka jest członkiem prestiżowej organizacji Royal Institution of Chartered Surveyors oraz absolwentką Leadership Academy for Poland. W 2020 r. została laureatką konkursu Top Woman in Real Estate w kategorii Asset & Property Management.

 

Paweł Kuglarz

Paweł Kuglarz

dyrektor Szkoły Prawa Austriackiego, Uniwersytet Jagielloński

Paweł Kuglarz, dyr. Szkoły Prawa Austriackiego na UJ, radca prawny i  szef International Desk w kancelarii Tatara i Wspólnicy. Był partnerem w międzynarodowych kancelariach m.in. Beiten Burkhardt, Wolf Theiss, Taylor Wessing, specjalizuje prawie nieruchomości, budowlanym oraz prawie upadłościowym i restrukturyzacyjnym, współtwórca ustawy deweloperskiej, członek grupy ekspertów Komisji Europejskiej ds. dyrektywy harmonizacyjnej (dotyczy skargi pauliańskiej  oraz wybranych aspektów prawa upadłościowego, członek Zarządu Fundacji na rzecz Kredytu Hipotecznego 1997-2020, współautor komentarzy Ustawa o księgach wieczystych i hipotece wyd.5 Beck 2021, Upadłość deweloperska Difin 2012, Upadłość konsumencka wyd. 3 Beck 2020, i monografii Prawo nieruchomości w Polsce (Immobilienrecht in Polen); Berlin 2013, Nieruchomości jako przedmiot obrotu i zabezpieczenia w Polsce. Praktyczne aspekty stosowania prawa przy finansowaniu hipotecznym, Warszawa 2008, Neueste Entwicklung im polnischen Recht der Kreditsicherheiten in der Praxis/Polskie prawo zabezpieczeń kredytowych w praktyce (Paweł Kuglarz, Jacek Lehmann) w Polska i Niemcy w europejskiej wspólnocie prawa, Frankfurt 2012

Katarzyna Kuniewicz

Katarzyna Kuniewicz

head of residential research obido, Otodom, Grupa OLX

Krzysztof Kuniewicz

Krzysztof Kuniewicz

dyrektor operacyjny, 3D Estate

Krzysztof Kuniewicz jest Dyrektorem Operacyjnym w 3D Estate, wiodącej na rynku firmie dostarczającej interaktywne rozwiązania 3D do promocji i sprzedaży mieszkań oraz inwestycji deweloperskich. Jako ekspert, specjalizuje się w poszukiwaniu i wdrażaniu nowych narzędzi i rozwiązań, które wspierają skuteczność działania sprzedawców. W ramach swojej roli w 3D Estate odpowiada za budowanie marki firmy oraz nawiązywanie i rozwijanie trwałych relacji biznesowych. W przeszłości, był współzałożycielem i wieloletnim dyrektorem zarządzającym podmiotów z branży faktoringowej i leasingowej. W wolnym czasie Krzysztof uwielbia jeździć na motocyklu i filmować swoje najciekawsze odkrycia.

prof. Przemysław Litwiniuk

prof. Przemysław Litwiniuk

członek Rady Polityki Pieniężnej, Narodowy Bank Polski

Katarzyna Lubaś

Katarzyna Lubaś

solution manager, Office Sector, ISS Facility Services

Katarzyna Lubaś od 2021 w ISS Facility Services objęła stanowisko Solution Managera, gdzie odpowiada za rozwój usług dla sektora biurowego. Katarzyna posiada ponad 19 letnie doświadczenie w doradztwie dla rynku nieruchomości w Polsce i regionie CEE. Przed dołączeniem do ISS przez sześć lat pełniła funkcję New Business i Marketing Coordinator dla Grupy Rynku Nieruchomości EY, gdzie była odpowiedzialna za działania z zakresu rozwoju biznesu, relacji z klientami, marketingu i PR oraz badania rynkowe. Wcześniej pracowała dla Mota Engil Real Estate , REAS (obecnie JLL) I AMRON.

Jest licencjonowaną pośredniczką i zarządcą nieruchomości.

Jacek Łaszek

Jacek Łaszek

doradca kierujący Wydziałem Analiz Rynku Nieruchomości, Narodowy Bank Polski

Wojtek Ławniczak

Wojtek Ławniczak

CEO, Very Human Services

Strateg, projektant, doradca, inwestor. Współpracuje z zarządami firm, organizacji i instytucji w obszarze strategii klientocentrycznych, modeli biznesowych i innowacji. Jeden z najbardziej doświadczonych w Polsce projektantów usług i pionierów service design / thinking. Inwestuje w modelu venture design. Współzałożyciel think-tanku Service Design Polska oraz Very Human Services - agencji zajmującej się doradztwem strategicznym w biznesie.

Artur Łeszczyński

Artur Łeszczyński

menedżer ds. Rozwoju Biznesu, Skanska Residential Development Poland

W spółce mieszkaniowej Skanska jest odpowiedzialny za wdrażanie innowacyjnych rozwiązań oraz działania firmy w obszarze zrównoważonego rozwoju. Entuzjasta i propagator nowych technologii, szczególnie tych służących ograniczaniu negatywnych skutków zmian klimatycznych.

Interesuje się fizyką, kosmologią, a także historią rozwoju nauki.

Jerzy Łużniak

Jerzy Łużniak

Prezydent Jeleniej Góry

Jerzy Łużniak - prezydent Jeleniej Góry od 2018 r., wcześniej (2009 – 2010 oraz 2011-2014) wicemarszałek województwa dolnośląskiego, a w latach 2010-2011 – członek zarządu województwa dolnośląskiego jest samorządowcem o wyjątkowo bogatym doświadczeniu. Pełni z wyboru także funkcję przewodniczącego Aglomeracji Jeleniogórskiej, skupiającej ok. 20 gmin dolnośląskich, wspólnie aplikujących o środki i będącej ważnym ciałem opiniotwórczym wobec podmiotów zewnętrznych.

Jako przedsiębiorca prywatny w latach 90 ub. wieku i przedstawiciel ówczesnego Komitetu Obywatelskiego z powodzeniem ubiegał się o mandat radnego Rady Miejskiej Jeleniej Góry. Pełnił funkcję radnego dwie kadencje (1998-2006), później – do 2009 r. – wykonywał obowiązki zastępcy prezydenta Jeleniej Góry.

Absolwent Akademii Rolniczej w Poznaniu, przez pewien czas pracował jako pedagog w szkołach rolniczych, absolwent Politechniki Wrocławskiej na kierunku zarządzanie zyskał solidne podstawy, niezbędne i wyjątkowo przydatne w efektywnej pracy administracji samorządowej.

Maciej Madejak

Maciej Madejak

wiceprezes ds. rozwoju projektów, założyciel, MDC2

Maciej Madejak, Chief Development Officer i założyciel, jest odpowiedzialny za rozwój projektów, w tym za pozyskiwanie i wynajem gruntów. Ma ponad 25-letnie doświadczenie w budowie obiektów magazynowych w Polsce. W tym czasie zajmował stanowiska kierownicze w wiodących firmach deweloperskich, takich jak ProLogis, Goodman – GLP i Panattoni. Wraz ze swoimi zespołami wybudował ponad 4 mln mkw. nowoczesnej powierzchni magazynowej, co stanowi ponad 20% wszystkich zasobów klasy A w Polsce oraz nabył ponad 950 ha terenów inwestycyjnych.

Przed dołączeniem do MDC² Maciej był Dyrektorem Zarządzającym Panattoni Europe odpowiedzialnym za rozwój w południowej Polsce oraz City-Logistic na terenie całego kraju.

Tomasz P. Matusiak

Tomasz P. Matusiak

dyrektor ds. rozwoju biznesu, Revive Poland

Anna Malcharek

Anna Malcharek

wiceprezes zarządu PRCH, dyrektor zarządzający, Gemini Holding

Marta Moksa

Marta Moksa

dyrektor zarządzająca, O4 Coworking

Dyrektor Zarządzająca jednego z największych polskich coworkingów – O4, działającego w ramach Olivia Centre. Prawnik z wykształcenia, menadżer projektu i lider zespołu z doświadczenia i pasji. Zawodowo związana z ruchem coworkingowym od 2014 roku. Uczestniczka międzynarodowych konferencji coworkingowych w Europie, Ameryce i Azji, opiekun merytoryczny i współautorka Raportu o polskich coworkingach „Coworking – I want it that way”. Jednocześnie członkini sztabu dyrektorskiego Olivia Centre, odpowiadająca m.in. za wdrożenie aplikacji MY OLIVIA oraz programu zarządzania przez cele.

Grzegorz Opach

Grzegorz Opach

sales director CEE, spaceOS

Grzegorz Opach posiada doświadczenie w międzynarodowych organizacjach, gdzie pełnił różne funkcje zarządcze od operacji, sprzedaży po zarządzanie ogólne.

Posiada ponad 25 lat doświadczenia w branżach inżynieryjnych infrastruktury krytycznej oraz nowych technologii IT. Był założycielem i prowadzącym firmy IT oraz jako konsultant wspierał rozwój młodych spółek na międzynarodowych rynkach. W spaceOS zarządza sprzedażą w regionie CEE na rynku nieruchomości komercyjnych.

Robert Orlewski

Robert Orlewski

prezes, Appartme

Agnieszka Oskędra

Agnieszka Oskędra

sales director residential projects, Yareal Polska

Agnieszka Oskędra - Dyrektor Sprzedaży w Yareal Polska, gdzie odpowiada za tworzenie i realizację strategii sprzedaży projektów mieszkaniowych. Z rynkiem nieruchomości związana od ponad 20 lat.

Wspierała wiele znanych i cenionych firm deweloperskich na każdym etapie procesu: od analizy gruntu, poprzez przygotowanie produktu, strategii sprzedaży, kreowanie strategii marketingowej, aż po sprzedaż. Swoje doświadczenie zdobywała także przy projektach biurowych.

Ukończyła studia podyplomowe w zakresie pośrednictwa w obrocie nieruchomościami w Akademii Leona Koźmińskiego, posiada licencję zawodową.

Tomasz Ożdziński

Tomasz Ożdziński

partner, doradca podatkowy, Grupa Rynku Nieruchomości EY

Tomasz Ożdziński kieruje w EY w Polsce Zespołem Podatkowym Grupy Rynku Nieruchomości. Od 1997 roku świadczy wyspecjalizowane usługi doradztwa podatkowego. Był odpowiedzialny za liczne projekty wymagające umiejętności interpersonalnych oraz kompleksowej wiedzy podatkowej i prawnej w odniesieniu do inwestycji, projektów deweloperskich, a także fuzji, przejęć i przekształceń struktur prawnych oraz obsługi klientów z różnych sektorów.

Magister Zarządzania i Marketingu o specjalizacji Finanse Przedsiębiorstw na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (1997). Tomasz ukończył również Studia Podyplomowe w zakresie nieruchomości w Solvay Brussels School of Economics & Management na Université Libre de Bruxelles (2013). Jest licencjonowanym doradcą podatkowym i członkiem Krajowej Izby Doradców Podatkowych w Polsce (od 2004 roku). Autor wielu publikacji w prasie branżowej i juror w prestiżowych konkursach branży nieruchomości.

Karierę rozpoczął w Banku Gospodarki Żywnościowej S.A. (obecnie BNP Paribas Bank Polska S.A.). W 1997 roku podjął pracę w PwC, gdzie dołączył do zespołu Usług Finansowych, później przeniósł się do M&A, a finalnie do zespołu Doradztwa dla Sektora Nieruchomości, którym kierował przez wiele lat. Przed zasileniem szeregów EY był również Partnerem odpowiedzialnym za warszawski zespół podatkowy TPA Horwath (obecnie TPA, będącego częścią Baker Tilly International) i szefem polskiego zespołu podatkowego wiodącej hiszpańskiej kancelarii prawnej Garrigues.

Piotr Pajda

Piotr Pajda

co-founder, simpl.rent

Piotr Pajda założył w 2019 roku simpl.rent, stając na czele zespołu, który jako pierwszy w Polsce podjął się stworzenia nowego standardu na rynku najmu w obszarze weryfikacji najemców i ograniczania ryzyka związanego z wynajmem. Do głównych partnerów simpl.rent należą m.in. serwisy OLX i Otodom oraz PZU, a klientami są najwięksi agenci nieruchomości i sektor najmu instytucjonalnego.

Przed stworzeniem simpl.rent, Piotr pracował dla wiodących międzynarodowych firm finansowych i consultingowych. Obecnie doradza również start-upom w Londynie i Barcelonie.

Piotr jest absolwentem Imperial College London, Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, oraz Queen’s University w Kanadzie.

Alicja Palińska

Alicja Palińska

dział analiz w portalu, Nieruchomosci-online.pl

Odpowiada za opracowywanie analiz rynku nieruchomości i realizację projektów związanych z rozwojem funkcjonalności portalu. Należy do zespołu redakcyjnego e-magazynów "INMAG" i "ESTATE" skierowanych do profesjonalistów z rynku pierwotnego i wtórnego. 

Piotr Paśko

Piotr Paśko

partner, doradca podatkowy, MDDP

Piotr Paśko, doradca podatkowy i partner w Zespole Nieruchomości MDDP. Ekspert w zakresie krajowych oraz transgranicznych projektów restrukturyzacyjnych. Posiada szerokie doświadczenie transakcyjne związane z nabywaniem i zbywaniem budynków biurowych, magazynów, budynków mieszkaniowych (w tym PRS), domów studenckich, pojedynczych działek oraz całych banków ziemi itp., a także rozbudowanych portfeli aktywów nieruchomościowych i platform inwestycyjnych. Doradza polskim i zagranicznym spółkom i grupom kapitałowym, deweloperom, inwestorom (w tym funduszom private equity), jak również osobom fizycznym (HNWI), w szczególności w zakresie planowania sukcesyjnego. Wspiera także podmioty z branży energii odnawialnej – deweloperów oraz krajowych i zagranicznych inwestorów posiadających w Polsce farmy wiatrowe i fotowoltaiczne (PV). Posiada szerokie doświadczenie w zakresie projektów due diligence w różnych sektorach gospodarki – przede wszystkim nieruchomościowym, ale również energii odnawialnej, FMCG, retail i TMT. Doradza w związku z płatnościami transgranicznymi w grupach swoich klientów – realizuje przeglądy podatkowe m.in. dotyczące warunku rzeczywistego właściciela i rzeczywistej działalności gospodarczej, uzyskuje opinie o stosowaniu preferencji itp. Członek Urban Land Institute. W 2021 oraz 2022 roku zdobywca tytułu “Highly Regarded” przyznawanego przez International Tax Review dziedzinie „Tax Transactional”.

Miłosław Piątek

Miłosław Piątek

specjalista CAD/AEC BIM, MAT

Architekt, grafik 3D. Specjalista CAD/AEC BIM w firmie MAT, z wieloletnim praktycznym doświadczeniem jako twórca wizualizacji w 3ds Max i Vray. Propagator rozwiązań BIM 3D czasu rzeczywistego i VR uważnie obserwujący rosnący wpływ sztucznej inteligencji na przyspieszenie procesów projektowych oraz realizacji inwestycji. Po godzinach muzyk i realizator nagrań studyjnych.

Marcin Piątkowski

Marcin Piątkowski

dyrektor ds. Komercjalizacji, Torus

Absolwent Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie i szeroką wiedzę nt. pozyskiwania i obsługi inwestorów. Współtwórca inicjatywy Invest in Pomerania. Od marca 2017 roku związany z firmą Torus. Pełni funkcję Dyrektora Działu Komercjalizacji zarządzając zespołem odpowiedzialnym za najem i promocję przestrzeni biurowych i magazynowych w realizowanych przez spółkę inwestycjach.

Konrad Płochocki

Konrad Płochocki

dyrektor generalny, wiceprezes zarządu, Polski Związek Firm Deweloperskich

Radosław Pokluda

Radosław Pokluda

szef działu IT, tabelaofert.pl

Absolwent Politechniki Śląskiej, Wydziału Automatyki, Elektroniki i Informatyki. Ukończył specjalizację o kierunku: systemy operacyjne i bazy danych.

Pracę zawodową rozpoczął jako specjalista ds. sieci IP u lokalnego operatora telekomunikacyjnego w Gliwicach, następnie rozwój kariery kontynuował w TeleDenmark Communications w Warszawie, NETIA S.A i Instytucie Systemów Sterowania w Katowicach. Związany z REDNET PROPERTY GROUP od pierwszych dni działalności – od roku 2000.
Od początku działalności spółki z sukcesami kieruje Działem IT w spółce tabelaofert.pl rozwijającym portale tabelaofert.pl i luksusowemieszkania.pl oraz Działem IT w REDNET PROPERTY GROUP.

Pomysłodawca i wykonawca rozwiązań technologicznych w tabelaofert.pl i luksusowemieszkania.pl oraz wszystkich systemów IT wykorzystywanych przez REDNET PROPERTY GROUP, REDNET24 i REDNET DOM. Autor systemów IT do analizy danych wykorzystywanych w raportach dla liderów branży deweloperskiej, banków i funduszy inwestycyjnych. W ramach swoich kompetencji nadzoruje również obszary bezpieczeństwa teleinformatycznego w REDNET PROPERTY GROUP. Od 2022 roku – Prezes REDNET DOM. 

Karolina Prędota-Krystek

Karolina Prędota-Krystek

head of food and beverage, Echo Investment

Karolina Prędota-Krystek, Head of Food & Beverage w Echo Investment. Jest odpowiedzialna za strategię Food&Beverage, rozwój oferty oraz leasing flagowych inwestycji Echo Investment: wielofunkcyjnych, miastotwórczych projektów, takich jak Browary Warszawskie, Fuzja w Łodzi czy Towarowa 22 w Warszawie. Z Echo Investment związana od 2010 roku. Przed przejęciem zespołu F&B nadzorowała leasing w centrach handlowo-rozrywkowych firmy.

Mateusz Przybycień

Mateusz Przybycień

product manager, TiA

Product Manager z wieloletnim doświadczeniem w obszarze projektowania systemów ogrzewania płaszczyznowego. Na co dzień odpowiada za rozwój i optymalizację technologii systemów pod kątem ich wydajności i odporności na uszkodzenia.  

Michał Pszkit

Michał Pszkit

head of Property Management, BNP Paribas Real Estate Poland

Adam Pustelnik

Adam Pustelnik

Pierwszy Wiceprezydent Miasta Łodzi

Adam Pustelnik z wykształcenia jest magistrem prawa oraz magistrem stosunków międzynarodowych. Studiował m.in. na Uniwersytecie Łódzkim, European Academy of Diplomacy czy University of Oxford.

Pracował w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Urzędzie Miasta Łodzi, a następnie firmie doradczej Savills.

W Urzędzie Miasta Łodzi w latach 2015-2019 sprawował funkcję Dyrektora Biura Obsługi Inwestora. Odpowiadał m.in. za realizację strategii rozwojowej miasta, pozyskiwanie inwestorów, promocję gospodarczą miasta oraz współpracę międzynarodową.

We wrześniu 2020 roku został powołany na stanowisko pierwszego wiceprezydenta Miasta Łodzi.

W ramach swoich obowiązków służbowych sprawuje nadzór nad Departamentem Planowania i Rozwoju Gospodarczego oraz Departamentem Gospodarowania Majątkiem.

prof. Waldemar Rogowski

prof. Waldemar Rogowski

główny analityk, Biuro Informacji Kredytowej

dr hab. nauk ekonomicznych w dyscyplinie finanse, profesor SGH. Wicedyrektor Instytut Finansów Korporacji i Inwestycji. Kierownik Zakładu Zarządzania Ryzykiem. Absolwent (magisterium) Szkoły Głównej Handlowej  - wśród TOP 5 rocznika 1995, i Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (studia podyplomowe z zakresu prawa handlowego). Wieloletni praktyk gospodarczy – Dyrektor Departamentów Ryzyka i Klientów Korporacyjnych wiodących instytucji finansowych w tym Banku PKOBP, obecnie Główny Analityk Grupy BIK. Komentator gospodarczy w radio i telewizji, m.in. Radio Zet, Radio RMFM, Radio TokFM, Radio ESKA, Radio 357, Radio Nowy Świat, Polsat, TVN, TV Biznes 24, oraz prasie fachowej m.in. Rzeczpospolita, Gazeta Inwestorów Parkiet, Gazeta Prawna, Puls Biznesu i tygodnikach Polityka i Newsweek.

Przez wiele lat Ekspert ONZ ds. Rozwoju Przemysłowego UNIDO oraz konsultant Banku Światowego. Autor lub Współautor ponad 123 publikacji z dziedziny finansów przedsiębiorstwa publikowanych w renomowanych czasopismach polsko i anglojęzycznych. Wykładowca Akademicki wielokrotnie nagradzany m.in. dwa razy Inspiracja Roku Studentów Studiów Magisterskich i Licencjackich SGH, Nagrody dla najlepszych Wykładowców na studiach MBA, m.in. MBA SGH oraz MBA WUM SGH i MBA for Startups. Specjalizuje się w finansach przedsiębiorstwa, w tym w szczególności w rachunku efektywności inwestycji i wycenie przedsiębiorstw, zarządzaniu ryzykiem, analizie finansowej, predykcji zagrożenia upadłością, ESG, finansach zrównoważonych. W obszarze zainteresowań naukowych i praktycznych leżą również: AI, BI, BIG DATA, Data Analytics.

Hubert Rogoziński

Hubert Rogoziński

partner w Zespole CFO Consulting

Posiada ponad 9-letnie doświadczeniem w EY w dziale audytu, a także ponad 3-letnie doświadczenie biznesowe w doradztwie poza EY, w tym we wdrożeniach IFRS.

Hubert specjalizuje się w rozwiązywaniu kluczowych problemów z agendy CFO, w tym optymalizacji procesów finansowych, przeglądu kontroli wewnętrznych, interpretacji i zastosowania MSSF czy UoR do istotnych transakcji, ofert publicznych, wdrażania nowych standardów rachunkowości. Był odpowiedzialny za stworzenie globalnego centrum raportowania (SSC) oraz projektów wdrożenia i raportowania zgodnie z MSSF.

Hubert posiada wyższe wykształcenie ekonomiczne – SGH, Finanse i Rachunkowość, specjalizując się w rachunkowości i finansach przedsiębiorstw. Jest Biegłym Rewidentem, członkiem ACCA i mRICS.

Elżbieta Rotblum

Elżbieta Rotblum

sustainability expert, Skanska

Elżbieta Rotblum jest ekspertem ds. zrównoważonego rozwoju z 15-letnim doświadczeniem zawodowym. Od ponad 4 lat jest związana ze spółką biurową Skanska w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie m.in. odpowiada za program edukacyjny „Green Education by Skanska” skierowany do najemców powierzchni biurowych i ich pracowników, wdrażanie reguł gospodarki o obiegu zamkniętym na projektach oraz za współpracę z biznesem w zakresie komunikacji ESG. Jest inicjatorką i współzałożycielką Body & Mind Network, sieci pracowniczej (Employee Resource Group) skupionej na wspieraniu fizycznego i psychicznego dobrostanu pracowników.  

 

Swoją ścieżkę kariery w sektorze nieruchomości w Polsce rozpoczęła w 2015 roku, dołączając do firmy INS-TOM zajmującej się systemami automatyki i zabezpieczeń budynków, by w 2016 roku rozpocząć pracę w firmie JLL, globalnej firmy doradczej wyspecjalizowanej w zakresie nieruchomości komercyjnych. Oprócz roli Proposal Coordinator pełniła w JLL również funkcję Liderki komitetu ds. dobroczynności (Charity Committee) oraz “zielonego” komitetu (Green Committee), skupiając się na organizacji wydarzeń z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) dla pracowników firmy. Zanim rozpoczęła pracę na rynku nieruchomości, była związana z agendami Organizacji Narodów Zjednoczonych – UNDP oraz UN Global Compact. Wcześniej przez pięć lat mieszkała w Walii, gdzie kształciła się w dziedzinie zrównoważonego rozwoju i pracowała nad projektami ‘Transition Towns’ oraz ‘Changing Times’, które skupiały się na efektywności energetycznej nieruchomości niekomercyjnych, ubóstwie energetycznym, zmianie zachowań konsumentów energii oraz ogólnopojętym dobrostanie lokalnych społeczności. 

 

Elżbieta jest także Członkinią Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego (Polish Green Building Council, PLGBC), organizacji pozarządowej, która od 2008 roku realizuje misję radykalnej poprawy projektowania, budowania i użytkowania budynków w Polsce tak, aby zrównoważone budownictwo stało się normą. Poza pracą, Elżbieta jest wolontariuszką Fundacji Ronalda McDonalda Polska (RMHC) oraz Fundacji OTOZ Animals, a przede wszystkim, mamą dwuletniego Gustawa i adopcyjną mamą czterołapnego Skippera.  

Michał Sawicki

Michał Sawicki

partner w dziale doradztwa podatkowego EY, należy do Grupy Nieruchomościowej EY

Ma 17 lat doświadczenia w doradztwie podatkowym, skupiając się na zagadnieniach dotyczących modelowania projektów inwestycyjnych, wdrażania efektywnych podatkowo struktur holdingowych i finansowych.

Doradzał przy transakcjach nabycia przedsiębiorstw oraz w procesie ich restrukturyzacji, ze szczególnym uwzględnieniem połączeń (w tym międzynarodowych) oraz podziałów i przekształceń. Prowadzi wykłady podczas szkoleń oraz konferencji poświęconych tematyce podatkowej oraz komentuje bieżące kwestie podatkowe na łamach prasy branżowej.

Michał jest doradcą podatkowym. Ukończył Wydział Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Studiował również w Aarhus Universitet w Danii.

Dominik Skrzycki

Dominik Skrzycki

wiceprezes zarządu, mFinanse S.A.

Członek zarządu spółki mFinanse S.A. i Związku Firm Pośrednictwa Finansowego. Od 2004 roku związany z grupą BRE Banku (obecnie mBanku). Ukończył studia Finanse i Bankowość na Uniwersytecie Łódzkim. Pracę w bankowości zaczynał jako analityk finansowy w pionie ryzyka kredytów detalicznych. W latach 2006-2010 zarządzał produktami hipotecznymi w MultiBanku, a od 2010 roku objął kierownictwo nad obszarem hipotecznym w całym pionie detalicznym grupy mBanku. Od 2015 roku – Wiceprezes Zarządu mFinanse S.A.

Krzysztof Sobolewski

Krzysztof Sobolewski

prezes zarządu Stocznia Centrum Gdańsk

Przedsiębiorca, inwestor i deweloper, od wielu lat realizujący projekty nieruchomościowe w Trójmieście i na Półwyspie Helskim.

Krzysztof Sobolewski jest absolwentem Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Uzyskał również tytuł MBA University of Calgary w Kanadzie. Posiada wszechstronne doświadczenie w prowadzeniu projektów inwestycyjnych, które zdobył w krajowych i zagranicznych instytucjach finansowych, w tym w funduszach typu private equity oraz jako prywatny inwestor i deweloper. Odpowiada za zagospodarowanie 9 ha terenów postindustrialnych w Gdańsku na terenie Młodego Miasta. Są to tereny dawnej Stoczni Schichaua oraz obszar nabrzeżny wokół Półwyspu Drewnica - obecnie najpopularniejsze miejsce spotkań na kulturalno-rozrywkowej mapie Trójmiasta - ul. Elektryków: B90, W4 Food Squat czy ul. Stolarzy: 100Stocznia.

Michał Styś

Michał Styś

CEO, OPG Property Professionals

Michał M. Styś, M.Sc. in Arch., MBA – Prezes Zarządu OPG Property Professionals. Odpowiada za projekty inwestycyjne - od koncepcji, identyfikacji i analizy możliwości inwestycyjnych, po ich realizację i zarządzanie. Pomysłodawca jednego z najbardziej rozpoznawalnych projektów mixed-used OFF Piotrkowska Center.

Architekt, tytuł mgr inż. otrzymał na Politechnice Wrocławskiej. Ukończył także University of Illinois at Urbana-Champaign, gdzie uzyskał dyplom Executive MBA. Doświadczenie zdobył zarówno w Polsce, jak i zagranicą.

Piotr Szafarz

Piotr Szafarz

radca prawny i partner, Dentons

Piotr Szafarz, radca prawny i partner w warszawskim biurze Dentons. Kieruje Zespołem Nieruchomości w Polsce oraz w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Specjalizuje się w prawie nieruchomości od 1995 roku, doradzając przy wszystkich aspektach związanych z inwestowaniem, budową i finansowaniem obiektów. Nadzorował i negocjował wiele transakcji, także portfelowych, najczęściej na rynku centrów handlowych, magazynów oraz biurowców, w różnych formułach (np. sale-and-leaseback, forward purchase lub forward funding). Prowadził największe i nowatorskie transakcje, takie jak nabycia największych centrów handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej, czy procesy kompleksowej rewitalizacji historycznych budynków i przestrzeni miejskiej. Ponadto, regularnie doradza przy formowaniu złożonych przedsięwzięć typu joint venture.

Cieszy się opinią jednego z najlepszych prawników nieruchomościowych w Polsce, co potwierdzają niezależne międzynarodowe rankingi prawnicze. Od wielu jest lat rekomendowany przez Chambers Europe na poziomie Band 1 oraz wyróżniany jako ekspert przez Who’s Who Legal.

Tomasz Szpyt

Tomasz Szpyt

redaktor naczelny, Property Insider

Paweł Sztejter

Paweł Sztejter

dyrektor Działu Mieszkaniowego, wiceprezes zarządu, JLL

Paweł odpowiada w JLL za sektor Living w Polsce, obejmujący usługi z zakresu badań i analiz rynku, doradztwa strategicznego i deweloperskiego oraz doradztwa inwestycyjnego dla deweloperów i funduszy inwestycyjnych w segmencie mieszkań na wynajem i akademików.

Paweł ma ponad 25-letnie doświadczenie w doradztwie na rynku mieszkaniowym. Był współzałożycielem i wiceprezesem firmy REAS, która z dniem 01.12.2018 weszła w struktury JLL.

Jest członkiem Królewskiego Instytutu Dyplomowanych Rzeczoznawców (RICS), członkiem Urban Land Institute (ULI), a w latach 2014 – 2019 pełnił rolę wiceprezesa Polskiego Stowarzyszenia Doradców Rynku Nieruchomości.

Błażej Szymczyński

Błażej Szymczyński

architekt, associate director, JW+A

Ukończył Wydział Architektury Politechniki Warszawskiej, a także studiował na FH München w Niemczech oraz studiach podyplomowych Instytutu Badań Przestrzeni Publicznej w Warszawie. 

W JW+A pracuje od 2016 roku gdzie zajmuje się doradztwem w zakresie zielonych certyfikacji LEED i BREEAM. Brał udział w procesie certyfikacji dla kilkudziesięciu różnych obiektów o różnorodnych funkcjach: biurowych, przemysłowych i hotelowych. Szczególnie interesują go dobre praktyki związanymi ze zrównoważonym projektowaniem. Aktualnie najbardziej angażuje się w sektor PRS i budynków mieszkalnych. 

Posiada liczne akredytacje Asesora BREEAM New Construction i Communities, LEED Green Associate, Fitwel Ambassador oraz audytor PLGBC Zielony Dom. 

Aktywnie działa również w warszawskim oddziale SARP, w którym między innymi współtworzy akcję „Architekci dla Klimatu”.

Ewa Tęczak

Ewa Tęczak

ekspertka rynku mieszkaniowego, Otodom

Ekspertka rynku nieruchomości, odpowiedzialna z działania data journalism i projekty PR w Otodom (Grupa OLX). Od 17 lat zajmuje się komunikacją, z czego przez ponad 12 lat w branży nieruchomości. W tym czasie miała okazję pracować zarówno w segmencie B2B jak i B2C. Zanim dołączyła do OLX, była odpowiedzialna za całość działań związanych z pozycjonowaniem marki w międzynarodowej firmie doradczej JLL (a przed połączeniem firm w REAS, pierwszej firmie doradczej z sektora mieszkaniowego w Polsce). Była także zaangażowana w projekty consultingowe dla deweloperów i firm działających w sektorze mieszkaniowym. Współautorka raportów i publikacji dotyczących rynku nieruchomości. Współpracowała z organizacjami branżowymi przy popularyzacji tematów związanych z profesjonalizacją rynku najmu mieszkaniowego.

Anna Thomas

Anna Thomas

dyrektor zarządzająca, TFG Asset Management

Dyrektor Zarządzająca w TFG Asset Management z portfolio o powierzchni najmu ponad 100 000 m2 w najlepszych lokalizacjach w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i Gdańsku. Od 15 lat Dyrektor Galerii Handlowej Madison w Gdańsku. Z wykształcenia prawniczka. Managerka stawiająca na szyte na miarę rozwiązania. Prywatnie zapalona podróżniczka i miłośniczka dobrej kuchni.  

Bartosz Turek

Bartosz Turek

główny analityk, HREIT

Bartosz Turek, główny analityk HRE Investment Trust. Od wielu lat obserwuje i komentuje wydarzenia ważne z punktu widzenia rynku nieruchomości i budżetów domowych Polaków. W tym czasie zawodowo związany z sektorami nieruchomości, finansów i bankowości. Ekonomista, absolwent SGGW. Ukończył też studia podyplomowe i praktyki zawodowe z wyceny nieruchomości.

 

prof. Agata Twardoch

prof. Agata Twardoch

Katedra Urbanistyki i Planowania Przestrzennego, Politechnika Śląska

Marek Wielgo

Marek Wielgo

analityk rynku nieruchomości, RynekPierwotny.pl, GetHome.pl

Marek Wielgo - ekspert GetHome.pl i RynekPierwotny.pl. Analizuje sytuację na rynku pierwotnym i wtórnym, co miesiąc przygotowując dedykowane komentarze i raporty analityczne dla największych mediów w Polsce. Wcześniej dziennikarz i redaktor z 27-letnim stażem w dużych redakcjach. 25 lat spędził w dziale gospodarczym Gazety Wyborczej, gdzie odpowiadał za cały obszar związany z budownictwem, rynkiem nieruchomości i mieszkalnictwem.

Jarek Wnuk

Jarek Wnuk

dyrektor zarządzający na Polskę, ACCOLADE

Jarek Wnuk z sektorem nieruchomości komercyjnych związany jest od ponad 20 lat. Pracował dla międzynarodowych agencji nieruchomości komercyjnych, globalnych deweloperów oraz prywatnych funduszy inwestycyjnych. Posiada doświadczenie w obszarze transakcji inwestycyjnych oraz leasingu komercyjnych projektów biurowych i magazynowych w Polsce, Czechach, na Słowacji i Węgrzech. W Accolade swoje kompetencje wykorzystuje na stanowisku Dyrektora Zarządzającego, odpowiadając za nadzór nad skuteczną egzekucją strategii rozwoju firmy w Polsce, w tym rozbudowę aktualnego portfolio oraz przygotowywanie i wdrażanie mechanizmów pozyskiwania kapitału. Jego doświadczenie umożliwia również efektywne zarządzanie aktywami, które w Accolade dostosowywane jest do potrzeb najemców przy zachowaniu wysokich wyników inwestycyjnych.

Paweł Wołejsza

Paweł Wołejsza

architekt, członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Budownictwa Naturalnego

Architektura, pasja, ekologia, człowiek i technologia.


Architekt IARP i urbanista. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w pracowniach CENTRALA, BDM Architekci. Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej, stypendia wyjazdowe do University of Detroit Mercy SoA oraz Stanford University School of Engineering. Opiekun i konsultant multidyscyplinarnej grupy projektowej AEC Global Teamwork PBL LAB na Stanford University (2015). Prowadzący warsztaty projektowe dla dzieci – Towarzystwo w Przestrzeni.  Aktualnie prowadzi własną pracownię projektową i jest partnerem w startupie proptechowym. Współautor ekologicznego przewodnika grupy Eco Avengers która została powołana przez Polski Związek Firm Deweloperskich. Ekspert na międzynarodowej konferencji Redefining Cities in view of climate changes, organizowanej przez WAPW. Współautor przewodnika o projektowaniu budynków z myślą o ochronie ptaków wydanego przez  przez stowarzyszenie PTA.com i PLGBC. Autor artykułów dla Rzeczpospolitej Nieruchomości, Inmag, Lighthouse, Vademecum Dewelopera, Gazeta.pl i innych.

Marcin Woyciechowski

Marcin Woyciechowski

główny architekt, członek zarządu, Grupa Inwestycyjna Hossa SA

Absolwent Wydziału Architektury na Politechnice Gdańskiej. Po odbyciu praktyk w biurach architektonicznych w Polsce, Holandii i Szwajcarii od 1995 prowadzi własną działalność projektową. Od wielu lat związany zawodowo przede wszystkim z trójmiejską Grupą Inwestycyjną Hossa S.A., w której jest członkiem zarządu i szefem pracowni projektowej w ramach struktur firmy.

Autor projektów architektonicznych osiedli, budynków usługowo-mieszkalnych, obiektów użyteczności publicznej oraz innych budynków użytkowych. Główny architekt gdańskiego Garnizonu – wielokrotnie wyróżnianej, największej realizacji typu mixed-use w Europie Środkowo-Wschodniej. Ideę multifunkcyjnej przestrzeni stosuje również w licznych projektach osiedli sukcesywnie powstających w Chwarznie-Wiczlinie, największej powierzchniowo dzielnicy Gdyni.

Laureat i współlaureat kilkunastu konkursów architektonicznych i nagród, w tym dwukrotnie nagrody Prezydenta Miasta Gdańska za najlepszą realizację architektoniczną roku.

Piotr Woźny

Piotr Woźny

prezes zarządu, OmniOffice

Piotr Woźny jest obecny na rynku nieruchomości komercyjnych już od 16 lat. Pracował m.in. dla takich firm jak Savills, King Sturege czy JLL. Od 2012 jest współzałożycielem i prezesem zarządu OmniOffice. Przez ostatnie 10 firma rozwinęła się od zaledwie 1 lokalizacji o powierzchni ok 300 m kw do obecnych kilkunastu tysięcy metrów kwadratowych z dalszym ambitnymi planami na przyszłość.

Jerzy Wójcik

Jerzy Wójcik

CEO, JW+A

LEED AP BD+C, BREEAM AP, WELL AP, BREEAM International and In-Use Assessor, WELL AP, Architekt IARP

Jeden z pierwszych akredytowanych specjalistów LEED w Polsce.

Doświadczenie Jerzego w roli konsultanta zielonego budownictwa (LEED, BREEAM  i WELL) obejmuje projekty o łącznej wielkości ponad 1 000 000 m2. W tym budynki z otrzymanymi certyfikatami LEED Platinum oraz BREEAM Outstanding nominowane do nagród BREEAM Awards w roku 2018 i 2019.

Jerzy od 2014 roku prowadzi firmę doradczą JW+A, a przed tym okresem zdobywał doświadczenie w renomowanych pracowniach architektonicznych w Krakowie i Nowym Jorku - gdzie m.in pracował nad biurowcem Bank of America Tower. 

Jest również wykładowcą akademickim z przedmiotów: projektowanie budynków użyteczności publicznej (od 2010 roku) oraz zrównoważony rozwój w inwestycjach (od 2016 roku).

Uzyskał tytuł magistra inżyniera architekta na Politechnice Krakowskiej w 2008 roku. Studiował też na Uniwersytecie Tennessee, USA (2007) oraz Uniwersytecie Manchester, UK (2006). W 2015 ukończył program pomiaru i raportowania emisji gazów cieplarnianych na Uniwersytecie Harvard w Bostonie, USA.

 

Michał Zalewski

Michał Zalewski

manager, Financial Advisory Services, Accace

Michał jest Menedżerem w zespole Doradztwa Finansowego w Polsce. W trakcie swojej kariery zawodowej zdobywa doświadczenie w najlepszych firmach doradczych w Polsce. Ukończył Finanse i Rachunkowość oraz Ekonomię Międzynarodową w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Dodatkowo jest w trakcie nabywania uprawnień biegłego rewidenta.

Specjalizuje się w transakcjach, audytach wewnętrznych i zewnętrznych oraz doradztwie biznesowym. Jest ekspertem w zakresie doradztwa dla funduszy inwestycyjnych, spółek celowych Real Estate i OZE. Był również zaangażowany w wiele projektów z zakresu audytu wewnętrznego. Ponadto uczestniczył w licznych projektach obejmujących raporty due diligence, badanie i przegląd sprawozdań finansowych, począwszy od spółek lokalnych po międzynarodowe grupy kapitałowe.

Iwona Załuska

Iwona Załuska

prezes zarządu, Upper Finance Consulting

Ekspert w dziedzinie pozyskiwania finansów na realizacje inwestycji. Doświadczenie zdobywała w na stanowiskach dyrektorów sprzedaży w BPH Bank Hipoteczny S.A, Citibanku Handlowym oraz kierownika sprzedaży w Banku ING Nationale Nederlanden. Od 2007 r. prezes Upper Finance, dynamicznie udzielający się na rynku finansowym, współpracując z podmiotami inwestującymi na rynku usług medycznych, deweloperami mieszkaniowymi, komercyjnymi i logistycznymi.

Zbigniew Zasieczny

Zbigniew Zasieczny

członek zarządu, Transition Technologies Advanced Solutions

Jagoda Zdrojewska-Bochowicz

Jagoda Zdrojewska-Bochowicz

general business director, Deer Design

Z wykształcenia architekta i managerka, z natury liderka. Jagoda Zdrojewska-Bochowicz jest absolwentką Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie oraz Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych. Ukończyła także podyplomowe studia managerskie na warszawskiej SGH.

Zawodowo związana jest z grupą Deer Design od samego początku istnienia marki. Dziś zajmuje się rozwojem biznesu. Szeroka wiedza z zakresu procesów projektowych oraz wykonawczych w połączeniu z doskonałą znajomością rynku nieruchomości sprawiają, że trafnie ocenia i prognozuje trendy.

Jest ekspertką w dziedzinie przygotowywania inwestycji dla klientów B2B i B2C, a także dużych inwestycji komercyjnych, w tym projektów z sektora PRS.