Przedstawiamy Prelegentów XV edycji FRN:
Natalia Weremczuk


Natalia Weremczuk
Od maja 2024 roku Zastępczyni Prezydenta Miasta Poznania. Nadzoruje obszary polityki przestrzennej, budownictwa i mieszkalnictwa, geodezji, gospodarki nieruchomościami, gospodarki komunalnej, ochrony klimatu i środowiska oraz kształtowania systemu zieleni miejskiej.
Radczyni prawna, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji UAM w Poznaniu oraz studiów MBA. Ma wieloletnie doświadczenie zarządzania procesami inwestycyjnymi i urbanistycznymi.
Jako dyrektorka Miejskiej Pracowni Urbanistycznej prowadziła prace nad nowym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta Poznania oraz licznymi miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego, wdrażając systemowe podejście do kształtowania form zieleni jako bazy dla procesów inwestycyjnych.
Maciej Zielonka


Maciej Zielonka
Urodzony w 1985 roku w Gdyni. Absolwent I Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego im. Zasłużonych Ludzi Morza w Gdyni. Ukończył studia magisterskie z gospodarki przestrzennej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz studia podyplomowe z wyceny nieruchomości oraz zarządzania rozwojem przestrzennym miast na Politechnice Gdańskiej.
Planista przestrzenny i rzeczoznawca majątkowy. Na co dzień zajmował się urbanistyką operacyjną związaną z procesem inwestycyjnym w budownictwie oraz wyceną nieruchomości. Pracował w Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni, w Urzędzie Marszałkowskim – Pomorskim Biurze Planowania Regionalnego oraz w prywatnej firmie z branży budownictwa elektroenergetycznego. Prowadził również własną działalność gospodarczą.
Od lat zaangażowany w działalność społeczną w Gdyni, irganizator licznych spotkań, debat i warsztatów dotyczących planowania przestrzennego oraz kreowania przestrzeni w Gdyni, autor trzech zrealizowanych projektów inwestycyjnych w ramach Budżetu Obywatelskiego na Działkach Leśnych.
Prywatnie szczęśliwy mąż i tata. Uwielbia długie spacery ze swoim psem. Interesuje się sportem. Eksploruje obszar aglomeracji Trójmiejskiej na rowerach: MTB, szosowym i gravelowym. W młodości był trampkarzem i juniorem w drużynie piłkarskiej Arki Gdynia (w czasach stadionu przy ul. Ejsmonda). Lubi podróżować po Polsce i Europie.
Piotr Bujak


Piotr Bujak
Posiada ponad 25-letnie doświadczenie w analizach makroekonomicznych i prognozowaniu gospodarczym. Od 2016 roku Główny Ekonomista i Dyrektor Departamentu Analiz Ekonomicznych PKO Banku Polskiego. Wcześniej zdobywał doświadczenie zawodowe w kilku międzynarodowych instytucjach finansowych, m.in. jako główny ekonomista na Polskę w Nordea Markets oraz starszy ekonomista w Santander Bank Polska. Przed rozpoczęciem pracy w sektorze bankowym ekspert w think-tanku Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych, gdzie brał udział w międzynarodowych projektach badawczych i doradczych. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył szereg kursów dotyczących modelowania ekonometrycznego, prognozowania i wykorzystania metod matematycznych na rynkach finansowych (m.in. w Swiss Finance Institute w Genewie i Cambridge Econometrics). Autor kilku publikacji naukowych oraz wielu artykułów o tematyce ekonomicznej. Kierowany przez niego zespół ekonomistów był wielokrotnie nagradzany w konkursach prognoz (Consensus Economics, Focus Economics, Forbes, Parkiet, Rzeczpospolita). W ostatnich pięciu latach czterokrotnie zdobywał tytuł „Ekonomisty Roku” za najbardziej trafne prognozy makroekonomiczne i rynkowe w konkursie Gazety Giełdy i Inwestorów Parkiet.
Łukasz Bałajewicz


Łukasz Bałajewicz
Prezes Krajowego Zasobu Nieruchomości. Radca prawny, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Doświadczony samorządowiec, specjalizujący się w polityce mieszkaniowej oraz programach zwiększających dostępność mieszkań w Polsce.
Były Zastępca Burmistrza Miasta Gorlice, gdzie odpowiadał m.in. za sprawy społeczne, inwestycyjne i mieszkaniowe. Reprezentował Miasto Gorlice w Związku Miast Polskich, współtworząc komisję ds. Klimatu.
Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał również poza administracją publiczną – uczestniczył w zarządzaniu podmiotami prowadzącymi działalność medyczną oraz pracował w kancelarii prawnej.
Gorliczanin, zaangażowany w działania na rzecz lokalnej społeczności i zrównoważonego rozwoju miast.
Jakub Bartos


Jakub Bartos
Członek zarządu, współwłaściciel Decoroom - pracowni architektury wnętrz, prezes zarządu Kerno. Od 20 lat związany z branżą nieruchomości. Współtworzy Decoroom od samego początku istnienia spółki. Odpowiada za rozwój firmy oraz ścisłą współpracę z deweloperami i partnerami biznesowymi w przygotowywaniu oferty wykończenia mieszkań pod klucz. Zarządza również projektami realizacji fit-out dla sektora PRS (najmu instytucjonalnego), współpracując z największymi funduszami inwestycyjnymi na europejskim rynku.
Jarosław Bator


Jarosław Bator
Prezes NDI Development, spółki odpowiedzialnej w Grupie NDI za działalność deweloperską. Tworzy i wprowadza strategię rozwoju w sektorze rynku nieruchomości poprzez dywersyfikacją oferty mieszkaniowej, inwestycyjnej, usługowo-handlowej oraz związanej z usługami zarządzania i komercjalizacji. W swojej pracy korzysta z ponad 20-letniego doświadczenia menadżerskiego w branży nieruchomości i consultingu. Zarządzał dużymi projektami (R4R i CitySpace) w Grupie Echo Investment, z sukcesami dowodził firmą Business Link oraz rozwojem biznesu w Skanska. Restrukturyzował i rozwijał PKP, zasiadając w zarządzie tej organizacji. Jest członkiem prestiżowego Royal Institution of Chartered Surveyors i certyfikowanym rzeczoznawcą majątkowym.
Jakub Bawoł


Jakub Bawoł
Od 2017 roku związany z rynkiem elastycznych przestrzeni biurowych. W CitySpace od 2020 roku – wiodącym operatorze biur typu flex należącym do Grupy Echo – odpowiada za ekspansję sieci, analitykę biznesową oraz rozwój nowych źródeł przychodu. W dotychczasowej karierze zdobył wszechstronne doświadczenie w obszarach sprzedaży, marketingu i zarządzania operacyjnego. Odpowiadał m.in. za otwarcie CitySpace Novo (2024), współpracę z architektami i partnerami biznesowymi, komercjalizację ponad 12 tys. mkw. powierzchni flex oraz tworzenie strategii komunikacyjnych marek. Pracował przy projektach na siedmiu rynkach miejskich w regionie CEE. Poprzednio związany z Business Link (Skanska).
Absolwent kulturoznawstwa i wiedzy o mediach na Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.
Marcin Bielecki


Marcin Bielecki
Od blisko 10 lat w IBM, gdzie kieruje działem sprzedaży oprogramowania z takich obszarów jak min: Sustainability, CyberSecurity, IT Integration, IT Automation czy FinOps. Wcześniejsze doświadczenia związane są z pracą w Hewlett-Packard czy Atos a także przez kilka lat prowadził własną firmę. Zawsze po stronie dostawców usług i rozwiązań IT. We wrześniu tego roku będzie celebrował 30. rocznicę pracy w branży.
Tomasz Bojęć


Tomasz Bojęć
Architekt i strateg wizerunkowy. Przez wiele lat dziennikarz z doświadczeniem w prasie codziennej, lifestylowej i branżowej. Specjalista w obszarze wpływu ekonomii współdzielenia na rynek nieruchomości, w szczególności w przestrzeniach pracy i usług. Współzałożyciel ThinkCo, firmy specjalizującej się w analizowaniu rynku nieruchomości i tworzeniu strategii nowych inwestycji. Fundator Fundacji Rynku Najmu, organizacji powstałej w celu profesjonalizacji i tworzenia standardów najmu w Polsce.
Mateusz Bonca


Mateusz Bonca
Lider posiadający wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu i strategicznym doradztwie dla wiodących firm w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie. Od 2020 roku jest Prezesem Zarządu Jones Lang LaSalle w Polsce, odpowiadającym za lokalne usługi doradcze firmy i nadzorującym Centre of Excellence dla regionu EMEA. Przed dołączeniem do JLL, Mateusz Bonca był Prezesem (wcześniej Wiceprezesem) Zarządu Grupy LOTOS S.A. (2016-2019). W latach 2012-2016 pracował jako Dyrektor w Deutsche Bank AG we Frankfurcie nad Menem, w Niemczech. Wcześniej, w latach 2010-2012, kierował zespołami konsultacyjnymi jako Manager w Peppers and Rogers Group na Bliskim Wschodzie, a w latach 2004-2010 pracował w McKinsey & Company, realizując projekty w różnych branżach, m.in. w Niemczech, Czechach, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Portugalii, Hiszpanii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Arabii Saudyjskiej, Bahrajnie, Belgii, Południowej Afryce i Turcji. Mateusz Bonca posiada stopień doktora nauk ekonomicznych, studiował w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz na Uniwersytecie Al Akhawayn w Maroku. Posługuje się biegle językiem angielskim, dobrze zna język niemiecki i zna podstawy nowożytnej arabszczyzny standardowej oraz marokańskiego dialektu.
Artur Celiński


Artur Celiński
Redaktor naczelny „Architektury-murator”. Publicysta, dziennikarz, badacz i projektant miejskich strategii. Współtwórca „Magazynu Miasta”, w którym w latach 2012-2023 pełnił funkcję zastępcy redaktorki naczelnej. W latach 2008-2018 był również zastępcą redaktora naczelnego kwartalnika „Res Publica Nowa”. Jeden z członków-założycieli Kongresu Ruchów Miejskich. Twórca zespołu DNA Miasta – pierwszego w Polsce niezależnego ośrodka analitycznego poświęconego miejskim politykom kulturalnym. Autor podcastów miejskich i architektonicznych. We współpracy z Aleksandrą Szymańską stworzył projekt miastopoczucie – pierwszego w Polsce cyklu rozmów łączących kwestie zdrowia psychicznego, emocji i architektury.
Elżbieta Chmiel


Elżbieta Chmiel
Finansistka i menedżerka z ponad 20-letnim doświadczeniem zawodowym w międzynarodowych grupach kapitałowych.
Posiada doświadczenie w zakresie szeroko rozumianego zarządzania operacyjnego oraz strategicznego, jak również finansów przedsiębiorstw.
Zajmowała się między innymi współtworzeniem strategii finansowo-handlowych, analizami wyników, merytorycznym i personalnym nadzorowaniem działów finansowych oraz zarządzaniem zasobami ludzkimi, również na poziomie międzynarodowym. Wdrażała w organizacjach systemy, w tym zintegrowany system zarządzania SAP. Jest pasjonatką ekonomii behawioralnej.
Ukończyła m.in. studia doktoranckie w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie w dyscyplinie ekonomii oraz Akademię Leona Koźmińskiego, w programie studiów w języku niemieckim, uzyskując tytuł Executive Master of Business Administration.
Robert Chojnacki


Robert Chojnacki
Od 2000 roku aktywnie związany z rynkiem nieruchomości mieszkaniowych. Założyciel i twórca portali mieszkaniowych tabelaofert.pl oraz luksusowemieszkania.pl, a także grupy spółek REDNET, specjalizującej się w kompleksowej obsłudze rynku nieruchomości.
Autor innowacyjnych koncepcji analiz rynku mieszkaniowego, opartych na danych pozyskiwanych z portali internetowych oraz zaawansowanych algorytmów AI. Pomysłodawca modelu grupowego zakupu mieszkań na wynajem i organizator pierwszych tego typu transakcji w Polsce. Twórca licznych raportów, analiz oraz prognoz dotyczących rynku nieruchomości. Prowadził kilkadziesiąt paneli dyskusyjnych, wykładów i prezentacji na temat polskiego rynku mieszkaniowego zarówno w kraju, jak i za granicą – m.in. w Londynie, Hongkongu, Singapurze i Tokio. W trakcie swojej ponad 20-letniej działalności nadzorował przygotowanie tysięcy raportów i analiz dla kluczowych deweloperów, banków oraz funduszy inwestycyjnych, zarówno polskich, jak i zagranicznych. Jest również autorem unikalnych wskaźników rynku mieszkaniowego, takich jak Indeks Nastrojów Deweloperów.
Katarzyna Chwalbińska-Kusek


Katarzyna Chwalbińska-Kusek
Katarzyna ma ponad 15-letnie doświadczenie w prowadzeniu projektów związanych z ESG (Environmental, Social, Governance) i zrównoważonym rozwojem dla znanych międzynarodowych oraz lokalnych podmiotów. Od 2008 roku jest aktywnie zaangażowana w tworzenie strategii zrównoważonego rozwoju opartych o strategie dekarbonizacji oraz budowanie wartości społecznej, w tym celu współpracuje z czołowymi międzynarodowymi organizacjami.
Posiada kompetencje w obszarze raportowania danych z obszarów ESG z wykorzystaniem międzynarodowych metodologii oraz celów zrównoważonego rozwoju (SDGs). Obecnie przygotowuje klientów do raportowania w ramach wytycznych określonych w Dyrektywie CSRD (ESRS). Specjalizuje się w kwantyfikowaniu wartości społecznej wypracowywanej przez firmy.
Partnerka, szefowa praktyki doradztw ds. ESG. Doradczyni zarządów firm, ekspertka komitetu ds. Nieruchomości Krajowej Izby Gospodarczej; przewodnicząca zespołu roboczego ds. opracowania wytycznych sektorowych do Taksonomii UE przy Ministerstwie Rozwoju i Technologii. Wykładowczyni akademicka, trenerka biznesu.
dr hab. Adam Czerniak


dr hab. Adam Czerniak
dr hab Adam Czerniak - Zastępca Prezesa Krajowego Zasobu Nieruchomości, profesor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie kieruje Zakładem Ekonomii Instytucjonalnej i Politycznej. W latach 2013-2024 współtworzył centrum analityczne Polityka Insight, gdzie pełnił funkcję głównego ekonomisty a potem dyrektora ds. badań. Wcześniej pracował jako ekonomista bankowy, współpracował z Bankiem Światowym oraz Fundacją FOR, był też stypendystą Ronald Coase Institute. Jest autorem publikacji naukowych z zakresu mieszkalnictwa, ekonomii politycznej kapitalizmu oraz socjologii ekonomicznej i ekonomii instytucjonalnej. Polski reprezentant w radzie European Master in Official Statistics działającej przy Eurostacie w kadencji 2021-2023 oraz 2024-2026.
Katarzyna Czyżewska


Katarzyna Czyżewska
Konsultantka ds. zrównoważonego budownictwa z 15-letnim doświadczeniem i licencją LEED AP, LEED for Cities and Communities oraz polskiego standardu Zielony Dom (który współtworzyła w ramach grupy roboczej PLGBC). Od lutego 2025 zarządza zespołem Konsultantów certyfikacji: LEED, BREEAM, WELL, Zielony Dom, SmartScore, WiredScore, Access4You. Jest moderatorką warsztatów Mozaika Klimatyczna oraz działa w Zespole ds. Środowiska i Ochrony Klimatu SARP. Wcześniej pracowała jako kontroler kosztów, rozliczała inwestycje budowlane (m.in. w Bilfinger-Tebodin).
Ukończyła studia magistersko-inżynierskie na Politechnice Gdańskiej na Wydziale Zarządzania i Ekonomii, studia podyplomowe z Zarządzania Nieruchomościami. Obecnie kończy studia podyplomowe „ESG w praktyce” na SANS w Sopocie.
Carlos De Leon


Carlos De Leon
Profesjonalista z ponad 25-letnim doświadczeniem w branży nieruchomości na rynku polskim, obecnie pełniący funkcję General Managera w firmie Acciona Nieruchomości. Wcześniej przez wiele lat zajmował stanowiska menadżerskie, zarządzając złożonymi procesami inwestycyjnymi i różnorodnymi zespołami w środowisku międzynarodowym.
Zrealizował ponad 20 projektów mieszkaniowych - w tym wieloetapowych, ściśle współpracując z zagranicznymi inwestorami. Posiada szerokie doświadczenie w reprezentowaniu interesów inwestorów w procedurach planistycznych, uzyskiwaniu decyzji o warunkach zabudowy (WZ) oraz pozwoleń na budowę.
Znany z wysokich kompetencji w zakresie zarządzania kryzysowego oraz strategicznego podejścia do inwestycji nieruchomościowych. Prywatnie pasjonat architektury militarnej.
Agata Demuth


Agata Demuth
Agata kieruje Praktyką Nieruchomości i Infrastruktury w warszawskim biurze Osborne Clarke. Specjalizuje się na doradztwie transakcyjnym zorientowanym na osiągnięcie celów biznesowych klienta. Jest radcą prawnym z ponad 25-letnim doświadczeniem.
Agata specjalizuje się w transakcjach nieruchomościowych na rynku środkowoeuropejskim. Koncentruje się na strukturyzowaniu i negocjowaniu transakcji nieruchomościowych, w tym transakcji nabywania i zbywania, leasingu i leasingu zwrotnego, fuzji i przejęć spółek nieruchomościowych, restrukturyzacji i wspólnych przedsięwzięć. Doradza również w kwestiach związanych z finansowaniem i refinansowaniem, zagospodarowywaniem, komercjalizacją i zarządzaniem nieruchomościami.
Agata wspiera polskie i międzynarodowe podmioty działające na rynku nieruchomości, w tym fundusze inwestycyjne, inwestorów i deweloperów, banki i instytucje finansowe, operatorów i zarządzających aktywami, wynajmujących i najemców działających m.in. w sektorze biurowym, handlowym, mieszkaniowym, logistycznym i hotelarskim.
Danilo Djurović


Danilo Djurović
Współwłaściciel i Prezes Zarządu Monting Development, dynamicznie rozwijającej
się firmy deweloperskiej specjalizującej się w realizacji wysokiej jakości projektów mieszkaniowych.
Odpowiada za strategiczne planowanie, pozyskiwanie nowych gruntów inwestycyjnych oraz nadzór
nad procesami realizacji projektów. Jako lider, z powodzeniem przekuwa innowacyjne koncepcje w
realne inwestycje, umacniając pozycję Monting Development zarówno jako dewelopera, jak i
generalnego wykonawcy.
Najbardziej prestiżowym przedsięwzięciem Monting Development jest planowana inwestycja przy ul.
Chłodnej w Warszawie – projekt, który ma wyznaczyć nową jakość w segmencie apartamentowym w
skali kraju. Wyróżni się on architekturą, wysoką jakością wykonania oraz unikatowymi udogodnieniami
dla przyszłych mieszkańców. Celem jest stworzenie luksusowej przestrzeni mieszkaniowej, która
zainicjuje dalszy rozwój tej części Śródmieścia.
Równolegle spółka pracuje nad projektem osiedla w centralnej części Ursynowa, tuż przy stacji metra
„Imielin” i ratuszu dzielnicy, koncepcja realizowana jest z naciskiem na jakość przestrzeni wspólnych i
integrację z otoczeniem. Monting Development realizuje też ostatni etap projektu Oxygen Park w
Gdańsku – osiedla powstającego na działce o powierzchni 3,5 ha, obejmujące niemal pół tysiąca
mieszkań.
Danilo Djurović koncentruje swoją działalność na rynkach Warszawy i Trójmiasta, realizując inwestycje,
które wyznaczają nowe standardy w kształtowaniu przestrzeni miejskiej i wnoszą nową jakość do
polskiego rynku mieszkaniowego.
Emil Domeracki


Emil Domeracki
Partner i udziałowiec w Walter Herz, lider z ponad 20-letnim doświadczeniem w sektorze nieruchomości komercyjnych i rynków finansowych w Polsce i Wielkiej Brytanii. Specjalizuje się w inwestycjach gruntowych, transakcjach zakupu i sprzedaży nieruchomości oraz doradztwie strategicznym dla inwestorów instytucjonalnych.
W Walter Herz odpowiada za rozwój biznesu w obszarze inwestycji w grunty, budowanie relacji z inwestorami oraz identyfikowanie i maksymalizowanie potencjału inwestycyjnego nieruchomości. Swoje doświadczenie zdobywał m.in. jako dyrektor działu gruntów w Colliers Poland oraz szef Działu Gruntów Inwestycyjnych w Realty Corporation. Pracował przy projektach o łącznym wolumenie przekraczającym 8 mld zł. Był również doradcą zarządów instytucji finansowych, takich jak BRE Bank czy HypoVereinsbank, oraz współtworzył działy sprzedaży w CitiCorp, Raiffeisen Bank i ERA (obecnie T-Mobile).
Sean Doyle


Sean Doyle
Dyrektor ds. rynków kapitałowych w Europie Środkowo-Wschodniej, nadzorując zróżnicowany portfel obejmujący nieruchomości biurowe, handlowe, przemysłowe, mieszkaniowe, hotelowe i alternatywne. Sean pracuje w Polsce od 16 lat, podczas których znacząco przyczynił się do sukcesu CBRE w regionie. Kariera Seana rozpoczęła się w San Francisco, gdzie pracował dla dewelopera, a następnie przeniósł się do Londynu, a następnie do Polski. Pod jego kierownictwem CBRE osiągnęło swoją obecną pozycję numer jeden na polskim rynku, z transakcjami przekraczającymi 14 miliardów euro w ostatnich latach. Bogate doświadczenie i wiedza Seana odegrały kluczową rolę w kształtowaniu silnej obecności i wyników CBRE w Europie Środkowo-Wschodniej.
W ciągu ostatnich kilku lat Sean prowadził jedne z najważniejszych transakcji biurowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, w tym sprzedaż takich obiektów jak Iconic Warsaw Spire, Warsaw Hub, Rondo 1, Plac Unii, Q22, Generation Park, Metropolitan, Warsaw Trade Tower, Plac Małachowskiego, Ethos, Eurocentrum, Browary Warszawskie i Equator. Po stronie kupujących pośredniczył w sprzedaży Złotych Tarasów (Skylight & Lumen), Spektrum, Warszawskiego Centrum Finansowego, IBC, Focus, Sezam, Mokotów Nova i Oxford Tower.
Sean nadzorował sprzedaż największych portfeli logistycznych w historii polskiego rynku, w tym sprzedaż 5 kolejnych portfeli Hillwood, największe transakcje sprzedaży i leasingu zwrotnego w imieniu Amazon, oddzielne rekordowe transakcje sprzedaży Amazon dla Macquarie i Invesco, a także Zalando. Był również zaangażowany w nabycie portfela M1 Retail o wartości 1 miliarda euro, nabycie Wars Sawa Junior - kultowego polskiego centrum handlowego o wartości 300 milionów euro oraz sprzedaż portfela Rocky o wartości 600 milionów euro.
Monika Drobyszewska


Monika Drobyszewska
Prawnik, rzeczoznawca majątkowy, stały mediator sądowy. Od 2008 r. związana z gospodarką nieruchomościami publicznymi.
Dyrektor Wydziału Sprzedaży Lokali w Urzędzie Miejskim Wrocławia i Przewodnicząca Komisji Gospodarki Nieruchomościami Związku Miast Polskich.
Pełnomocnik ds. mediacji i arbitrażu Zarządu Polskiej Federacji Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych. Przewodnicząca Sądu Polubownego przy Stowarzyszeniu Rzeczoznawców Majątkowych we Wrocławiu (od 10.06.2025 r.).Wykładowca i trener szkoleń specjalistycznych dla administracji publicznej oraz rzeczoznawców majątkowych. Autorka publikacji oraz prelegentka konferencji branżowych i naukowych.
Dorota Dymyt-Holko


Dorota Dymyt-Holko
Prawniczka specjalizująca się w obsłudze inwestycji deweloperskich z ponad siedemnastoletnim doświadczeniem w branży nieruchomości. Absolwentka Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Studiów Menedżerskich dla Deweloperów w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Obecnie doktorantka na kierunku prawo na Uczelni Łazarskiego w Warszawie.
Przemysław Dziąg


Przemysław Dziąg
Radca prawny, uczestnik studiów doktoranckich w Instytucie Nauk Prawnych PAN; od kilku lat reprezentuje Polski Związek Firm Deweloperskich w pracach legislacyjnych dotyczących szeroko rozumianego procesu inwestycyjno-budowlanego, w tym planowania przestrzennego oraz ustawy prawo budowlane. Jest autorem licznych analiz oraz opinii prawnych, a także artykułów i komentarzy prasowych dotyczących problematyki prawa nieruchomości, w szczególności z zakresu ustawy deweloperskiej, użytkowania wieczystego i prawa budowlanego.
Jan Dziekoński


Jan Dziekoński
Od 13 lat jest związany z rynkiem nieruchomości. W tym czasie pracował dla kilkudziesięciu polskich i międzynarodowych korporacji w zakresie strategii i analizy inwestycji (PwC Polska, Roland Berger).W latach 2017-2020 był członkiem zarządu w czołowej grupie nieruchomościowej Mzuri (operator najmu dla ok 7 tys. mieszkań). Od 2023 roku prowadzi portal profesjonalnych analiz o rynku nieruchomości - FLTR.pl. Posiada on bogate doświadczenie jako konsultant biznesowy, inwestor i analityk.
Karol Dzięcioł


Karol Dzięcioł
Ma ponad 17 lat doświadczenia na rynku nieruchomości. Obecnie jest doradcą ds. rozwoju biznesu w spółce Develia S.A. odpowiedzialnym między innymi za rozwój współpracy joint-venture, segment PRS oraz M&A. Jego doświadczenie zawodowe obejmuje m.in.: REAS (JLL Living), firmę zajmującą się profesjonalnym doradztwem na rynku mieszkaniowym, gdzie był dyrektorem działu doradztwa deweloperskiego i wycen. Ponadto, przez wiele lat odpowiadał za procesy nabywania nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych w firmach HB Reavis i Echo Investment. W ostatnich latach jako członek zarządu z sukcesem wprowadził na polski rynek brytyjską firmę Frontier Estates, gdzie realizował między innymi rozwój inwestycji PRS, student housing oraz inwestycje logistyczne/SBU.
Piotr Fijołek


Piotr Fijołek
Ekspert w dziedzinie akwizycji z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania i realizacji projektów o charakterze oportunistycznym i wpływających na wzrost wartości zarządzanych aktywów. Jego szerokie doświadczenie operacyjne obejmuje 17 lat ścisłej specjalizacji w obszarze nieruchomości oraz private equity. Od początku swojej kariery zawodowej jest związany z Griffinem.
Wśród imponujących osiągnięć Piotra Fijołka znajduje się ponad 100 zakończonych sukcesem transakcji o łącznym wolumenie przekraczającym 4 mld euro. Przez ponad dekadę zrealizował wiele flagowych projektów Griffina, m.in. transakcję przejęcia tzw. portfela M1 oraz nabycie większościowego pakietu udziałów w Murapol - wiodącej polskiej firmie deweloperskiej, w której zasiada obecnie jako Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej.
Jako Co-Managing Partner jest także odpowiedzialny za zarządzanie aktywami. Piotr Fijołek obecnie kieruje kilkoma platformami inwestycyjnymi, m.in. Murapol, Chariot czy Stokado, których GAV przekracza miliard euro. Aktywnie działa również na rzecz ekspansji Griffina na rynki zagraniczne i rozwoju nowych linii biznesowych.
Absolwent Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej, Gospodarki Przestrzennej Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie oraz Executive MBA w Akademii Leona Koźmińskiego.
dr Jacek Furga


dr Jacek Furga
Doktor nauk ekonomicznych. Ekspert rynku finansowania nieruchomości, doświadczony praktyk i wieloletni menadżer w sektorze bankowym, specjalizujący się w obszarze finansowania hipotecznego, rynku nieruchomości i zarządzania ryzykiem. Prezes Zarządu Centrum Prawa Bankowego i Informacji Sp. z o.o. przy Związku Banków Polskich, odpowiedzialny za rozwój Systemu Analiz i Monitorowania Rynku Obrotu Nieruchomościami (AMRON). Przewodniczący Komitetu ds. Finansowania Nieruchomości Związku Banków Polskich. Członek Rady Programowej Kwartalnika „Finansowanie Nieruchomości”. W latach 2000-2006 był członkiem Rady Programowej Fundacji na Rzecz Kredytu Hipotecznego.
Karolina Furmańska


Karolina Furmańska
Posiada ponad 14-letnie doświadczenie zawodowe w transakcjach, doradztwie i badaniach rynku nieruchomości. Koncentruje się na sektorze Living (mieszkania na sprzedaż, mieszkania na wynajem, domy studenckie i coliving). Przed dołączeniem do Cushman & Wakefield Karolina była członkiem zespołu Residential Investment w JLL, który zajmował się doradztwem transakcyjnym obejmującym aktywa generujące dochód w sektorze mieszkaniowym.
Karolina ukończyła Politechnikę Warszawską na kierunku Geodezja i Kartografia, specjalność: Systemy Informacji Przestrzennej oraz SGGW Międzywydziałowe Studium Gospodarki Przestrzennej, a także studia podyplomowe z Zarządzania Nieruchomościami na Uniwersytecie Warszawskim.
Aleksandra Gawrońska


Aleksandra Gawrońska
Kieruje Zespołem Badań Rynku Mieszkaniowego, który w JLL odpowiedzialny jest za realizację stałego monitoringu rynku deweloperskiego oraz przygotowanie raportów dotyczących tego sektora w wybranych polskich miastach. Do jej głównych zadań należy przygotowywanie analiz rynkowych dla klientów zewnętrznych: deweloperów, funduszy oraz firm związanych z rynkiem mieszkaniowym.
Posiada bogate doświadczenie związane z rynkiem nieruchomości komercyjnych, zdobyte w trakcie blisko 8 lat pracy w międzynarodowej firmie doradczej Colliers International, gdzie była odpowiedzialna za publikacje, raporty i analizy na temat rynku nieruchomości biurowych w Polsce. W 2018 roku dołączyła do zespołu Badań Rynku i Analiz w REAS, który z dniem 1 grudnia 2018 roku stał się częścią JLL. Jest również autorką artykułów w prasie branżowej oraz publikacji zawierających analizy rynku mieszkaniowego w Polsce.
Agnieszka Giermakowska


Agnieszka Giermakowska
Doradczyni z 17-letnim doświadczeniem na rynku nieruchomości komercyjnych, jest Dyrektorem Działu Badań Rynkowych i Doradztwa oraz Liderem ds. ESG w Newmark Polska. Specjalizuje się w badaniach wszystkich sektorów rynku nieruchomości komercyjnych, ze szczególnym naciskiem na rynek magazynowy oraz biurowy. Dodatkowo odpowiada za doradztwo dla najemców w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz ESG. Posiada tytuł LEED Green Associate. Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w firmach takich jak EY Polska, Polska Agencja Inwestycji i Handlu, JLL, Savills czy Cresa. Jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Akademii Leona Koźmińskiego.
Marcin Golly


Marcin Golly
Ekspert rynku nieruchomości, PPP i infrastruktury z 17-letnim doświadczeniem. Obecnie zajmuje stanowisko Dyrektora Inwestycyjnego w I Asset Management UAB, gdzie jest odpowiedzialny za zarządzanie funduszem CEE Student Housing Fund i jego projektami inwestycyjnymi na terytorium Polski. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w Grupie NDI, gdzie był odpowiedzialny za rozwój biznesu całej grupy i spółek deweloperskich z grupy. Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku Inwestycje i Nieruchomości. Na Uniwersytecie Gdańskim ukończył również studia podyplomowe z wyceny, zarządzania i pośrednictwa w nieruchomościach, a na którym obecnie wykłada tematykę związaną z zarządzaniem projektami i zarządzanie ryzykiem.
Maciej Grabowski


Maciej Grabowski
Od ponad 7 lat rozwija platformę Blue Bolt, która zmienia i optymalizuje sposób korzystania z nieruchomości – zarówno w nowych inwestycjach, jak i starszych budynkach. W centrum jego działań stoi przekonanie, że technologia w nieruchomościach jest wartościowa wtedy, gdy jest przydatna i użyteczna dla wszystkich użytkowników – bez względu na ich wiek czy poziom zaawansowania technologicznego. Z platformy Blue Bolt korzystają już tysiące użytkowników w ponad 500 projektach zrealizowanych w Europie i na Bliskim Wschodzie.
Damian Grzywacz


Damian Grzywacz
Damian jest związany z branżą nieruchomości komercyjnych od ponad 25 lat, w tym od ponad 10 lat pełni funkcje dyrektora zarządzającego w różnych firmach deweloperskich. Jego bogate doświadczenie obejmuje zarządzanie projektami biurowymi, logistycznymi, handlowymi, mieszkaniowymi i wielofunkcyjnymi. Od 2022 roku zarządza działalnością Lincoln Property Company w Polsce. Damian posiada tytuł magistra budownictwa Politechniki Krakowskiej.
Bartosz Guss


Bartosz Guss
Ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w 1999 roku. Od 2000 roku do 2024 roku był pracownikiem poznańskiego samorządu. Początkowo pełnił m.in. funkcję Dyrektora Wydziału Gospodarki Nieruchomościami, by w latach 2018- 2024 objąć stanowisko Zastępcy Prezydenta miasta Poznania.
Od lipca br. rozpoczął karierę w Polskim Związku Firm Deweloperskich na stanowisku Dyrektora Generalnego.
Prywatnie uprawia triathlon oraz bieganie. Do jego pasji należy podróżowanie, chodzenie po górach oraz czytanie książek historycznych.
dr Karol Janas


dr Karol Janas
Joanna Janowicz


Joanna Janowicz
Prezes Zarządu spółki Constructa Plus, Przewodnicząca Rady Polskiego Związku Firm Deweloperskich oraz Prezes Zarządu poznańskiego oddziału PZFD. Absolwentka Akademii Ekonomicznej na kierunku Rachunkowość i finanse przedsiębiorstw oraz Szkoły Głównej Handlowej na kierunku Zarządzanie projektami deweloperskimi.
W branży deweloperskiej od 2001 roku, od 12 lat prowadzi z mężem spółkę Constructa Plus, która poza projektami mieszkaniowymi zajmuje się również rewitalizacjami w przestrzeni miejskiej Poznania.
Dwukrotna laureatka nagrody Architectus civitatis nostrae (Budowniczy naszego miasta) za poprawę jakości życia oraz atrakcyjności przestrzeni oraz architektury Miasta Poznania w kategorii kompleksy mieszkaniowo – usługowe.
Współautorka odbudowy kamienicy „Żelazko”, za której projekt odtworzenia pracownia CDF Architekci otrzymała nagrodę Prezydenta Miasta Poznania im. Jana Baptysty Quadro.
W maju 2025 roku przywróciła miastu zrewitalizowany budynek Domu Książki, tworząc z niego miejsce, w którym kultura spotykać się będzie z komfortem mieszkania, a książki i smaczna kuchnia dopełnią obrazu miejskiego życia.
Powołała do życia Fundację Dom Książki, której celem jest propagowanie czytelnictwa oraz wspieranie działalności organizacji pozarządowych. Od lat blisko współpracuje także z Fundacją Pomocy Wzajemnej Barka, działając na rzecz integracji sektora ekonomii społecznej z biznesem.
Kamil Janowicz


Kamil Janowicz
Regionalny Kierownik Sprzedaży w Buglo na północ Polski. Współpracuje z architektami i instytucjami publicznymi przy projektach placów zabaw i stref sportowych. Pasjonat piłki nożnej, ceni pracę z ludźmi i rozwój miejskich przestrzeni.
Łukasz Jarzyło


Łukasz Jarzyło
Łukasz Jarzyło kieruje procesami wynajmu powierzchni biurowej w 16 budynkach GTC w Polsce, które oferują łącznie blisko 200 tysięcy. mkw. nowoczesnej przestrzeni pracy. Jako Head of Office Leasing odpowiada za strategię komercjalizacji, negocjacje z najemcami oraz optymalizację poziomu wynajęcia budynków. Do jego zadań należy także budowanie relacji z kluczowymi partnerami biznesowymi i nadzór nad zespołem leasingowym.
Łukasz Jarzyło posiada ponad 20 lat doświadczenia zawodowego – do zespołu GTC dołączył w 2023 r., a wcześniej był związany m.in. z CPI Property Group i CBRE, gdzie zrealizował wiele złożonych projektów doradczych. Jest absolwentem stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie Warszawskim.
Katarzyna Jaworska


Katarzyna Jaworska
Katarzyna odpowiadając za zarządzanie siedzibami Urzędu m.st. Warszawy, obsłużyła transakcje najmu na blisko 45 000 m² i wprowadziła do portfela siedzib Urzędu m.st. Warszawy nowoczesne biurowce w stolicy – np. Vector+, Widok Towers, Park Powiśle, Flanders Business Park, spełniające wszelkie standardy obowiązujące w sektorze publicznym (dostępność, energooszczędność, RODO, p.poż., bhp etc.). Zarządzała portfelem nieruchomości (ok. 80 000 m²) odpowiadając za procesy konsolidacji siedzib urzędów, optymalizację budżetu administracyjnego, podnoszenie standardów obsługi klienta wewnętrznego i zewnętrznego, wdrożenie standardów powierzchni biurowych, relokację komórek organizacyjnych - od analizy i planowania potrzeb, rekomendowania rozwiązań zarządowi, po zarządzanie logistyką i komunikacją w trakcie procesów.
Jan Kaliński


Jan Kaliński
Dołączył do zespołu Hillwood Polska w 2015 roku i obecnie pełni funkcję Head of Business Development. Zarządza działem leasingu, odpowiadając za pozyskiwanie najemców oraz prowadzenie projektów deweloperskich. Posiada ponad 16-letnie doświadczenie na rynku nieruchomości magazynowo-przemysłowych. W swojej karierze był odpowiedzialny za komercjalizację ponad 2 mln m² powierzchni. W latach 2006-2015 pełnił funkcję Leasing Managera w spółce joint venture AIG / Lincoln (obecnie White Star Real Estate), która specjalizuje się w rozwoju, wynajmie i zarządzaniu portfelem aktywów wielofunkcyjnych na kluczowych rynkach w Europie. Jan jest absolwentem Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, gdzie uzyskał tytuł magistra zarządzania i marketingu.
Dariusz Karwański


Dariusz Karwański
Z rynkiem nieruchomości związany jest od 20 lat. Ostatnie 14 lat spędził w firmie doradczej Savills, zajmując stanowisko Associate Director w Agencji Biurowej, pracując zarówno z deweloperami, jak i z funduszami inwestycyjnymi oraz najemcami. Dariusz prowadził procesy najmu pracując m.in. dla Deka Immoblien, Catalyst Capital, TFG Management, GTC, Ghelamco, Commerz Real oraz Sharow Capital. Obecnie Dariusz jest odpowiedzialny za wynajem oraz sprzedaż nieruchomości należących do Polskiego Holdingu Nieruchomości S.A.
Anna Kicińska


Anna Kicińska
Anna Kicińska jest Partnerką w EY-Parthenon oraz Liderką Grupy Doradczej Rynku Nieruchomości EY. Ma 30 lat doświadczenia zawodowego. Specjalizuje się w doradztwie strategicznym na rynku nieruchomości, obsłudze transakcji, wycenach i zarządzaniu.
Anna uczestniczyła w wielu transakcjach dotyczących nieruchomości oraz fuzji i przejęć firm deweloperskich w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. W trakcie swojej kariery pozyskała nowe lokalizacje dla międzynarodowych inwestorów oraz polskich firm produkcyjnych. Brała udział w realizacji wielu projektów komercyjnych w największych polskich miastach.
Anna koncentruje się także na rewitalizacji miast. Prowadziła szereg projektów wspierających zmiany w przestrzeni miejskiej i agendę ESG. Zrównoważony rozwój oraz sztuczna inteligencja w nieruchomościach, to obecnie główne obszary działań Anny.
Kazimierz Kirejczyk


Kazimierz Kirejczyk
Kazimierz Kirejczyk należy do czołowych ekspertów rynku mieszkaniowego w Polsce, wspierających jego rozwój od wczesnych lat 90. Współzałożyciel i wieloletni prezes firmy doradczej REAS, która w grudniu 2018 weszła w struktury JLL. W ramach prac Zespołu Badań i Analiz Rynku Mieszkaniowego JLL uczestniczy w realizacji kluczowych projektów doradczych, realizowanych dla deweloperów i inwestorów, aktywnych na polskim rynku mieszkaniowym.
Kazimierz Kirejczyk jest także autorem dziesiątków artykułów w prasie specjalistycznej i szeregu publikacji fachowych poświęconych analizie rynku mieszkaniowego w Polsce. Jest często zapraszanym mówcą i uczestnikiem dyskusji w trakcie konferencji poświęconych rynkowi nieruchomości. Od wielu lat prowadzi także wykłady i szkolenia poświęcone rynkowi mieszkaniowemu.
Jadwiga Kosińska


Jadwiga Kosińska
Jadwiga Kosińska od ponad 25 lat związana jest z branżą nieruchomości i budownictwa. Absolwentka Inżynierii Lądowej na Politechnice Warszawskiej oraz Executive MBA Uniwersytetu Illinois. Karierę zaczynała w HOCHTIEF Polska, gdzie awansowała od Specjalisty do Dyrektora Zespołu Kontraktów. W latach 2011–2017 jako Construction Director w Vastint Poland zarządzała zespołami projektowymi. Następnie pracowała w HB Reavis i jako Branch Manager w cmT Sp. z o.o. biorąc udział w realizacji m.in. Varso Tower, Rondo ONZ, Business Garden, Rafinerii Gdańskiej, Fashion House w Gdańsku i Gdynia Waterfront. Od 2022 r. jest Dyrektorem Projektu w Stocznia Cesarska Development, przekształcając historyczne tereny stoczni w nową dzielnicę Gdańska. Prywatnie pasjonuje się ceramiką i sportami wodnymi.
Maciej Kotarski


Maciej Kotarski
Ekspert rynku biurowego, autor publikacji specjalistycznych i felietonów. Od 2007, od początku Olivia Centre współodpowiedzialny za strategię, rozwój biznesu i budowanie relacji z klientami tego największego kompleksu biurowego w Polsce (175.000 m2 GLA). Pracę łączy z pasją do architektury, wielkich biurowców i urbanistyki. Pasjonat żeglarstwa, również zimowego. Gdańszczanin z urodzenia i zamiłowania, bo Trójmiasto to najlepsze miejsce do pracy i życia w PL. Współzałożyciel szkół i przedszkoli Fregata oraz członek Rady Ekspertów Wydziału Ekonomicznego UG.
Piotr Kotowski


Piotr Kotowski
Urodzony w 1974r. Od 2023 r, Prezes Zarządu KONE Sp. z o.o., Dyrektor Zarządzający KONE Polska i Ukraina.
Absolwent Wydziału Elektrycznego Politechniki Śląskiej i Podyplomowych Studiów Managerskich opartych na strukturze MBA w Szkole Głównej Handlowej.
Ekspert w dziedzinie sprzedaży i zarządzania w branży dźwigów i schodów ruchomych. Od początku kariery związany z KONE; wcześniej zajmował m. in. stanowiska Dyrektora Sprzedaży oraz Dyrektora Regionu w KONE Polska.
Marcin Kowal


Marcin Kowal
Ma 15-letnie doświadczenie na rynku nieruchomości komercyjnych, z czego ponad 10 lat pracował po stronie najemców. Do jego głównych obowiązków należy prowadzenie procesów relokacji i renegocjacji umów najmu, reprezentując najemców powierzchni biurowych.
Przed dołączeniem do Newmark Polska był Dyrektorem Rynków Regionalnych w Nuvalu Polska, wcześniej pracował w Colliers International oraz był odpowiedziany za portfolio nieruchomościowe grupy Universal Properties. W swojej karierze Marcin Kowal wyspecjalizował się we współpracy zarówno z podmiotami Skarbu Państwa, jak i firmami z sektora prywatnego. Marcin współpracował m.in. z takimi instytucjami oraz firmami, jak Agencja Rynku Rolnego, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, Wielkopolski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia czy Orlen Oil.
Michał Kozłowski


Michał Kozłowski
Partner zarządzający i co-founder Digital Real Estate, platformy wiedzy i doradztwa technologicznego dla rynku nieruchomości oraz budownictwa. Menedżer z wieloletnim doświadczeniem korporacyjnym w spółkach technologicznych i doradczych notowanych na Nasdaq oraz lider transformacji cyfrowej. Prywatnie zapalony wspinacz i inwestor w niszowe nieruchomości.
dr Krzysztof Król


dr Krzysztof Król
Właściciel agencji Ultra Relations. Pasjonat kreowania wizerunku oraz wpływu społecznego. Specjalizuje się w budowaniu strategii promocji na szeroko pojętym rynku nieruchomości. W swoim doświadczeniu ma pracę na rzecz inwestorów z rynku deweloperskiego, nieruchomości komercyjnych, architektów, firm budowlanych i inwestycji na dużą skalę Wieloletni wykładowca akademicki na Uniwersytecie Gdańskim i kilku prywatnych uczelniach. W 2009 roku uzyskał stopień naukowy doktora.
Cezary Kulesza


Cezary Kulesza
Katarzyna Kuniewicz


Katarzyna Kuniewicz
Ekonomistka. Ekspertka specjalizująca się w zagadnieniach dotyczących rynku mieszkaniowego w Polsce, od ponad 12 lat związana z doradztwem dla firm działających w tym sektorze (wcześniej w REAS, JLL). Od 3 lat nadzoruje rozwój narzędzia i badania rynku Otodom Analytics. Współautorka przekrojowych raportów i prognoz rozwoju rynku pierwotnego oraz analiz preferencji nabywców mieszkań. Ekspertka w dziedzinie organizacji badań popytu i podaży na rynku nieruchomości. Prelegentka licznych konferencji, uczestniczka debat, komentatorka zjawisk i trendów w mieszkaniówce.
Michał Kwinta


Michał Kwinta
Michał Kwinta z Mindspace związany jest od 2017 roku, czyli od początku funkcjonowania polskiego oddziału sieci. Wprowadzając Mindspace Koszyki na warszawski rynek, objął stanowisko Senior Community Managera. Wówczas odpowiedzialny był za stworzenie lokalnej struktury firmy i zespołu, zarządzanie Mindspace Koszyki oraz jego ekspansję w 2019 roku.
Obecnie Michał Kwinta pełni rolę General Manager Poland i odpowiada przede wszystkim za rozwój sieci, jej ekspansję (otwarcie Mindspace Skyliner w 2023 r.) i działalność operacyjną firmy w Warszawie. Koordynuje również działania związane z komercjalizacją oraz bieżącą współpracę z szeroko rozumianymi partnerami biznesowymi, głównie brokerami, agentami nieruchomości i najemcami.
Przed dołączeniem do Mindspace, Michał Kwinta przez 12 lat związany był z branżą turystyczną i hotelarską. Na stanowiskach kierowniczych pracował m.in. dla LOT, Fly Away Travel i Louvre Hotels Group.
Michał Kwinta ukończył Wydział Prawa i Administracji na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Tomasz Lewandowski minister


Tomasz Lewandowski minister
Tomasz Lewandowski, na wniosek ministra rozwoju i technologii Krzysztofa Paszyka, został powołany 14 sierpnia 2024 r. przez premiera Donalda Tuska na stanowisko podsekretarza stanu.
Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (wydział prawa). Radca prawny, który specjalizuje się w prawie spółek oraz publicznym prawie gospodarczym. Wykładowca na specjalistycznych kursach dla przedsiębiorców z zakresu windykacji i zabezpieczania kontraktów w obrocie międzynarodowym.
W latach 2006-2016 radny miasta Poznania. Zastępca prezydenta Poznania w latach 2016-2018, odpowiedzialny m.in. za gospodarkę komunalną i lokalową oraz sport. Przewodniczący Zarządu Związku Międzygminnego Gospodarki Odpadami Aglomeracji Poznańskiej w latach 2016-2018.
Od 2018 r. prezes Zarządu Komunalnych Zasobów Lokalowych w Poznaniu, pełnomocnik Prezydenta Poznania ds. Mieszkalnictwa Miejskiego.
Tomasz Lewandowski


Tomasz Lewandowski
Tomasz Lewandowski odpowiada za rozwój kompetencji doradczych w obszarze szeroko pojętych gruntów inwestycyjnych, obejmujących zarówno inwestycje typu „greenfield”, jak również sprzedaż zabudowanych nieruchomości, które wymagają przebudowy, rewitalizacji lub wyburzenia. To ekspert z wieloletnim doświadczeniem na rynku nieruchomości komercyjnych i mocną specjalizacją w obszarze transakcji, zarządzaniu nieruchomościami oraz finansami, jak również negocjacjach. Przed dołączeniem do JLL w 2019, Tomasz zajmował stanowisko dyrektora ds. zarządzania aktywami w Immobel Poland. Wcześniej natomiast pełnił funkcję dyrektora zarządzającego Golden Star Estate Poland oraz Mars Real Estate FIZ AN. Na przestrzeni swojej kariery zawodowej Tomasz był też związany m.in. z firmą Catalina, czy Skanska.
Katarzyna Lubaś


Katarzyna Lubaś
Katarzyna Lubaś od 2021 w ISS Facility Services objęła stanowisko Solution Managera, gdzie odpowiada za rozwój usług dla sektora biurowego. Katarzyna posiada ponad 20 letnie doświadczenie w doradztwie dla rynku nieruchomości w Polsce i regionie CEE. Przed dołączeniem do ISS przez sześć lat pełniła funkcję New Business i Marketing Coordinator dla Grupy Rynku Nieruchomości EY, gdzie była odpowiedzialna za działania z zakresu rozwoju biznesu, relacji z klientami, marketingu i PR oraz badania rynkowe. Wcześniej pracowała dla Mota Engil Real Estate , REAS (obecnie JLL) I AMRON.
Jest licencjonowaną pośredniczką i zarządcą nieruchomości.
prof. Jacek Łaszek


prof. Jacek Łaszek
Jest specjalistą z dziedziny finansów sektora mieszkaniowego z doświadczeniem krajowym oraz zagranicznym. Od roku 1994 jak Szef Projektu Rządu Polskiego i Banku Światowego Finansowania Budownictwa Mieszkaniowego współpracował blisko z deweloperami, bankami, oraz firmami budowlanymi w polskim sektorze mieszkaniowym wdrażając rynkowe zasady finansowania inwestycji mieszkaniowych oraz udzielania kredytów. Prowadził również studia nad systemami finansowania sektora mieszkaniowego w Polsce oraz innych krajach Europy Centralnej i Wschodniej. W latach 1990 - 92 pracował jako doradca premiera L.Balcerowicza nad zagadnieniami transformacji sektora mieszkaniowego. Od jesieni 1998 r. pracował jako doradca w Banku Śląskim ING zajmując się głównie kasą mieszkaniową oraz nowotworzonym bankiem hipotecznym. Od roku 2001 pracuje jako doradca prezesa w Narodowym Banku Polskim. Od roku 2006 kieruje zespołem realizującym program badania cen nieruchomości w miastach Polski z punktu widzenia stabilności sektora finansowego i polityki monetarnej. Są one prowadzone w ramach programu badań statystyki publicznej. Dr Jacek Łaszek jest profesorem w SGH w Warszawie, gdzie wykłada przedmioty związane z nieruchomościami oraz bankowością i ekonomią.
Jacek Mamel


Jacek Mamel
Dyrektor Sprzedaży w Buglo. Od lat promuje ideę nowoczesnych placów zabaw i funkcjonalnych przestrzeni miejskich. Łączy użyteczność z designem, inspirując twórców przestrzeni publicznych. Prywatnie miłośnik dolce vita, koszykówki i rowerowych wypraw.
Robert Maraszek


Robert Maraszek
Wiceprezes Zarządu, Dyrektor ds. Inwestycji w Inpro S.A, Prezes Zarządu SML Sp. z o.o., Członek Zarządu Oddziału Trójmiejskiego Polskiego Związku Firm Deweloperskich, Członek Rady Polskiego Związku Firm Deweloperskich.
Absolwent Wydziału Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej z tytułem magistra inżyniera budownictwa. Absolwent studiów podyplomowych na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, ze specjalnością projekty deweloperskie.
Pasjonat prefabrykacji oraz nowoczesnych technologii i rozwiązań w budownictwie.
Marcin Michalec


Marcin Michalec
Odpowiada za całościowy rozwój firmy. W planowaniu i realizacji projektów mieszkaniowych stawia na proekologiczne rozwiązania oraz udogodnienia podnoszące standard produktu i poprawiające komfort życia mieszkańców.
W OKAM od 2017 r., uprzednio do sierpnia 2021 r. zajmował stanowisko Dyrektora ds. Sprzedaży i Marketingu.
Z rynkiem nieruchomości związany jest od ok. 20 lat. Karierę zawodową rozpoczynał w Knight Frank. Następnie pełnił funkcję Dyrektora Sprzedaży i Marketingu w firmach deweloperskich: Restaura i ICON Real Estate. Jest licencjonowanym pośrednikiem w obrocie nieruchomościami. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego i Politechniki Warszawskiej.
Hanna Milewska-Wilk


Hanna Milewska-Wilk
Specjalista ds. mieszkalnictwa w Instytucie Rozwoju Miast i Regionów, analityk rynku najmu i doradca w simpl.rent, współpracuje z Fundacją Rynku Najmu, członkini Rady Programowej Habitat for Humanity Polska. Mediatorka, zarządca nieruchomości, pracująca naukowo socjolog i filolog, ze szczególnym zainteresowaniem spółdzielniami mieszkaniowymi.
Janusz Miller


Janusz Miller
Doświadczony menedżer, od 20 lat związany z Home Invest, czołowym deweloperem mieszkaniowym w Warszawie, gdzie pełni funkcję Dyrektora Działu Sprzedaży i Marketingu. Absolwent SGH w Warszawie, ukończył Podyplomowe Studia Menedżerskie dla Deweloperów. Odpowiada za sprzedaż i promocję inwestycji, umacniając pozycję firmy na rynku. Specjalizuje się w zarządzaniu zespołami oraz budowaniu relacji z klientami i kontrahentami.
Małgorzata Morek


Małgorzata Morek
Ekspert w branży hotelarskiej z ponad 30-letnim doświadczeniem. Pracowała na różnych stanowiskach w operacjach, sprzedaży i rozwoju w renomowanych sieciach hotelowych, takich jak IHG Hotels& Resorts w USA oraz Accor w Polsce i Europie Wschodniej.
Od 2017 roku jest związana z siecią Hilton i odpowiada za rozwój w Polsce, Litwie, Łotwie, Estonii, Rumunii i na Węgrzech .
Nawiązuje relacje z inwestorami poszukującymi możliwości realizacji projektów hotelowych pod markami Hiltona, głównie w modelu franczyzowym i zarządzania.
Jej aktywność była wielokrotnie nagradzana przez branżę.
Anna Nienałtowska


Anna Nienałtowska
Ekspertka rynku nieruchomości komercyjnych z ponad 25-letnim doświadczeniem w doradztwie strategicznym, zarządzaniu zespołami oraz rozwoju projektów inwestycyjnych. Specjalizuje się w reprezentacji właścicieli, negocjacjach najmu, budowaniu relacji z kluczowymi klientami oraz rozwojem biznesu. Przez wiele lat związana z firmą Cushman & Wakefield, gdzie zarządzała portfelem biurowym o powierzchni ponad 300 tys. m². Obecnie pełni funkcję Partnership Development Director w IWG PLC, odpowiadając za rozwój sieci przestrzeni coworkingowych. Jest także wykładowczynią Akademii Leona Koźmińskiego oraz mentorką w programach wspierających młode talenty w branży nieruchomości. Członkini RICS – Royal Institution of Chartered Surveyors.
Paweł Nowakowski


Paweł Nowakowski
Jest założycielem i prezesem butikowej firmy doradczej PNConsulting. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie na rynku nieruchomości komercyjnych, doradzając klientom przy zakupie i sprzedaży nieruchomości w Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Specjalizuje się między innymi w doradztwie w sektorze hotelowym, wspierając sieci hotelowe w ekspansji na rynki CEE, jak również doradztwie dla deweloperów i inwestorów hotelowych w tworzeniu i realizacji strategii inwestycyjnych oraz dezinwestycyjnych. Poprzednio kierował zespołem doradztwa transakcyjnego i strategicznego w Cresa Polska oraz dziale Doradztwa Rynku Nieruchomości EY w Warszawie. Wcześniej pracował zarówno dla firm doradczych z sektora nieruchomości takich jak CBRE i King Sturge, jak również doradztwa strategicznego A.T. Kearney. Paweł jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada tytuł rzeczoznawcy majątkowego oraz jest członkiem RICS.
Tomasz Ogrodzki


Tomasz Ogrodzki
Bartłomiej Oset


Bartłomiej Oset
Ponad 17 lat doświadczenia w branży deweloperskiej (m.in. Euro Styl, Mill-Yon, Robyg). W Grupie NDI od 2011 roku, odpowiedzialny za dział sprzedaży i marketingu. Od 2025 r. Członek Zarządu gdańskiego oddziału Polskiego Związku Firm Deweloperskich. Jeden z głównych architektów wizji NDI Development, według której nieruchomość to nie tylko budynek, ale też przyszłość lokalnej społeczności. Swoje podejście do inwestycji opiera na idei Destination Places: tworzenia kompleksowych miejsc do życia, które zaspokajają potrzeby mieszkaniowe, budują wspólnotę i lokalną tożsamość. Mocno zaangażowany w działania CSR.
Ewa Palus


Ewa Palus
Główna analityczka w Tabelaofert.pl. Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Z rynkiem nieruchomości związana od 2014 roku. Głównie specjalizuje się w tematach analiz rynku mieszkaniowego. Jest autorką wielu opinii, raportów, prezentacji, a także prognoz rynkowych. Jej eksperckie komentarze były publikowane między innymi na łamach Pulsu Biznesu czy Rzeczpospolitej. Bliska jest jej idea zrównoważonego rozwoju, dlatego stale poszerza swoje kompetencje w tym zakresie.
Konrad Płochocki


Konrad Płochocki
Mateusz Polkowski


Mateusz Polkowski
Zarządza kilkuosobowym zespołem doświadczonych analityków skupiających się na trzech głównych sektorach świata nieruchomości komercyjnych: biurach, handlu i magazynach. Jest również odpowiedzialny za współpracę między działami badań preferowanych partnerów JLL w regionie CEE.
W takcie 18 lat pracy w JLL miał okazję przygotować kilkaset różnego rodzaju opracowań i raportów dotyczących przyszłości rynku, zagadnień związanych z rozwojem miast, czy badań pracowników biurowych. Wcześniej Mateusz zdobywał doświadczenie w firmie deweloperskiej Platan Group, w której był zaangażowany w zawieranie umów najmu na powierzchnie biurowe i magazynowe, działania marketingowe i badania rynku.
Mateusz współpracował również z kluczowymi deweloperami i inwestorami działającymi na rynku tworząc studia opłacalności inwestycji i najlepszego zagospodarowania. Z rynkiem nieruchomości komercyjnych jest związany od ponad 24 lat.
Jest autorem wielu artykułów w prasie branżowej i ogólnopolskiej oraz często występuje publicznie prowadząc prezentacje i panele dyskusyjne na konferencjach.
Mateusz jest absolwentem Wyższej Szkoły Gospodarowania Nieruchomościami, ukończył również wiele kursów i szkoleń organizowanych m.in. przez CCIM Institute oraz ICAN Institute.
Wojciech Ponikowski


Wojciech Ponikowski
Partner Zarządzający i Dyrektor Kreatywny w Nautra Collective, agencji kreatywnej skoncentrowanej na strategii, designie i komunikacji. Agencja tworzy i obsługuje marki premium dla wymagających odbiorców, ceniących wysoką jakość. W branży deweloperskiej współtworzył projekty m.in. dla Form Offices, Skanska, Euro Styl, Spravia, Eiffage, NDI Development, Ghelamco oraz Muzeum Historii Polski. Współtwórca coworkingu The Nest, twórca wydawnictwa Futu oraz magazynu Fathers.
Patrick Pospiech


Patrick Pospiech
Odpowiada za doradztwo inwestycyjne i transakcyjne w zakresie mieszkań wielorodzinnych, studenckich i innych aktywów w sektorze mieszkaniowym.
Patrick dołączył do zespołu inwestycyjnego JLL w Warszawie w 2016 roku.
Współpracuje z największymi podmiotami działającymi na polskim rynku najmu instytucjonalnego w ramach pozyskiwania kapitału i rozwoju działalności operacyjnej. Uczestniczył w kluczowych transakcjach w rozwijającym się sektorze mieszkaniowym w Polsce, w tym w przejęciu przez Heimstaden portfela mieszkań od Budimex Nieruchomości oraz w zakupie przez G-City ponad 600 mieszkań w Warszawie i Krakowie. Przed dołączeniem do zespołu Living Investments Patrick pracował w zespole ds. inwestycji biurowych i logistycznych. Łącznie brał udział w transakcjach o wartości ok. 3 mld euro.
dr Marta Promińska


dr Marta Promińska
Daniel Puchalski


Daniel Puchalski
Ekspert z prawie 20-letnim doświadczeniem na polskim rynku nieruchomości oraz 30-letnim doświadczeniem zawodowym. Przed założeniem immo lab, przez kilkanaście lat był związany z międzynarodowymi agencjami doradczymi. Najpierw w Colliers International, a potem w JLL stworzył i kierował działami gruntów inwestycyjnych. Następnie, jako Managing Partner w Knight Frank, bezpośrednio nadzorował nie tylko działy inwestycyjne, ale także reprezentacji właściciela oraz reprezentacji najemcy. Współpracował z ponad 200 inwestorami na rynku nieruchomości inwestycyjnych oraz deweloperami reprezentującymi wszystkie segmenty sektora real estate.
Jest również zaangażowany w projekty w zakresie PropTech, w czym pomagają mu kompetencje zdobyte na początku kariery zawodowej w branży telekomunikacyjnej i nowych technologii, gdzie tworzył zespoły sprzedaży w Polskiej Telefonii Cyfrowej (Era GSM/T Mobile), Netia Telekom oraz Comverse Technology.
W trakcie swojej kariery doradzał przy sprzedaży gruntów inwestycyjnych na terenie całej Polski o łącznej powierzchni ok. 50 mln mkw. i wartości ok. 5 mld PLN. Ponadto brał udział w sprzedaż spółek i nieruchomości inwestycyjnych za ok. 2 mld zł.
Robert Pydzik


Robert Pydzik
Prezes Zarządu Sinfam Investments Sp. z o.o. | wiceprzewodniczący rady nadzorczej Mostostal S.A. | pełnomocnik zarządu Hotel Warszawianka Centrum Kongresowe Sp. z o.o.
Od ponad trzech dekad związany z rynkiem finansowym, z czego ponad 20 lat aktywnie działa na rynku deweloperskim, zwłaszcza w sektorze mieszkaniowym, a ostatnio także hotelarskim. Specjalizuje się w doradztwie strategicznym i transakcyjnym, operacyjnym zarządzaniu spółkami oraz finansach. Na przestrzeni lat pełnił m.in. funkcje dyrektora finansowego, członka zarządu oraz prezesa zarządu, odpowiadał m.in. za nadzór nad pionami wsparcia biznesu, finansami, controllingiem oraz procesami operacyjnymi, w spółkach niepublicznych, a także w spółkach notowanych na warszawskiej giełdzie papierów wartościowych w Warszawie.
Obecnie sprawuje nadzór właścicielski nad grupą prywatnych spółek z polskim kapitałem działających w sektorze deweloperskim i hotelarskim.
Ceni holistyczne podejście do biznesu, patrząc szerzej niż tylko przez pryzmat finansów – uwzględniając także ryzyko, operacje i długofalowy rozwój.
Marta Rayss


Marta Rayss
Z rynkiem finansowym związana od 2007 r., kiedy to rozpoczęła pracę w BRE Bank SA (obecnie mBank SA) w pionie bankowości detalicznej. Do zespołu IPOPEMA TFI SA dołączyła w 2010 r., gdzie odpowiedzialna była za realizację projektu utworzenia funduszu inwestycyjnego lokującego w nieruchomości mieszkaniowe. Od 2020 r. na stanowisku Zastępcy Dyrektora Departamentu Zarządzania Funduszami Nieruchomości, a od 2022 r. w roli Dyrektora Departamentu Zarządzania Funduszami Inwestycji Alternatywnych odpowiedzialna, m.in., za zarządzanie procesem implementacji w strukturach IPOPEMA TFI funduszy alternatywnych klas aktywów oraz utworzenie dwóch funduszy lokujących w nieruchomości z sektora logistycznego, w ramach których pełni funkcję prezesa zarządu spółek celowych oraz zarządzającej funduszami. Od 2024 r. zasiada również w Radzie Nadzorczej TUW PZUW.
Magdalena Reńska


Magdalena Reńska
Począwszy od stycznia 2025 roku Magdalena Reńska pełni funkcję Wiceprezes i Dyrektor Zarządzającej EURO STYL, części Grupy Kapitałowej Dom Development, największego polskiego dewelopera. Wcześniej, przez 7 lat, była Członkiem Zarządu i Dyrektor Zarządzającą w tej samej firmie.
Posiadając ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe, rozpoczęła swoją karierę w branży nieruchomości, pracując dla lokalnych deweloperów z Trójmiasta. W 2008 roku podjęła się stworzenia trójmiejskiego oddziału światowej firmy konsultingowej – JLL – odpowiadając za obszar Polski Północnej, którym z sukcesem zarządzała przez 9 lat. Kolejnym krokiem w jej karierze była praca w Skanska Property Poland, gdzie pełniła funkcję Regionalnego Dyrektora ds. Wynajmu na Polskę Północną (Gdańsk, Poznań, Łódź). Od 2016 roku jest również wykładowcą-praktykiem na Uniwersytecie Gdańskim na Wydziale Zarządzania – Studia Podyplomowe: Zarządzanie Nieruchomościami i Projekty Deweloperskie. Dodatkowo współtworzy program i uczestniczy w doborze wykładowców do tego programu. W latach 2019-2024 Magda pełniła również funkcję Członka Zarządu Polskiego Związku Firm Deweloperskich w Oddziale Trójmiejskim.
Ukończyła studia inżynierskie na Wydziale Geodezji i Kartografii Akademii Rolniczo-Technicznej w Olsztynie na kierunku Gospodarka Przestrzenna i Wycena Nieruchomości. Ukończyła również Politechnikę Gdańską, gdzie uzyskała tytuł magistra na Wydziale Zarządzania i Ekonomii.
Kamil Rutkowski


Kamil Rutkowski
Marta Sękulska-Wrońska


Marta Sękulska-Wrońska
Architekt, Partner i CEO pracowni architektonicznej WXCA. Prezes Oddziału Warszawskiego Stowarzyszenia Architektów Polskich w latach 2019-2023, członek Kolegium Sędziów Konkursowych SARP i Izby Architektów RP. Współautorka wielokrotnie nagradzanych projektów, takich jak Polski Pawilon na Expo 2020 w Dubaju oraz Muzeum Historii Polski i Muzeum Wojska Polskiego należących do jednego z największych kompleksów muzealnych w Europie na Cytadeli Warszawskiej. Razem z zespołem dwukrotnie nominowana do Nagrody Miesa van der Rohe za projekt Europejskiego Centrum Edukacji Geologicznej w Chęcinach oraz Muzeum - Miejsce Pamięci Palmiry. Współtworzyła wizję nowej dzielnicy na terenach dawnej FSO oraz projektu odbudowy zachodniej pierzei Placu Piłsudskiego, w tym Pałacu Saskiego i Brühla wraz z zespołem kamienic przy ul. Królewskiej.
Specjalizuje się w opracowywaniu dokumentacji złożonych projektów publicznych i komercyjnych z zakresu architektury, urbanistyki oraz architektury krajobrazu. W swojej praktyce projektowej kieruje się szczególną wrażliwością na społeczny, kulturowy i środowiskowy kontekst architektury, której istotą w jej rozumieniu jest stwarzanie integrującej platformy dialogu. Wierzy w wartość dzielenia się wiedzą i doświadczeniem, dlatego regularnie występuje jako prelegentka na wydarzeniach branżowych w Polsce i za granicą.
Laureatka międzynarodowych nagród architektonicznych, w tym wyróżnienie nagrodą Prix Versailles 2025 z tytułem jednego z “Najpiękniejszych Muzeów Świata” dla Muzeum Historii Polski, Nagród IF Design, German Design Awards oraz Urban Land Institute Europe Award for Excellence za Muzeum Historii Polski oraz Muzeum Wojska Polskiego.
Absolwentka Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej.
Maciej Skubiszewski


Maciej Skubiszewski
Doświadczony ekspert z 13-letnim doświadczeniem na rynku nieruchomości komercyjnych, specjalizujący się w wynajmie powierzchni biurowych oraz reprezentacji właścicieli. Obecnie odpowiada za wynajem nieruchomości biurowych w Warszawie.
Wcześniej związany był z Polskim Holdingiem Nieruchomości S.A., gdzie jako Dyrektor Biura Wynajmu i Komercjalizacji kierował zespołem odpowiedzialnym za wynajem portfela nieruchomości.
Swoje doświadczenie zdobywał również w Knight Frank Poland, jednej z wiodących międzynarodowych firm doradczych w sektorze nieruchomości. Przez blisko 7 lat rozwijał się tam od roli Leasing Managera do stanowiska Head of Landlord Representation. W tej roli odpowiadał za kompleksową obsługę właścicieli nieruchomości komercyjnych – od opracowywania strategii wynajmu, przez negocjacje z najemcami, po zarządzanie zespołami leasingowymi.
Maciej posiada certyfikat CCIM (Certified Commercial Investment Member). Osobiście odpowiadał za transakcje najmu na przeszło 120 tys. m2. Łączy strategiczne podejście do komercjalizacji z głęboką znajomością rynku.
Piotr Sobczak


Piotr Sobczak
Architekt i urbanista, absolwent Wydziału Architektury Politechniki Poznańskiej (dyplom 2000 r.) i Podyplomowego Studium Planowania Przestrzennego Wydziału Architektury Politechniki Poznańskiej (dyplom 2000 r.). Od 2000 r. był projektantem w Miejskiej Pracowni Urbanistycznej w Poznaniu, w której od 2007 r. sprawował funkcje kierownicze.
Jest on współautorem wielu opracowań planistycznych dla gmin i miast, w tym studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Poznania oraz Koncepcji Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Metropolii Poznań opracowanej przez Centrum Badań Metropolitalnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Od 2005 r. do momentu rozwiązania był on również członkiem Zachodniej Okręgowej Izby Urbanistów z siedzibą we Wrocławiu. W latach 2009-2014 natomiast członkiem Zarządu Głównego Towarzystwa Urbanistów Polskich i od 4 kadencji prezesem Zarządu Oddziału w Poznaniu. To również przewodniczący Komitetu Organizacyjnego III Kongresu Urbanistyki Polskiej (Poznań 2009 r.) oraz członek Rady Programowej IV Kongresu Urbanistyki Polskiej (Lublin 2012 r.). Od 2016 Architekt Miasta Poznania, dyrektor Wydziału Urbanistyki i Architektury.
Michał Stachura


Michał Stachura
Zajmuje się pozyskaniem finansowania oraz współpracą z inwestorami. Posiada ponad piętnastoletnie doświadczenie w bankowości korporacyjnej, które zdobył pełniąc wysokie stanowiska menedżerskie. Przed dołączeniem do Garbe był współzałożycielem i członkiem zarządu LCube. Michał jest absolwentem Akademii Leona Koźmińskiego na kierunku Master of Business Administration, Finance (MBA), Uniwersytetu Szczecińskiego na kierunku Ekonomia oraz Finance Controlling, a także Uniwersytetu WSB Merito Poznań. Jest członkiem stowarzyszenia ULI w Polsce.
Aleksandra Stępniak


Aleksandra Stępniak
Od ponad 15 lat związana z tematami efektywności energetycznej, polityki klimatyczno-energetycznej, zrównoważonego rozwoju. W VELUX Polska odpowiedzialna za działania public affairs i relacje instytucjonalne, m.in. poprzez współpracę z sektorem publicznym, organizacjami branżowymi i innymi interesariuszami. Ekspertka i przewodnicząca zarządu Stowarzyszenia Fala Renowacji. Wcześniej przez niemal 7 lat konsultantka ds. efektywności energetycznej w Danfoss Poland. Przez wiele lat aktywnie działała również w obszarze NGO, współpracując z samorządami i przedstawicielami społeczności lokalnych. Autorka licznych artykułów i publikacji z obszaru efektywności energetycznej, zmian klimatu, ubóstwa energetycznego, transformacji energetycznej, dekarbonizacji sektora budynków i przemysłu.
Tomasz Stoga


Tomasz Stoga
Tomasz Stoga - szczęśliwy mąż i ojciec, absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu Wrocławskiego. W 1998 r. rozpoczął swoją karierę w branży deweloperskiej. W latach 2002-2011 był Prezesem Zarządu Inkom SA, następnie został Dyrektorem Oddziału Wrocław Dom Development SA. W 2012 r. objął stanowisko Prezesa Zarządu Profit Development SA, gdzie realizuje się obecnie, tworząc projekty komfortowe dla mieszkańców, bezpieczne i nowoczesne, a także dobrze wpisujące się w istniejącą tkankę miejską zarówno we Wrocławiu jak i Warszawie i Łodzi. Stawiając sobie za cel budowanie mieszkań i domów dla najbardziej wymagających klientów, zrealizował kilkadziesiąt inwestycji deweloperskich.
Od pięciu kadencji zasiada w zarządzie Polskiego Związku Firm Deweloperskich, dwie kadencje w Radzie Polskiego Związku Firm Deweloperskich. Prezes Oddziału Polskiego Związku Firm Deweloperskich we Wrocławiu. Aktualnie Wiceprezes PZFD.
Wykładowca na kierunku „Inwestycje w nieruchomości i działalność deweloperska” Studiów Deweloperskich na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Człowiek o niebanalnym poczuciu humoru i bardzo pozytywnym podejściu do życia. Miłośnik dobrej kuchni. Pasjonat podróży, odkrywania nowych miejsc oraz poznawania różnorodnych kultur. Zaraża optymizmem, ceni rzetelność i inteligencję. Zdaje sobie sprawę, jak ważny jest wizerunek oraz reputacja firmy, na które trzeba ciężko pracować, kreując pozytywną kulturę organizacji, co bezpośrednio przekłada się na relacje z klientami i firmami współpracującymi.
Dominik Stojek


Dominik Stojek
Dominik jest Partnerem w Dziale Doradztwa Nieruchomościowego i liderem Grupy Nieruchomościowej w Deloitte Polska. Zajmuje się dostarczaniem kompleksowych usług doradczych na rynku nieruchomości. Dominik posiada blisko 30 lat doświadczenia w doradztwie, z których ponad 20 ostatnich lat poświęcił w całości branży nieruchomości, pracując zarówno w Deloitte jak i międzynarodowych agencjach nieruchomościowych.
Dominik specjalizuje się w usługach brokerskich, transakcjach, działając zarówno po stronie sprzedającego jak i kupującego, usługach due diligence oraz negocjacjach, występuje także jako doradca w zakresie komercyjnych aspektów na rynku nieruchomości.
Ponadto, Dominik posiada bogate doświadczenie w kwestiach podatkowych w sektorze nieruchomości, w latach 2003-2011 był liderem zespołu nieruchomościowego w Dziale Doradztwa Podatkowego Deloitte.
Dominik posiada tytuł CCIM (Certified Commercial Investment Member) oraz jest członkiem RICS.
Michał Styś


Michał Styś
Z wykształcenia mgr inż. architekt, absolwent Wydziału Architektury i Urbanistyki Politechniki Wrocławskiej oraz University of Illinois at Urbana-Champaign, gdzie uzyskał dyplom Executive MBA. Doświadczenie w zarządzaniu projektami, tworzeniu założeń urbanistycznych oraz projektowaniu budynków mieszkaniowych, handlowych, hotelowych i biurowych zdobywał w takich firmach, jak Anthony Reddy Associates, Reddy Architecture & Urbanism Group (Irlandia), Archeus OY Ltd. (Finlandia) czy BC Comm Group (Polska).
Od 2006 Dyrektor Zarządzający OPG Property Professionals, gdzie odpowiada za realizację inwestycji, identyfikację i analizę możliwości inwestycyjnych w Polsce oraz zarządzanie aktywami – projektami mixed-use, komercyjnymi i mieszkaniowymi. Kreatywny umysł, który dał początek projektowi OFF Piotrkowska Center w Łodzi.
Piotr Szafarz


Piotr Szafarz
Radca prawny i partner w warszawskim biurze Dentons. Kieruje Zespołem Nieruchomości w Polsce oraz w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Specjalizuje się w prawie nieruchomości od 1995 roku, doradzając przy wszystkich aspektach związanych z inwestowaniem, budową i finansowaniem obiektów. Nadzorował i negocjował wiele transakcji, także portfelowych, najczęściej na rynku centrów handlowych, magazynów oraz biurowców, w różnych formułach (np. sale-and-leaseback, forward purchase lub forward funding). Prowadził największe i nowatorskie transakcje, takie jak nabycia największych centrów handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej, czy procesy kompleksowej rewitalizacji historycznych budynków i przestrzeni miejskiej. Ponadto, regularnie doradza przy formowaniu złożonych przedsięwzięć typu joint venture.
Cieszy się opinią jednego z najlepszych prawników nieruchomościowych w Polsce, co potwierdzają niezależne międzynarodowe rankingi prawnicze. Od wielu jest lat rekomendowany przez Chambers Europe na poziomie Band 1 oraz wyróżniany jako ekspert przez Who’s Who Legal.
Jarosław Szanajca


Jarosław Szanajca
Jeden z założycieli Dom Development S.A. i Prezes Zarządu Spółki od jej powstania w 1996 roku do 2024 roku, kiedy to przejął stanowisko Przewodniczącego Rady Nadzorczej. W latach 2017-2024 zasiadał również w zarządach spółek Dom Development Wrocław Sp. z o.o. oraz Euro Styl S.A., wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Dom Development S.A. Ponadto, od 2022 do 2024 roku pełnił funkcję Członka Zarządu Dom Development Kraków Sp. z o.o. Posiada blisko 30-letnie doświadczenie na rynku deweloperskim. Z wykształcenia prawnik, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego.
Tomasz Szpyt


Tomasz Szpyt
Dziennikarz i redaktor z 15-letnim stażem w mediach ogólnopolskich i lokalnych. Specjalizuje się w tematyce gospodarczej i nieruchomościowej. Przeprowadził około tysiąca wywiadów z ludźmi biznesu, nauki i polityki oraz napisał ponad 14 tysięcy artykułów. Jego teksty ukazały się m.in. w takich tytułach jak: Dziennik, Dziennik Gazeta Prawna, The WalI Street Journal Polska, Newsweek, GazetaPrawna.pl, Forsal.pl, Dziennik.pl, BiznesPolska.pl. TheCity.com.pl, Eurobuild Central & Eastern Europe, Rzeczpospolita. Jest właścicielem firmy TSG Media i redaktorem naczelnym e-tygodnika nieruchomościowego Property Insider.
Michał Szymański


Michał Szymański
Od ponad 20 lat związany z rynkiem nieruchomości, posiada bogate doświadczenie zarówno w zakresie obsługi procesu sprzedaży jak i pozostałych etapów przygotowania procesu deweloperskiego. Absolwent Wydziału Gospodarki Przestrzennej SGGW, ukończył również studia podyplomowe z zakresu zarządzania i pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. Od 12 lat aktywnie działa w branży fit-out, dbając o najwyższą jakość obsługi i pełną kompleksowość. Traktuje usługę wykończenia pod klucz jako element dopełniający zakup mieszkania.
Katarzyna Tasarek-Skrok


Katarzyna Tasarek-Skrok
Dołączyła do Colliers w 2007 roku. Doświadczenie zawodowe zdobywała zarówno w reprezentacji najemców, jak i wynajmujących. Obecnie pełni funkcję Dyrektorki w Dziale Wynajmu Powierzchni Biurowych, gdzie specjalizuje się w reprezentacji najemców oraz wspiera swoich klientów w procesach relokacji, renegocjacji i konsolidacji. Katarzyna jest doktorem socjologii, w swoich pracach badawczych skupia się wokół tematyki związanej z przestrzeniami biurowymi.
Marzena Taube


Marzena Taube
Od ponad dekady rozwija procesy komercjalizacji i rozwoju nieruchomości przemysłowych w północnej Polsce. Posiada szerokie doświadczenie w pozyskiwaniu najemców, negocjacjach kontraktów i współpracy z pośrednikami na rynkach lokalnych i centralnych. Buduje długofalowe relacje z klientami, aktywnie współtworzy strategie sprzedażowe i nadzoruje działania marketingowo-sprzedażowe w regionie. Łączy kompetencje menedżerskie z inżynierskim wykształceniem oraz certyfikacją w zakresie audytu energetycznego budynków.
Grzegorz Tomaszewski


Grzegorz Tomaszewski
Menadżer z ponad 20-letnim doświadczeniem w zarządzaniu zespołami i procesami w branży nieruchomości, które zdobył pracując w PKP S.A. i PFR Nieruchomości S.A.
Od 2002 roku związany z PKP S.A., gdzie zaczynał jako specjalista w Wydziale Planowania i Analiz Ekonomicznych, by przejść przez wszystkie szczeble kariery menadżerskiej i jako Dyrektor Zarządzający/Pełnomocnik Zarządu ds. Nieruchomości koordynować pracę zespołu złożonego z ponad 1300 osób. Był odpowiedzialny m.in. za sprzedaż i komercjalizację nieruchomości kolejowych oraz realizację inwestycji dworcowych.
W 2018 dołączył do zespołu PFR Nieruchomości S.A. Początkowo jako Dyrektor Inwestycyjny, a od 2020 roku jako Zastępca Dyrektora ds. Biura Przygotowania i Realizacji Inwestycji był odpowiedzialny za nadzór nad kompleksowym prowadzeniem projektów, poczynając od analiz due diligence i wycen nieruchomości, poprzez przygotowanie koncepcji inwestycji i modeli finansowych, a kończąc na nadzorze nad realizacją zasobu Funduszu Mieszkań na Wynajem i Funduszu Mieszkań dla Rozwoju.
Absolwent studiów wyższych na specjalizacji Ekonomia menedżerska w procesie zarządzania przedsiębiorstwem oraz studiów podyplomowych Pośrednika w Obrocie Nieruchomościami, posiada również tytuł Executive Master of Business Administration EMBA.
Paweł Toński


Paweł Toński
Paweł jest partnerem zarządzającym w CRIDO odpowiedzialnym za kilkudziesięcioosobowy zespół nieruchomości.
Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w doradztwie podatkowym, w szczególności w obszarze CIT oraz transakcji i restrukturyzacji. Doradzał m.in. przy opracowywaniu międzynarodowych oraz krajowych struktur inwestycji i struktur własnościowych. Aktywnie uczestniczył w planowaniu i negocjacjach dotyczących kilkudziesięciu transakcji nabycia, sprzedaży lub reorganizacji aktywów o wartości co najmniej kilkuset milionów EUR każda.
Za swoje osiągnięcia Paweł otrzymał liczne wyróżnienia w rankingach doradców podatkowych „Rzeczpospolitej” i „Dziennika Gazety Prawnej” – w kategoriach: CIT, doradztwo transakcyjne i M&A. Kierowany przez niego zespół nieruchomości w CRIDO zdobył sześć razy z rzędu nagrodę Eurobuild Awards (2017, 2018, 2019, 2021, 2022 oraz 2023) w kategorii najlepszego doradcy finansowego i podatkowego w Polsce dla branży nieruchomości.
Paweł jest cenionym ekspertem i prelegentem na ogólnopolskich i branżowych konferencjach, m.in. EKG 2023, gdzie brał udział w panelu „Biura i biurowce”. Paweł jest także autorem i współautorem wielu raportów, artykułów czy komentarzy eksperckich dotyczących rynku nieruchomości. Jest również współzałożycielem i prezesem zarządu Polskiej Izby Nieruchomości Komercyjnych.
Marcin Trybus


Marcin Trybus
Jacek Trybusz


Jacek Trybusz
Swoje 10-letnie doświadczenie zdobywał m.in. podczas realizacji projektów z zakresu nieruchomości komercyjnych i mieszkaniowych jako Project Developer.
Jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na Wydziale Rozwoju i Przedsiębiorczości Miast. Ukończył Studia Podyplomowe w Sheffield Hallam University z zakresu zarządzenia nieruchomościami oraz liczne kursy związane z inwestycjami w nieruchomości w tym CCIM (Certified Commercial Investment Member).
W Probuild odpowiada za zarządzanie i proces inwestycyjny a także kreowanie nowych przedsięwzięć i projektów.
Marcin Walewski


Marcin Walewski
Head of Development w GH Development Polska
Ekspert PZFD
Wykładowca na SGH w Warszawie i Uniwersytecie Wrocławskim
Architekt, absolwent Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej i Ecole Paris-val-de-Marne w Paryżu.
Katarzyna Wawrzyńczak


Katarzyna Wawrzyńczak
Marek Wielgo


Marek Wielgo
Ekspert GetHome.pl i RynekPierwotny.pl. Analizuje sytuację na rynku pierwotnym i wtórnym, co miesiąc przygotowując dedykowane komentarze
i raporty analityczne dla największych mediów w Polsce. Wcześniej dziennikarz i redaktor z 27-letnim stażem w dużych redakcjach. 25 lat spędził w dziale gospodarczym Gazety Wyborczej, gdzie odpowiadał za cały obszar związany z budownictwem, rynkiem nieruchomości i mieszkalnictwem.
Marcin Wojciechowski


Marcin Wojciechowski
Aleksandra Wołodźko


Aleksandra Wołodźko
Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, moderatorka i prelegentka wydarzeń branżowych, profesjonalistka z ponad 20-letnim doświadczeniem na rynku nieruchomości. Od 2005 roku pełni funkcję CEO firmy doradczej GREENFIELDS, której transakcje łącznie wyniosły 5,8 mld EUR i objęły sprzedaż ponad 1,5 mln m kw. gruntów i budowę ponad 26 600 mieszkań. W zakresie transakcji zakupu i sprzedaży terenów inwestycyjnych oraz koordynacji procesu inwestycyjnego doradzała międzynarodowym deweloperom, funduszom inwestycyjnym, a także inwestorom z sektorów: magazynów, hoteli, centrów danych, biur oraz sektora PRS. W 2023 r. w ramach Greenfields stworzyła nową dywizję biznesową OZE. Jest wizjonerką, która konsekwentnie przeciera nowe szlaki na polskim rynku nieruchomości, brała m.in. udział w przygotowaniu pierwszej uchwały w ramach specustawy mieszkaniowej. Zawsze zaangażowana, z innowacyjnym podejściem do Klienta dba o najwyższą jakość świadczonych usług.
Anna Zachara-Widła


Anna Zachara-Widła
Badaczka z blisko 20-letnim doświadczeniem. W portalu ogłoszeniowym Nieruchomosci-online.pl od 2025 r. odpowiada za realizację badań, które pokazują rynek nieruchomości nie przez pryzmat klasycznych danych, ale oczami ludzi – kupujących, sprzedających, wynajmujących. Ideą tych badań jest nie tylko analiza potrzeb uczestników rynku, ale przede wszystkim poznanie ich opinii, postaw oraz zrozumienie codziennych decyzji – tych, które często wynikają z życiowych zmian i emocji, a nie tylko z kalkulacji.
W przeszłości realizowała liczne projekty badawcze m.in. w Polskiej Radzie Centrów Handlowych, Polpharmie, „Dzienniku Gazecie Prawnej” i wydawnictwie INFOR, a także w Onkofundacji Alivia, która wspiera osoby chore onkologicznie.
Bartłomiej Zagrodnik


Bartłomiej Zagrodnik
Partner Zarządzający i założyciel firmy doradczej Walter Herz działającej w sektorze nieruchomości komercyjnych, która od ponad 12 lat zapewnia strategiczne doradztwo najemcom, inwestorom oraz właścicielom nieruchomości. Ukończył studia Master in International Business and Management na Bradford University oraz Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Ukończył również studia z zakresu wyceny nieruchomości w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada tytuł CCIM – Certified Commercial Investment Member, jest także członkiem Królewskiego Stowarzyszenia Dyplomowanych Rzeczoznawców RICS oraz Society of Industrial and Office Realtors® (SIOR). Bartłomiej założył pierwszą w Polsce Akademię Najemcy – cyklu szkoleń i spotkań dla najemców.
Paweł Żuczek


Paweł Żuczek
Prezes Zarządu IFMA Polska, największej i najbardziej rozpoznawalnej na świecie organizacji zrzeszającej profesjonalistów z zakresu obsługi nieruchomości, zrzeszającej ponad 25 000 członków w ponad 140 krajach. Wiceprezes Zarządu YATRE, spółki zajmującej się kompleksowym zarządzaniem technicznym nieruchomościami ze szczególnym naciskiem na ESG i perspektywę Asset Managera.
Ma ponad 18 lat doświadczenia w branży nieruchomości i budowlanej. Podczas swojej kariery zawodowej odpowiadał za asset management, zrównoważony rozwój, facility management, nadzór nad pracami budowlanymi i wielobranżowe projektowanie.
W ostatnich latach realizował strategie zarządzania aktywami w ramach portfeli i kontrolę kosztów OPEX i CAPEX na kwotę ponad 25 mln EUR rocznie. Współpracując z funduszami instytucjonalnymi i private equity był zaangażowany w transakcje przekraczające łącznie 900 mln EUR.
Posiada doświadczenie w zarządzaniu nieruchomościami, modernizacjach budynków czy procesach due diligence – zdobyte zarówno po stronie wykonawcy jak i klienta. Tworzył i implementował strategie zarządzania aktywami i zarządzania technicznego w ramach portfeli nieruchomości biurowych i logistycznych.
W ramach Grupy REINO odpowiedzialny jest również za tworzenie i wdrażanie na poziomie grupy strategii zrównoważonego rozwoju. Jest aktywnym członkiem Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego PLGBC. Blisko związany z rozwojem elektromobilności w sektorze nieruchomości i budownictwa.
Paweł jest absolwentem Politechniki Warszawskiej i Duńskiego Uniwersytetu Technicznego (DTU) z projektowo-wykonawczymi uprawnieniami budowlanymi. Posiada również tytuł Executive MBA uzyskany w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej oraz Central European University Business School (CEU) w Budapeszcie.