Prelegenci FRN 24
prof. dr hab. Joanna Tyrowicz
prof. dr hab. Joanna Tyrowicz
Związana z Uniwersytem Warszawskim oraz FAME|GRAPE. Profesurę uzyskała w 2019 roku, habilitację w 2012, tytuł doktora nadał jej Uniwersytet Warszawski w roku 2006. Od 2017 roku współpracuje na stałe z IZA w Bonn. W latach 2007-2017 pracowała w Instytucie Ekonomicznym Narodowego Banku Polskiego, specjalizując się w zagadnieniach dotyczących rynku pracy i gospodarstw domowych.
Od 2022 roku została powołana w skład Rady Polityki Pieniężnej. Współpracowała także z Bankiem Światowym i Komisją Europejską. Fulbright Scholar (Columbia University) oraz Mellon Fellow (w Netherlands Institute for Advanced Studies), gościła także w IAAEU w Trewirze oraz w IOS w Regensburgu.
Jan Barbasiewicz
Jan Barbasiewicz
Z rynkiem nieruchomości komercyjnych związany jest od 22 lat. Specjalizuje się w doradztwie w zakresie nieruchomości magazynowych i przemysłowych. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w prowadzeniu transakcji najmu i sprzedaży dla klientów z sektora operatorów logistycznych, sieci handlowych, e-commerce czy klientów produkcyjnych. Jest absolwentem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
Wojciech Bednarzewski
Wojciech Bednarzewski
Posiada kilkanaście lat doświadczenia na rynku nieruchomości, współpracując z deweloperami, generalnymi wykonawcami oraz zarządcami nieruchomości. Wykorzystując dotychczasowe doświadczenia we wsparciu procesu sprzedaży nieruchomości rynku pierwotnego, zarówno z perspektywy B2B oraz B2C, identyfikuje współczesne potrzeby deweloperów i pomaga im we wdrażaniu nowoczesnych technologii automatyki mieszkaniowej typu smart home. Prywatnie miłośnik podróży, aktywnego spędzania czasu oraz nowoczesnych technologii.
Henryk Bilski
Henryk Bilski
Leasing Director w spółce deweloperskiej STRABAG Real Estate, gdzie od 2017 roku zarządza procesem wynajmu powierzchni w Polsce. Odpowiada między innymi za komercjalizację obiektów biurowych, w tym warszawskiego kompleksu Upper One oraz strategię najmu firmy.
Z rynkiem nieruchomości komercyjnych związany jest od blisko 20 lat. Przed dołączeniem do STRABAG Real Estate doświadczenie zdobywał między innymi w spółkach inwestycyjno-deweloperskich i międzynarodowych grupach finansowych, takich jak: Penta Investments, Europejskie Centrum Inwestycyjne ECI czy Real Management S.A.
Magdalena Błądek
Magdalena Błądek
Posiada 18-letnie doświadczenie na rynku nieruchomości komercyjnych. Obecnie w Apsys Polska odpowiada za identyfikację nowych możliwości biznesowych i rozwijanie relacji z obecnymi partnerami biznesowymi.
Jako ESG Officer jest liderką procesów związanych ze wszystkimi aspektami ESG, w tym wdrożeniem i prowadzeniem polityki Grupy Apsys, realizacją inicjatyw ESG oraz przygotowaniem corocznego raportu zrównoważonego rozwoju.
Jest członkinią organizacji CCIM i PLGBC. Prywatnie jest Prezeską Fundacji Człowiek Może, a także Mentorką w programach mentoringowych.
Izabela Bogucka
Izabela Bogucka
Prawniczka z ponad 10-letnim doświadczeniem w branży real estate, mentorka zmiany, coach kariery, trenerka kompetencji miękkich. Wiceprezeska Fundacji DAR Sztuki. Realizuje warsztaty i szkolenia w tematyce efektywnej komunikacji, zarządzania zmianą oraz świadomego przywództwa. Poprzez coaching i mentoring wspiera klientów biznesowych i indywidualnych w budowaniu ścieżki kariery, zmianie zawodowej oraz świadomym kształtowaniu swojej roli i poczucia wpływu.
Pracuję też z takimi tematami jak wypalenie zawodowe, poszukiwanie własnej ścieżki w pracy i odkrywanie potencjału zawodowego.
Tomasz Bojęć
Tomasz Bojęć
Architekt i strateg wizerunkowy. Przez wiele lat dziennikarz z doświadczeniem w prasie codziennej, lifestylowej i branżowej. Specjalista w obszarze wpływu ekonomii współdzielenia na rynek nieruchomości, w szczególności w przestrzeniach pracy i usług. Współzałożyciel ThinkCo, firmy specjalizującej się w analizowaniu rynku nieruchomości i tworzeniu strategii nowych inwestycji. Fundator Fundacji Rynku Najmu, organizacji powstałej w celu profesjonalizacji i tworzenia standardów najmu w Polsce.
Paulina Chmielewska
Paulina Chmielewska
Robert Chojnacki
Robert Chojnacki
Założyciel i partner REDNET Property Group oraz portalu Tabelaofert.pl.
Autor koncepcji analizy preferencji nabywców mieszkań z wykorzystaniem danych pochodzących z
portali internetowych. Pomysłodawca inwestycyjnego grupowego zakupu mieszkań na wynajem i
organizator pierwszych takich transakcji w Polsce.
Autor wielu raportów i analiz. Prowadził kilkadziesiąt paneli, wykładów i prezentacji dotyczących
polskiego rynku nieruchomości zarówno w kraju, jak i zagranicą, m.in. w Londynie, Hongkongu,
Singapurze i Tokio.
Dział analiz REDNET Consulting w czasie swojej ponad 20-letniej działalności wykonał kilka
tysięcy raportów i analiz dla czołowych deweloperów, banków i funduszy inwestycyjnych polskich
i zagranicznych. REDNET Consulting jest autorem Wskaźnika Inflacji Mieszkaniowej oraz Indeksu
Nastrojów Deweloperów.
Katarzyna Chwalbińska-Kusek
Katarzyna Chwalbińska-Kusek
Ma ponad 15-letnie doświadczenie w prowadzeniu projektów związanych z ESG/zrównoważonym rozwojem dla znanych międzynarodowych marek z sektora nieruchomości komercyjnych i nie tylko. Posiada kompetencje obszarze dobrowolnych metodologii raportowania niefinansowego (GRI) i celów zrównoważonego rozwoju (SDG-s). Obecnie przygotowuje klientów do raportowania w ramach wytycznych określonych w Dyrektywie CSRD. Specjalizuje się w kwantyfikowaniu wartości społecznej wypracowywanej przez firmy. Od 2008 roku jest aktywnie zaangażowana w promocję zrównoważonego rozwoju, efektywności energetycznej, standardów zielonego budownictwa oraz zdrowia i dobrego samopoczucia w budynkach, w tym celu współpracuje z czołowymi międzynarodowymi organizacjami. Dyrektorka ds. ESG i Zrównoważonego Rozwoju, Savills; Doradca Zarządów firm, Ekspert Komitetu ds. Nieruchomości Krajowej Izby Gospodarczej; Przewodnicząca zespołu roboczego ds. opracowania wytycznych sektorowych do Taksonomii UE przy Ministerstwie Rozwoju i Technologii. Wykładowca akademicki, trener biznesu.
dr inż. arch. Jan Cieśla
dr inż. arch. Jan Cieśla
Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w doradztwie projektowym. Nagrodzony przez International WELL Building Institute, członek Task Force ds. COVID-19. Współautor projektów i realizacji przestrzeni biurowych skupionych na zdrowiu i produktywności użytkowników, w tym pierwszej w Polsce certyfikacji WELL – siedziby Buro Happold Polska.
Jarosław Czechowicz
Jarosław Czechowicz
Odpowiada za zarządzanie portfelem wysokiej klasy nieruchomości logistycznych o łącznej powierzchni blisko 1,5 mln m2. Wraz z zespołem pomaga budować długoterminowe relacje z klientami, zapewniając im najwyższy poziom obsługi. Jest aktywny w branży nieruchomości komercyjnych od ponad 20 lat. Do 2014 roku pracował w firmie Prologis, zajmując m.in. stanowisko dyrektora ds. zarządzania nieruchomościami w jej polskim oddziale. W latach 2014-2020 był związany z Grupą Goodman, z której wraz z całym portfolio przeszedł do GLP.
Jest absolwentem budownictwa na Politechnice Łódzkiej.
Adam Czerniak
Adam Czerniak
Jest profesorem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie kieruje Zakładem Ekonomii Instytucjonalnej i Politycznej. Ponadto pełni funkcję dyrektora ds. badań w centrum analitycznym Polityka Insight, w ramach którego przygotowuje ekspertyzy i raporty komercyjne dla biznesu oraz administracji publicznej. Do 2012 r. pracował jako ekonomista bankowy, wcześniej współpracował z Bankiem Światowym oraz Fundacją FOR, był też stypendystą Ronald Coase Institute. Jest autorem publikacji naukowych z zakresu mieszkalnictwa, ekonomii politycznej kapitalizmu oraz socjologii ekonomicznej i ekonomii instytucjonalnej. Polski reprezentant w radzie European Master in Official Statistics działającej przy Eurostacie w kadencji 2021-2023 oraz 2024-2026.
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
Doktor nauk o Ziemi, z głęboką specjalizacją w Data Science, jest uznanym ekspertem w wykorzystaniu uczenia maszynowego w sektorze nieruchomości. Jego codzienna praca obejmuje rozwijanie i wdrażanie projektów opartych na sztucznej inteligencji, w tym innowacyjnego modelu Cenoskopu, stworzonego dla Otodom. Jako wykładowca na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza, dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem w zakresie analiz danych przestrzennych oraz etyki sztucznej inteligencji, inspirując przyszłe pokolenia do eksploracji i odpowiedzialnego wykorzystania technologii.
Emil Domeracki
Emil Domeracki
Przemysław Dziąg
Przemysław Dziąg
Radca prawny, uczestnik studiów doktoranckich w Instytucie Nauk Prawnych PAN; od kilku lat reprezentuje Polski Związek Firm Deweloperskich w pracach legislacyjnych dotyczących szeroko rozumianego procesu inwestycyjno-budowlanego, w tym planowania przestrzennego oraz ustawy prawo budowlane. Jest autorem licznych analiz oraz opinii prawnych, a także artykułów i komentarzy prasowych dotyczących problematyki prawa nieruchomości, w szczególności z zakresu ustawy deweloperskiej, użytkowania wieczystego i prawa budowlanego.
Jan Dziekoński
Jan Dziekoński
Założyciel firmy doradczej i portalu analitycznego FLTR.pl
Niezależny ekspert rynku nieruchomości, założyciel firmy doradczej i portalu analitycznego FLTR.pl, konsultant biznesowy dla polskich i międzynarodowych firm, prywatny inwestor, były członek zarządu grupy nieruchomościowej Mzuri. Prowadzi blog, kanał YouTube i podcast poświęcone nieruchomościom. Z rynkiem nieruchomości związany od 10 lat.
Dawid Forysiak
Dawid Forysiak
Trendwatcher rynku nieruchomości, inwestor, entuzjasta kreacji oraz designu. Doświadczenie zdobywał w takich firmach jak US Pharmacia, Reckitt Benckiser czy Sanofi, gdzie jako Dyrektor Marketingu i Sprzedaży był odpowiedzialny za rozwój zespołów oraz podległego biznesu. Ukończył studia z zakresu zarządzania i marketingu, psychologii zachowań rynkowych, zarządzania marką oraz projektów deweloperskich i inwestycyjnych. Cały know-how z ustrukturyzowanej branży farmaceutycznej przeniósł na rynek nieruchomości tworząc między innymi Moovin Interiors - pracownię architektury wnętrz, która jako jedyna w Warszawie projektuje i wykańcza wnętrza w standardzie Concierge, gwarantując wysoki poziom profesjonalizmu i dbałości o potrzeby Klientów.
Mariusz Frąckiewicz
Mariusz Frąckiewicz
Mariusz Frąckiewicz pracuje w Avestus Real Estate od 2006 roku. Początkowo był odpowiedzialny za koordynowanie finansowania projektów deweloperskich spółki, a od 2011 roku odpowiada również za działalność operacyjną Avestus Real Estate w Polsce. Obecnie zakres jego obowiązków obejmuje rozwój projektów deweloperskich, jak również zarządzanie nieruchomościami na zlecenie zewnętrznych podmiotów.
Wcześniej związany był z Grupą ING odpowiadając za bankowość korporacyjną w ING Bank N.V., docelowo zaś pełnił funkcję wice-dyrektora na region Europy Środkowo-Wschodniej ds. Finansowania Kluczowych Klientów Grupy ING w ING Lease Polska.
Mariusz Frąckiewicz ukończył Uniwersytet Łódzki, Wydział Finansów i Bankowości.
dr Jacek Furga
dr Jacek Furga
Doktor nauk ekonomicznych. Ekspert rynku finansowania nieruchomości, doświadczony praktyk i wieloletni menadżer w sektorze bankowym, specjalizujący się w obszarze finansowania hipotecznego, rynku nieruchomości i zarządzania ryzykiem. Prezes Zarządu Centrum Prawa Bankowego i Informacji Sp. z o.o. przy Związku Banków Polskich, odpowiedzialny za rozwój Systemu Analiz i Monitorowania Rynku Obrotu Nieruchomościami (AMRON). Przewodniczący Komitetu ds. Finansowania Nieruchomości Związku Banków Polskich. Członek Rady Programowej Kwartalnika „Finansowanie Nieruchomości”. W latach 2000-2006 był członkiem Rady Programowej Fundacji na Rzecz Kredytu Hipotecznego.
Sławomir Gajewski
Sławomir Gajewski
Urodzony w Orzyszu na Mazurach, absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu Gdańskiego. Trójmiasto zawsze postrzegał jako najciekawszą aglomerację w Polsce, dlatego stało się ono miejscem rozwoju jego kariery oraz dorosłego życia. Po studiach, będąc związanym już z rynkiem nieruchomości ukończył aplikację sędziowską. Ostatecznie postawił jednak na branżę deweloperską. Doświadczenie zdobyte w Agencji Rozwoju Pomorza oraz Gdańskim Wydawnictwie Oświatowym pozwoliło mu w 2002 roku objąć funkcję Prezesa Zarządu nowo powstałej firmy deweloperskiej – Torus. Funkcję tę pełni nieprzerwanie od ponad dwóch dekad.
Jego zmysł biznesowy, umiejętność znajdowania działek i nieruchomości z potencjałem, a także odwaga pozwoliły zbudować rozpoznawalną na polskim rynku markę dewelopera komercyjnego. Torus jest aktywny na rynku biurowym, hotelowym, logistycznym oraz mieszkaniowo-usługowym, w tym mixed-use. Rozwija też własny, sieciowy koncept elastycznych powierzchni biurowych Collab.
Sławomir Gajewski w biznesie stawia na uczciwość, jakość i budowanie wieloletnich partnerstw, co dobrze wpisuje się we właścicielską wizję rozwoju biznesu. Jako „człowiek z Mazur” doskonale wie, co to znaczy żeglować. W ostatnich latach z sentymentem wraca czasami do wędkowania, uwielbia jazdę na nartach i grę w squasha.
Radosław Górecki
Radosław Górecki
Radosław Górecki posada ponad 20-letnie doświadczenie na rynku nieruchomości. Ostatnio pełnił funkcję rzecznika prasowego i dyrektora ds. komunikacji w 7R. Wcześniej przez blisko 6 lat pełnił funkcję Head of PR w Ghelamco. Radosław związany jest z obszarem komunikacji korporacyjnej i dziennikarstwem ekonomicznym. Posiada praktyczne doświadczenie w budowaniu strategii komunikacyjnych. Jego pasją jest rynek nieruchomości. Doświadczenie w dziennikarstwie zdobywał w Pulsie Biznesu i Dzienniku. Był też wicenaczelnym magazynów Eurobuild CEE i Gazety Bankowej. Pracę w PR rozpoczął w Colliers International. Jego pasją jest architektura, media, technologie i ich wpływ na rynek nieruchomości.
Maciej Górka
Maciej Górka
Od 12 lat licencjonowany pośrednik w obrocie nieruchomościami, absolwent Politechniki Śląskiej wydziału Zarządzania, Wyższej Szkoły Gospodarowania Nieruchomościami kierunek pośrednictwo, Szkoły Głównej Handlowej kierunek Zarządzanie E-biznesem. Doświadczenie zawodowe zdobywał na stanowiskach menadżerskich w strukturach spółek Agora S.A., między innymi odpowiedzialny był za sprzedaż i rozwój serwisu Domiporta.pl. Pracował także jako szef sprzedaży w korporacjach Reach Local i New Media Ventures. W strukturach Home Broker piastował stanowisko Dyrektora ds. Rozwoju w e-baza.pl, a następnie stanowisko Dyrektora Departamentu Rynku Pierwotnego. Obecnie jako Dyrektor Sprzedaży jest odpowiedzialny za zarządzanie biurami sprzedaży mieszkań inwestycji realizowanych przez Spółki Royal Investment oraz Jantar Investment. Maciej Górka jest także komentatorem rynkowym, który od wielu lat współpracuje z największymi mediami oraz jest prelegentem najważniejszych konferencji branży nieruchomości.
Karolina Górska
Karolina Górska
Związana z Nordea od 2008 roku. Obecnie ma przyjemność kierować zespołem Workplace Excellence, którego celem jest tworzenie przyjaznego i efektywnego miejsca pracy.
Odpowiedzialna za koordynację i nadzór prac związanych z remontami oraz pracami wykończeniowymi powierzchni biurowych (łącznie ponad 20 tyś. m2) a także za budżet oraz m.in. za wybór i zakup mebli oraz innych elementów wyposażenia biur dla Trójmiasta i Warszawy.
Z sukcesem stworzyła od podstaw i wdrożyła projekt Wayfinding & Spacebranding dla wszystkich biur Nordea w Polsce i Estonii, dzięki któremu pracownicy bez problemu odnajdują się w każdym z nich bez względu na lokalizację. W tym roku wspólnie z zespołem zaimplementowała system, który wspiera efektywne zarządzanie przestrzenią biurową a pracownikom umożliwia podgląd zajętości biurek i sal konferencyjnych w czasie rzeczywistym.
Joanna Grabowiecka-Świerszcz
Joanna Grabowiecka-Świerszcz
Reżyserka teatralna, artystka malarka, trenerka rozwoju osobistego. Założycielka i Prezeska Fundacji DAR Sztuki. Trenerka Szkoły Trenerów MERITUM. Autorka spektakli teatralnych, słuchowisk radiowych i scenariuszy. W 2020 roku wyreżyserowała „Wysokie C”, pierwszy w Polsce spektakl on-line na żywo. Pomysłodawczyni i realizatorka cyklu spotkań i warsztatów dla kobiet Moc Kobiety oraz cyklu interdyscyplinarnych warsztatów pn. Sztuka Dzikości. Jej specjalnością są warsztaty i szkolenia dotyczące kompetencji miękkich, komunikacji, świadomości emocjonalnej, kreatywności i improwizacji.
Towarzyszy osobom w odkrywaniu swojego potencjału twórczego. Wierzy, że każdy człowiek rodzi się Artystą.
Bartłomiej Hofman
Bartłomiej Hofman
Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w branży nieruchomości komercyjnych. Karierę rozpoczął w 1999 roku w firmie Knight Frank, później pracował w DTZ Polska oraz w Europolis Real Estate Asset Management na stanowisku Managing Director. Doświadczenie zdobywał również w Immobel Poland, gdzie pełnił funkcję Managing Director będąc równocześnie członkiem Komitetu Wykonawczego Immobel SA z siedzibą w Brukseli oraz w Savills Investment Management na stanowisku Head of Investment.
Jest członkiem RICS (Royal Institution of Chartered Surveyos) i absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie uzyskał tytuł magistra w Instytucie Stosunków Międzynarodowych. Ukończył również studia podyplomowe w zakresie wyceny nieruchomości i pośrednictwa w obrocie nieruchomościami.
Adrian Hołub
Adrian Hołub
18-letni praktyk, niezależny doradca ds. inwestycji w nieruchomości komercyjne i mieszkaniowe, wykładowca akademicki na państwowych uczelniach wyższych, inwestor nieruchomości, członek zarządu Geodetic sp. z o.o. Biegły sądowy przy Sądzie Okręgowym w Warszawie i Sądzie Okręgowym Warszawa Praga. Od 2023 r. ekspert w Polskim Komitecie Normalizacyjnym w Komitecie Technicznym z prawem głosu dla normy PN-ISO 9836 i dokumentacji pozwolenia na budowę. Wieloletni praktyk w zakresie maksymalizacji inwestycji deweloperskich. Ekspert w zakresie podziałów lokali i domów na mniejsze lokale, uzyskiwanie samodzielności lokali, maksymalizacji powierzchni najmu i powierzchni sprzedaży dla lokali i budynków, podatku od nieruchomości, wyłączenia z produkcji leśnej, umów w zakresie najmu dla lokali mieszkalnych i komercyjnych, analiz due diligence nieruchomości, analiz chłonności, pisze opinie sądowe, szkoli i doradza w zakresie całego procesu inwestycji budowlanych. Nadzorował pomiar do celów najmu, podatki i sprzedaży dla ponad 8 mln m² powierzchni budynków. Autor główny „Vademecum Inwestora. Due diligence nieruchomości. 70 elementów do sprawdzenia przed zakupem nieruchomości”, Raportu „Najczęściej zaskarżane wady i błędy projektowe” oraz „Ekspertyzy deweloperskiej” i „Podział lokalu mieszkalnego na odrębne lokale przewodnik krok po kroku”. Napisał ponad 250 artykułów i wygłosił ponad 200 prelekcji. Prelegent licznych wydarzeń branży nieruchomości. Od 2017r. nieprzerwanie Wykładowca na Uniwersytecie Gdańskim. Od 2017r. Wykładowca na Uniwersytecie Łódzkim. Od 2023r. Wykładowca na Uczelni ASBIRO. Przeprowadził kompleksowo proces budowalny własnego budynku biurowo-handlowego na wynajem w Warszawie i zarządza nim w zakresie komercjalizacji, obsługi technicznej, prawnej i księgowej. Prywatnie fan wędkarstwa, motoryzacji i zdobywca czarnego pasa karate Kyokushin.
Piotr Jaczewski
Piotr Jaczewski
Prezes Zarządu i właściciel grupy deweloperskiej AMA-BUD. Wieloletni członek władz PZFD. Członek rad nadzorczych szeregu spółek publicznych. Specjalizuje się w zarządzaniu finansami przedsiębiorstwa. Obecnie zarządza portfelem nieruchomościowym grupy o wartości przekraczającej 100 mln zł prowadząc jednocześnie nowe projekty deweloperskie na terenie Warszawy. Pomysłodawca założonego w 2023 r. Think Tanku PZFD. Były młodzieżowy reprezentant Polski w piłce nożnej i amator żeglowania.
Dorota Jarodzka-Śródka
Dorota Jarodzka-Śródka
Architekt, główna projektant oraz prezes pracowni SRDK Studio Projekt. Ponad 35 lat doświadczenia w branży nieruchomości. Od początku pracuje wraz z mężem, Kazimierzem Śródką, zgodnie z ideą miasta szczęśliwego tworząc przestrzenie ze społecznym potencjałem. Autorka wielu zrealizowanych koncepcji urbanistyczno-architektonicznych, w tym rewitalizacji, założeń mieszkaniowych, budynków użyteczności publicznej i biurowców. Ostatnie realizacje: Olimpia Port (2023), Browary Wrocławskie (2023), City Forum (2020). Współtworzyła firmę deweloperską Archicom, którą później zarządzała. Aktywna w środowisku deweloperskim, Honorowa Przewodnicząca Rady PZFD. Wielokrotnie nagradzana i odznaczana.
Łukasz Jarzyło
Łukasz Jarzyło
Posiada 20-letnie doświadczenie zawodowe, w tym ponad 8-letnie w branży nieruchomości komercyjnych. Swoją karierę zawodową rozwijał w renomowanych firmach, takich jak CPI Property Group Polska oraz CBRE Polska. Posiada bogate doświadczenie w realizacji kompleksowych projektów doradczych dla polskich i międzynarodowych podmiotów. Skutecznie komercjalizował budynki biurowe o różnej skali i standardzie, co pozwoliło mu na zdobycie szerokiej wiedzy na temat polskiego rynku biurowego i jego trendów.
Bartosz Kalinowski
Bartosz Kalinowski
Od 2014 pełni funkcję Dyrektora Zarządzającego Skanska Residential Development Poland. Wcześniej przez sześć lat związany był ze spółką biurową Skanska, gdzie brał udział w przygotowaniu i realizacji wielu zaawansowanych projektów biurowych. Przed rozpoczęciem pracy Skanska zdobywał doświadczenie zawodowe w: Shimizu Corporation, GENFER CONSTRUCTION, Grupie LOTOS i MTJ Projekt. Bartosz Kalinowski ukończył Politechnikę Gdańską.
Piotr Kamiński
Piotr Kamiński
Ekspert w dziedzinie komercyjnego rynku biurowego. Od 2016 roku związany z firmą JLL, gdzie od 2020 roku kieruje zespołem Reprezentacji Wynajmującego. Specjalizuje się w doradztwie strategicznym zarówno dla deweloperów jak i funduszy inwestycyjnych, wspierając ich w budowaniu optymalnych strategii na etapie planowania inwestycji, tworzeniu i wdrażaniu skutecznych strategii wynajmu oraz marketingowych. Ponad to, zajmuje się rozwojem nowoczesnych technologii i narzędzi przeznaczonych dla nieruchomości komercyjnych.
Grzegorz Kawecki
Grzegorz Kawecki
Absolwent Uniwersytetu Szczecińskiego na Wydziale Humanistycznym: politologia i prawo.
W latach1997–2006 dyrektor ekspansji i marketingu ogólnopolskiej sieci sklepów KOMFORT.
W latach2006–2018 wiceprezes zarządu SGI S.A. i prezes zarządu SGI Sp. z o.o.–ogólnopolskiego dewelopera realizującego inwestycje mieszkaniowe,biurowe oraz centra handlowe w 6 miastach Polski.
W 2019 roku doradzał giełdowym spółkom deweloperskim z zakresu tworzenia strategii działalności i optymalizacji procesów inwestycyjnych. Od 1 kwietnia 2020 do grudnia 2022 wiceprezes zarządu CEO Marvipol Development S.A.
Od lutego 2023 wiceprezes zarządu Deputy CEO Linkcity S.A. BouyguesFrance. Od 16 pażdziernika 2023 Prezes Zarządu Pekabex Development
Ekspert zarządu Polskiego Związku Firm Deweloperskich. Współpracownik Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie Instytutu Kapitału Ludzkiego.
Kazimierz Kirejczyk
Kazimierz Kirejczyk
Należy do czołowych ekspertów rynku mieszkaniowego w Polsce, wspierających jego rozwój od wczesnych lat 90. Współzałożyciel i wieloletni prezes firmy doradczej REAS, która w grudniu 2018 weszła w struktury JLL. W ramach prac Zespołu Badań i Analiz Rynku Mieszkaniowego JLL uczestniczy w realizacji kluczowych projektów doradczych, realizowanych dla deweloperów i inwestorów, aktywnych na polskim rynku mieszkaniowym.
Kazimierz Kirejczyk jest także autorem dziesiątków artykułów w prasie specjalistycznej i szeregu publikacji fachowych poświęconych analizie rynku mieszkaniowego w Polsce. Jest często zapraszanym mówcą i uczestnikiem dyskusji w trakcie konferencji poświęconych rynkowi nieruchomości. Od wielu lat prowadzi także wykłady i szkolenia poświęcone rynkowi mieszkaniowemu.
Karolina Klimaszewska
Karolina Klimaszewska
Jej specjalizacją jest analiza danych z rynku mieszkaniowego pod kątem podaży, popytu i cen, z uwzględnieniem czynników makroekonomicznych. Komentuje bieżące zjawiska i trendy widoczne na rynku mieszkaniowym, a także omawia wyniki Cenoskopu - autorskiego modelu Otodom estymującego wartość nieruchomości na lokalnych rynkach. Współautorka raportów podsumowujących stan rynku nieruchomości (Kwartalnik Mieszkaniowy, Raport z rynku Najmu), a także badających dobrostan Polaków przez pryzmat warunków mieszkaniowych (projekt Otodom - Szczęśliwy Dom).
Karol Klin
Karol Klin
W CPIPG Karol Klin kieruje działem specjalistów ds. wynajmu od 2023 roku. Jest odpowiedzialny za strategię komercjalizacji oraz nadzór nad jej realizacją we wszystkich budynkach biurowych należących do Grupy w Polsce. Na portfel składają się 23 nieruchomości o powierzchni ponad 550 tys. mkw. i wartości 1,7 mld euro.
W sektorze nieruchomości komercyjnych pracuje od ponad 20 lat. Doświadczenie zdobywał w takich firmach, jak: Cornerstone Partners, Globalworth Poland, Echo Investment, Skanska Commercial i GTC. W trakcie swojej kariery Karol pracował również w firmach doradczych, w tym JLL i CBRE. Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz członkiem stowarzyszenia RICS. Posiada także certyfikat CCIM.
Marcin Kocerba
Marcin Kocerba
Odpowiada za doradztwo inwestycyjne w zakresie sprzedaży i nabywania nieruchomości komercyjnych w sektorze biurowym, mieszkaniowym i magazynowym, a także utrzymywanie kontaktów i relacji biznesowych z inwestorami krajowymi i zagranicznymi. W czerwcu 2010 roku Marcin rozpoczął staż w Dziale Nieruchomości Handlowych jako zwycięzca ogólnokrajowego konkursu „Grasz o staż”. Na przestrzeni ostatnich 9 lat Marcin doradzał w transakcjach o łącznej wartości ok. 4 mld euro. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej.
Jakub Kompa
Jakub Kompa
Partner inicjatywy Citysense.pl.
Ekspert ds. społecznego otoczenia inwestycji. Specjalizuje się w budowaniu dialogu z mieszkańcami, władzami miejskimi oraz inwestorami. Od lat związany z tworzeniem strategii PR i komunikacji dla inwestorów nieruchomościowych.
Mikołaj Konopka
Mikołaj Konopka
Prezes Zarządu Euro Styl S.A. oraz Członek Zarządu Dom Development S.A., odpowiedzialny m.in. za realizację strategii ESG. Posiada bogate doświadczenie menedżerskie i praktyczną wiedzę w zakresie działalności w branży budowlanej i w realizacji projektów deweloperskich. Absolwent Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku Ekonomika Transportu oraz studiów podyplomowych z zakresu Zarządzania Projektami na Koźmiński Executive Business School.
Katarzyna Koszel-Zawadka
Katarzyna Koszel-Zawadka
Katarzyna Koszel-Zawadka od ponad 15 lat doradza krajowym i zagranicznym inwestorom z sektora biurowego, logistycznego, hotelowego i handlowego przy transakcjach na rynku nieruchomości, takich jak zakup, sprzedaż, nabycie, finansowanie, oraz joint venture.
Jest kluczowym członkiem zespołu Baker Tilly Legal Poland od momentu jego powstania. W 2022 r. została mianowana Partnerem kancelarii, a od 2023 r. kieruje warszawskim biurem kancelarii.
Jej praca oraz zespołu została wyróżniona przez prestiżowy ranking Legal 500 w 2023 i 2024 roku w kategorii real estate. Katarzyna jest również rekomendowanym prawnikiem Legal 500 w tej dziedzinie.
Jako jeden z liderów Baker Tilly Legal Poland posiada wysokie umiejętności w zarządzaniu ludźmi i relacjami z klientami. Koncentruje się na wszystkich elementach transakcji i negocjacji - umiejętność ta pomaga jej znajdować szybsze i bezpieczniejsze rozwiązania oraz nowe możliwości. Jest również prelegentem i moderatorem na konferencjach dotyczących nieruchomości oraz mentorką w programie Top Women.
Alicja Kościesza
Alicja Kościesza
Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Resi4Rent, największej polskiej platformy oferującej lokale mieszkalne w abonamencie. Doświadczona specjalistka z wieloletnim stażem w sprzedaży, marketingu i PR. W branży nieruchomości od 2002 roku. Współtworzyła wizerunek Miasteczka Wilanów we współpracy z Prokom Investments. Zarządzała sprzedażą projektów mieszkaniowych w portfolio Orco Property Group. Przez 12 lat kierowała między innymi komunikacją i komercjalizacją ekskluzywnego wieżowca Złota 44. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i członek Advanced Management Program na IESE Business School, University of Navarra w Barcelonie.
Piotr Kotowski
Piotr Kotowski
Od 2023 r, Prezes Zarządu KONE Sp. z o.o., Dyrektor Zarządzający KONE Polska i Ukraina.
Absolwent Wydziału Elektrycznego Politechniki Śląskiej i Podyplomowych Studiów Managerskich opartych na strukturze MBA w Szkole Głównej Handlowej.
Ekspert w dziedzinie sprzedaży i zarządzania w branży dźwigów i schodów ruchomych. Od początku kariery związany z KONE; wcześniej zajmował m. in. stanowiska Dyrektora Sprzedaży oraz Dyrektora Regionu w KONE Polska.
Kamil Kowalski
Kamil Kowalski
Absolwent wydziału Architektury Wnętrz na warszawskiej ASP.
Ekspert w zakresie projektowania uniwersalnego i dostępności architektonicznej, prowadzący projekty badawcze dotyczące dostępności m.in. kinematografii, szkolnictwa i obiektów komercyjnych. Audytor (ponad 1 500 przeprowadzonych audytów architektonicznych) i konsultant w projektach związanych z designem urządzeń, transportu i wyposażenia przestrzeni publicznej.
Odpowiadał za wdrażanie projektowania uniwersalnego na inwestycjach prywatnych (m.in. Skanska, Ghelamco, HB Reavis) i publicznych (m.in. Muzeum Sztuki Nowoczesnej, TR Warszawa, Polin).
Autor publikacji WŁĄCZNIK. Projektowanie bez barier.
Maciej Krenek
Maciej Krenek
Country Director w ATENOR Poland i członek zarządu w spółkach grupy Atenor na rynku polskim. Od ponad 40 lat związany z rynkiem nieruchomości w Europie Środkowo-Wschodniej. W Polsce na początku lat 90. podpisał pierwsze umowy inwestycyjne dla jednej z największych na świecie sieci restauracji szybkiej obsługi. Był odpowiedzialny za rozwój restauracji i tworzenie struktur biurowych dla tej sieci w Europie Środkowo-Wschodniej. Po powrocie do Polski, jako Członek Zarządu, kierował realizacją projektów biurowych, hotelowych, mieszkaniowych, centrów handlowych i outletów w imieniu różnych austriackich wehikułów inwestycyjnych. Obecnie nadzoruje realizację i wdraża projekty biurowe i mieszkaniowe w ATENOR Poland, spółce deweloperskiej notowanej na giełdzie Euronext w Brukseli. ATENOR Poland inwestuje w projekty nieruchomościowe, które spełniają określone kryteria w zakresie lokalizacji, planowania urbanistycznego, efektywności ekonomicznej oraz poszanowania środowiska, społeczeństwa i ładu korporacyjnego. Pierwszym projektem Atenor w Polsce jest biurowiec Lakeside w Warszawie. Otrzymał on pozwolenie na użytkowanie w październiku 2023 r. i jest obecnie w 90% wynajęty przez znane międzynarodowe i krajowe Spółki.
Katarzyna Kuniewicz
Katarzyna Kuniewicz
Ekonomistka. Ekspertka specjalizująca się w zagadnieniach dotyczących rynku mieszkaniowego w Polsce, od ponad 12 lat związana z doradztwem dla firm działających w tym sektorze (wcześniej w REAS, JLL). Od 3 lat nadzoruje rozwój narzędzia i badania rynku Otodom Analytics. Współautorka przekrojowych raportów i prognoz rozwoju rynku pierwotnego oraz analiz preferencji nabywców mieszkań. Ekspertka w dziedzinie organizacji badań popytu i podaży na rynku nieruchomości. Prelegentka licznych konferencji, uczestniczka debat, komentatorka zjawisk i trendów w mieszkaniówce.
Tomasz Lewandowski
Tomasz Lewandowski
Rafał Liponoga
Rafał Liponoga
Od 16 lat w branży nieruchomości. Karierę zawodową rozpoczął prowadząc projekty doradcze z zakresu pozyskiwania funduszy unijnych dla przedsiębiorstw. Przez kilka lat pogłębiał wiedzę w zakresie finansów poprzez pracę jako biegły rewident u jednego z wiodących na rynku audytorów. Zdobyte doświadczenie pomogło na kolejnym etapie kariery, gdzie pełnił funkcję członka zarządu jednego z największych pośredników na rynku nieruchomości. Wieloletnie doświadczenie związane z rynkiem nieruchomości mieszkaniowych i inwestycyjnych zaowocowało decyzją o założeniu Platformy Mieszkaniowej, w której do dnia dzisiejszego pełni funkcję wiceprezesa zarządu.
Katarzyna Lubaś
Katarzyna Lubaś
Od 2021 w ISS Facility Services objęła stanowisko Solution Managera, gdzie odpowiada za rozwój usług dla sektora biurowego. Katarzyna posiada ponad 20 letnie doświadczenie w doradztwie dla rynku nieruchomości w Polsce i regionie CEE. Przed dołączeniem do ISS przez sześć lat pełniła funkcję New Business i Marketing Coordinator dla Grupy Rynku Nieruchomości EY, gdzie była odpowiedzialna za działania z zakresu rozwoju biznesu, relacji z klientami, marketingu i PR oraz badania rynkowe. Wcześniej pracowała dla Mota Engil Real Estate , REAS (obecnie JLL) I AMRON.
Jest licencjonowaną pośredniczką i zarządcą nieruchomości.
prof. Jacek Łaszek
prof. Jacek Łaszek
Jest specjalistą z dziedziny finansów sektora mieszkaniowego z doświadczeniem krajowym oraz zagranicznym. Od roku 1994 jak Szef Projektu Rządu Polskiego i Banku Światowego Finansowania Budownictwa Mieszkaniowego współpracował blisko z deweloperami, bankami, oraz firmami budowlanymi w polskim sektorze mieszkaniowym wdrażając rynkowe zasady finansowania inwestycji mieszkaniowych oraz udzielania kredytów. Prowadził również studia nad systemami finansowania sektora mieszkaniowego w Polsce oraz innych krajach Europy Centralnej i Wschodniej. W latach 1990 - 92 pracował jako doradca premiera L.Balcerowicza nad zagadnieniami transformacji sektora mieszkaniowego. Od jesieni 1998 r. pracował jako doradca w Banku Śląskim ING zajmując się głównie kasą mieszkaniową oraz nowotworzonym bankiem hipotecznym. Od roku 2001 pracuje jako doradca prezesa w Narodowym Banku Polskim. Od roku 2006 kieruje zespołem realizującym program badania cen nieruchomości w miastach Polski z punktu widzenia stabilności sektora finansowego i polityki monetarnej. Są one prowadzone w ramach programu badań statystyki publicznej. Dr Jacek Łaszek jest profesorem w SGH w Warszawie, gdzie wykłada przedmioty związane z nieruchomościami oraz bankowością i ekonomią
Artur Łeszczyński
Artur Łeszczyński
W spółce mieszkaniowej Skanska jest odpowiedzialny za wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, digitalizację oraz działania firmy w obszarze zrównoważonego rozwoju – ze szczególnym naciskiem na podnoszenie efektywności energetycznej projektów mieszkaniowych, realizowanych i planowanych. Entuzjasta i propagator nowych technologii, szczególnie tych służących ograniczaniu negatywnego wpływu działalności człowieka na środowisko naturalne.
Interesuje się fizyką, kosmologią, a także historią rozwoju nauki.
Robert Maraszek
Robert Maraszek
Wiceprezes Zarządu, Dyrektor ds. Inwestycji w Inpro S.A, Prezes Zarządu SML Sp. z o.o., Członek Zarządu Oddziału Trójmiejskiego Polskiego Związku Firm Deweloperskich, Członek Rady Polskiego Związku Firm Deweloperskich.
Absolwent Wydziału Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej z tytułem magistra inżyniera budownictwa. Absolwent studiów podyplomowych na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, ze specjalnością projekty deweloperskie.
Pasjonat prefabrykacji oraz nowoczesnych technologii i rozwiązań w budownictwie.
Aneta Marczyk-Górecka
Aneta Marczyk-Górecka
Członkini Polskiej Rady Facility Management, absolwentka kierunku Zarządzanie w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku. Autorka badań na temat wpływu Pandemii COVID-19 na kształtowanie modelu pracy hybrydowej w Polsce. W czasie Pandemii COVID-19 przeprowadziła redukcję powierzchni biurowej o 50%. Autorka programu RE-love your office, którego celem jest zwiększanie frekwencji w biurze oraz budowanie świadomości, że warto pracować stacjonarnie. Ekspertka administracji, zarządzania przestrzenią biurową i usprawniania procesów.
Michał Melaniuk
Michał Melaniuk
Maximilian Mendel
Maximilian Mendel
Menadżer i ekspert ds. nieruchomości z ponad 18-letnim doświadczeniem w relacjach inwestorskich, transakcjach, zarządzaniu aktywami, rozwoju nieruchomości, wynajmie i operacjach, doradztwie i badaniach. Był dyrektorem zarządzającym ZEITGEIST Asset Management, zarządzając polskim oddziałem i wszystkimi powiązanymi spółkami celowymi. Wcześniej był starszym dyrektorem i szefem działu Living Investment w JLL, a wcześniej jednym z partnerów REAS | Residential Advisors. W branży nieruchomości zawsze koncentrował się na sektorze mieszkaniowym w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej. Maximilian ukończył studia magisterskie z zakresu urbanistyki na TU Dortmund w Niemczech oraz studia doktoranckie w Instytucie Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania Polskiej Akademii Nauk. Jest członkiem Royal Institute of Chartered Surveyors (RICS) oraz członkiem i współprzewodniczącym Urban Living Product Council w Urban Land Institute (ULI) w Polsce
Marcin Michalec
Marcin Michalec
Odpowiada za całościowy rozwój firmy. W planowaniu i realizacji projektów mieszkaniowych stawia na proekologiczne rozwiązania oraz udogodnienia podnoszące standard produktu i poprawiające komfort życia mieszkańców.
W OKAM od 2017 r., uprzednio do sierpnia 2021 r. zajmował stanowisko Dyrektora ds. Sprzedaży i Marketingu.
Z rynkiem nieruchomości związany jest od ok. 20 lat. Karierę zawodową rozpoczynał w Knight Frank. Następnie pełnił funkcję Dyrektora Sprzedaży i Marketingu w firmach deweloperskich: Restaura i ICON Real Estate. Jest licencjonowanym pośrednikiem w obrocie nieruchomościami. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego i Politechniki Warszawskiej.
Jerzy Michalski
Jerzy Michalski
Doradca zarządu Property Group sp. z o.o. wydawcy portalu RynekPierwotny.pl, z którym związany jest od 2016 roku. Odpowiedzialny za wprowadzenie efektywnościowego modelu rozliczeń. Zafascynowany danymi i algorytmami Ai. Ściśle współpracuje z wieloma deweloperami, którym pomaga w maksymalizacji efektu wynikającego z obecności na portalu.
Kajetan Michalski
Kajetan Michalski
Związany z rynkiem nieruchomości komercyjnych od 10 lat. Absolwent Wyższej Szkoły Gospodarowania Nieruchomościami i student Uniwersytetu Warszawskiego. Podczas swojego doświadczenia miałem okazję pracować zarówno w firmach partnerskich dla rynku nieruchomości (EUROBUILD) jak i firmach brokerskich (Nuvalu). Obecnie – od ok. 5 lat skupiony jest wyłącznie na pracy na rzecz wynajmujących/właścicieli nieruchomości.
Hanna Milewska-Wilk
Hanna Milewska-Wilk
Specjalista ds. mieszkalnictwa w Instytucie Rozwoju Miast i Regionów, analityk rynku najmu i doradca w simpl.rent, współpracuje z Fundacją Rynku Najmu, członkini Rady Programowej Habitat for Humanity Polska. Mediatorka, zarządca nieruchomości, pracująca naukowo socjolog i filolog, ze szczególnym zainteresowaniem spółdzielniami mieszkaniowymi.
Irena Natonek
Irena Natonek
Odpowiada za koordynację działu sprzedaży krajowej w Appartme. Wsparła deweloperów w procesie implementacji systemów smart automatyki mieszkaniowej dla ponad 3000 mieszkań. Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu projektami, które zdobyła w branży IT oraz organizacji wydarzeń biznesowych. Entuzjastka podróży po Europie oraz muzyki rockowej, szczęśliwa mama czteroletniej Marceliny.
Małgorzata Niewińska
Małgorzata Niewińska
Senior leader z ponad 20-letnim doświadczeniem zawodowym w międzynarodowym środowisku korporacyjnym. Lider procesów transformacyjnych i/lub zmian strategicznych w organizacjach na rzecz zrównoważonego rozwoju biznesu i długofalowej odporności w obszarach: środowiska pracy, kultury, modeli biznesowych i zrównoważonych transformacji zintegrowanych ze strategią biznesową i nieruchomościową. Badaczka i strateg, świadoma zarówno aktualnej dynamiki rynku, jak i złożoności czynników wywierających presję na transformację biznesu. Pasjonuje się wspieraniem organizacji stojących przed wyzwaniami w zakresie definiowania ich ambicji rozwojowych, określania pozycji strategicznej, budowania strategii oraz procesu skutecznego jej wdrożenia.
Absolwentka ekonomii w SGH, Executive MBA na Politechnice Warszawskiej, „CSR. Strategia zrównoważonego rozwoju” w Akademii Koźmińskiego, Sustainable Real Estate” w University of Cambridge, Studiów doktoranckich na kierunku Ekonomia i Finanse w SGH.
Przemysław Nogaj
Przemysław Nogaj
Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Głównej Handlowej na kierunku Zarządzanie Projektami. Od 20 lat związany jest z firmami dostarczającymi systemy informatyczne wspomagające procesy w budownictwie. W firmie Autodesk od 14 lat, obecnie odpowiedzialny za rozwój rynku architektoniczno-budowlanego oraz relacje biznesowe z kluczowymi klientami w zakresie rozwiązań dla architektury i budownictwa. Głównym obszarem działań jest współpraca z partnerami handlowymi na terenie Polski oraz wsparcie klientów Autodesk w implementacji nowych technologii, koncepcji projektowych oraz nowych procesów w budownictwie.
Kinga Nowakowska
Kinga Nowakowska
Od 2007 r. jest związana z Grupą Capital Park, w której jest członkiem zarządu i pełni funkcję dyrektor operacyjnej. Jest zaangażowana w największe projekty prowadzone przez Grupę, m.in. Royal Wilanów. Od 2009 roku jest odpowiedzialna za realizację prestiżowego projektu rewitalizacji Fabryki Norblina w Warszawie. Kinga Nowakowska odpowiada za zarządzanie projektami firmy w zakresie asset management. Jest autorką koncepcji Biuro Plus, według której w każdym z projektów Grupy Capital Park wdrażane są indywidualne rozwiązania mające na celu wsparcie potrzeb najemców.
Marcin Tadeusz Ochyra
Marcin Tadeusz Ochyra
Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w doradztwie klientom prywatnym i korporacyjnym. Doświadczenie zdobywał między innymi współpracując z największymi międzynarodowymi Bankami oraz prowadząc Family Office. Wielokrotny zdobywca nagród i tytułów najlepszego bankiera roku. Jako wieloletni inwestor i partner biznesowy w obszarze nieruchomości, zdobył szeroką wiedzę i umiejętności w prowadzeniu udanych transakcji oraz budowaniu trwałych relacji biznesowych. Jego zaangażowanie w rozwój firmy SATOIA S.A. oraz umiejętność przewidywania trendów rynkowych przyczyniły się do jej sukcesu na rynku.
Marek Paczuski
Marek Paczuski
Ekspert branży nieruchomości komercyjnych z ponad 20-letnim doświadczeniem inwestycyjnym. W swojej karierze doradzał w transakcjach o wartości przekraczającej 3 mld EUR. Jako Senior Director w Dziale Doradztwa Inwestycyjnego w Colliers odpowiada za doradztwo w transakcjach skupionych wokół nieruchomości logistyczno-przemysłowych oraz biurowych, pozyskiwanie nowych projektów, aranżację i strukturyzację transakcji, jak również wypracowywanie relacji z nowymi inwestorami oraz deweloperami.
Piotr Paśko
Piotr Paśko
Piotr Paśko, doradca podatkowy i partner w Zespole Nieruchomości MDDP. Ekspert w zakresie krajowych oraz transgranicznych projektów restrukturyzacyjnych. Posiada szerokie doświadczenie transakcyjne związane z nabywaniem i zbywaniem budynków biurowych, magazynów, budynków mieszkaniowych (w tym PRS), domów studenckich, pojedynczych działek oraz całych banków ziemi itp., a także rozbudowanych portfeli aktywów nieruchomościowych i platform inwestycyjnych. Doradza polskim i zagranicznym spółkom i grupom kapitałowym, deweloperom, inwestorom (w tym funduszom private equity), jak również osobom fizycznym (HNWI), w szczególności w zakresie planowania sukcesyjnego. Wspiera także podmioty z branży energii odnawialnej – deweloperów oraz krajowych i zagranicznych inwestorów posiadających w Polsce farmy wiatrowe i fotowoltaiczne (PV). Posiada szerokie doświadczenie w zakresie projektów due diligence w różnych sektorach gospodarki – przede wszystkim nieruchomościowym, ale również energii odnawialnej, FMCG, retail i TMT. Doradza w związku z płatnościami transgranicznymi w grupach swoich klientów – realizuje przeglądy podatkowe m.in. dotyczące warunku rzeczywistego właściciela i rzeczywistej działalności gospodarczej, uzyskuje opinie o stosowaniu preferencji itp. Członek Urban Land Institute. W 2021 oraz 2022 roku zdobywca tytułu “Highly Regarded” przyznawanego przez International Tax Review dziedzinie „Tax Transactional”.
Jan Pawlik
Jan Pawlik
Architekt z wieloletnim i międzynarodowym doświadczeniem w branży fit-out i retail. Przez wiele lat współprojektował biura firm technologicznych z branży IT.
Doświadczenie projektowe zdobywał min. w Office for Metropolitan Architecture w Rotterdamie (współautor muzeum Fondazione Prada w Mediolanie).
Do ISS dołączył w 2019 roku rozwijając agendę workplace, workplace expirience oraz D&I. Wraz z zespołem jako pierwszy na świecie uzyskał dwukrotnie certyfikat Platynowy Mobility Modjo promujący przestrzenie inkluzywne i projektowanie uniwersalne.
Dariusz Pawlukowicz
Dariusz Pawlukowicz
Ekspert w zakresie finansów, rachunkowości i podatków, biegły rewident. Absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu oraz Międzynarodowego Centrum Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie ukończył studia Executive MBA, organizowane we współpracy z University of Illinois. Szeroką wiedzę i kompetencje zawodowe zdobywał podczas pracy na różnych stanowiskach w obszarze zarządzania finansami spółek.
Od stycznia 2009 roku związany jest z Vantage Development S.A., gdzie od 2011 roku pełnił funkcję Członka Zarządu. W październiku 2022 roku objął stanowisko Wiceprezesa Zarządu Vantage Development S.A. oraz ROBYG S.A. – spółek należących do grupy TAG Immobilien AG. Odpowiedzialny za strategiczny dla akcjonariusza obu firm obszar najmu mieszkań (rozwój portfela nieruchomości, zarządzanie obiektami, pozyskanie oraz obsługa najemców), a także HR i ESG.
Jarosław Piejak
Jarosław Piejak
Aktualnie pracuje jako Associate w dziale rynków kapitałowych BNPP Real Estate Polska. Jarosław do dzisiaj brał udzł transakcjach o łącznej wartości ponad 1,000,000,000 EUR (Nieruchomości handlowe, magazynowe i biurowe). Przed dołączeniem do BNPP RE Jarosław pracował w działach transakcyjnym oraz zarządzania nieruchomościami i aktywami w firmach Avison Young (dawny GVA/Bilfinger) oraz w Colliers International. Jarosław ukończył Szkołę Główną Handlową i włada biegle językami: angielskim oraz niemieckim.
Dominika Pikul
Dominika Pikul
Konsultantka, trenerka i badaczka specjalizująca się w zastosowaniu neuronauki w biznesie, metodach i narzędziach opartych na wiedzy o mózgu i ich zastosowaniu w przywództwie, produktywności i samorozwoju.
Specjalistka w zakresie neuroróżnorodności i budowania miejsc pracy przyjaznych mózgowi. W swojej codziennej pracy odpowiada za tworzenie narzędzi diagnostycznych, budowanie programów edukacyjnych wzmacniających funkcje poznawcze (koncentracja, produktywność, kreatywność) oraz doradztwo w zakresie procesów przyjaznych dla osób neuroatypowych (audyt, rekrutacja, doświadczenie przestrzeni, rozwój i zarządzenie talentem). Dominika posiada ponad 15 lat doświadczenia w pracy w Polsce i Wielkiej Brytanii. Jej klienci to globalne korporacje w sektorze finansowym, medialnym i IT. Absolwentka Neuronauki i Psychologii Zdrowia Psychicznego (King’s College London). Jej zainteresowania naukowe i praca badawcza koncentrują się na neurobiologii zespołu nadpobudliwości ruchowej z deficytem uwagi (ADHD).
Mariusz Poławski
Mariusz Poławski
Michał Pomorski
Michał Pomorski
Adwokat Michał Pomorski - Specjalizuje się w prawie podatkowym z uwzględnieniem prawa handlowego. Doradza Klientom w szczególności w zakresie podatku CIT i VAT. Zajmuje się obsługą transakcyjną Klientów, audytowaniem spółek oraz przygotowywaniem strategii i struktur podatkowych ze szczególnym uwzględnieniem branży nieruchomości. Przygotowuje firmy rodzinne do procesu sukcesji i wdraża ustalone rozwiązania. Posiada również doświadczenie w zakresie restrukturyzacji działalności spółek kapitałowych, prowadzi negocjacje i reprezentuje Klientów przed organami skarbowymi oraz przed sądami administracyjnymi. Członek polskiej delegacji do Rady Adwokatur i Stowarzyszeń Prawniczych Europy CCBE w zakresie TAX z powołania Prezydium Naczelnej Rady Adwokackiej.
Patrick Pospiech
Patrick Pospiech
Patrick Pospiech odpowiada za doradztwo inwestycyjne i transakcyjne w zakresie mieszkań wielorodzinnych, studenckich, mikroapartamentów, mieszkań senioralnych i innych aktywów w sektorze mieszkaniowym.
Patrick dołączył do zespołu inwestycyjnego JLL w Warszawie w 2016 roku.
Uczestniczył w kluczowych transakcjach w rozwijającym się sektorze mieszkaniowym w Polsce, w tym w przejęciu przez Heimstaden 2 500 mieszkań od Budimex Nieruchomości oraz w zakupie przez Atrium 650 mieszkań w Warszawie i Krakowie. Przed dołączeniem do zespołu Living Investments Patrick pracował w zespole ds. inwestycji biurowych i logistycznych. Łącznie brał udział w transakcjach o wartości ponad 2,5 mld euro.
Marta Przybylska-Gahbiche
Marta Przybylska-Gahbiche
Ekspertka i managerka z ponad 18-letnim doświadczeniem w zarządzaniu obiektami, nieruchomościami oraz obsługą klienta w Polsce i za granicą. Doświadczenie zdobywała w branży hotelarskiej, gdzie odpowiadała za budowanie marki, relacji z klientami i partnerami zewnętrznymi w Polsce i Tunezji. Następnie wyspecjalizowała się w komercjalizacji i zarządzaniu biurami flex m.in. w Business Link.
Daniel Puchalski
Daniel Puchalski
Daniel Puchalski Partner Zarządzający i współzałożyciel immo lab , immo lab leasing oraz PURE Hub – Polish Ukrainian Real Estate Hub.
Ekspert z prawie 20-letnim doświadczeniem na polskim rynku nieruchomości oraz 30-letnim doświadczeniem zawodowym. Przed założeniem immo lab, przez kilkanaście lat był związany z międzynarodowymi agencjami doradczymi. Najpierw w Colliers International, a potem w JLL stworzył i kierował działami gruntów inwestycyjnych. Następnie, jako Managing Partner w Knight Frank, bezpośrednio nadzorował nie tylko działy inwestycyjne, ale także reprezentacji właściciela oraz reprezentacji najemcy. Współpracował z ponad 200 inwestorami na rynku nieruchomości inwestycyjnych oraz deweloperami reprezentującymi wszystkie segmenty sektora real estate.
Jest również zaangażowany w projekty w zakresie PropTech, w czym pomagają mu kompetencje zdobyte na początku kariery zawodowej w branży telekomunikacyjnej i nowych technologii, gdzie tworzył zespoły sprzedaży w Polskiej Telefonii Cyfrowej (Era GSM/T Mobile), Netia Telekom oraz Comverse Technology.
W trakcie swojej kariery doradzał przy sprzedaży gruntów inwestycyjnych na terenie całej Polski o łącznej powierzchni ok. 50 mln mkw. i wartości ok. 5 mld PLN. Ponadto brał udział w sprzedaż spółek i nieruchomości inwestycyjnych za ok. 2 mld zł.
Mirosław Rzeszutko
Mirosław Rzeszutko
Michał Samborski
Michał Samborski
Michał Samborski zajmuje stanowisko Head of Development w Panattoni i odpowiada za rozwój nowych projektów na terenie Mazowsza (Warszawa), Pomorza (Gdańsk), Małopolski (Kraków) oraz Podkarpacia (Rzeszów) w Polsce. Z działem development w Panattoni związany jest od 2015 roku, wcześniej Michał pracował w firmie Hines w latach 2011 – 2015 na stanowisku Project Director. Dodatkowo, w latach 2006 – 2011 również pracował w Panattoni zajmując stanowisko Project Manager.
W ciągu swojej kariery zawodowej był odpowiedzialny za strategiczny rozwój biznesu, pozyskiwanie inwestycji komercyjnych oraz negocjacje umów najmu, głownie w sektorach przemysłowym i biurowym. Jego umiejętności obejmują ekspertyzę w transakcjach na rynku kapitałowym, realizacji i finansowaniu umów oraz zarządzaniu projektami, zapewniając ich skuteczną realizację i utrzymanie.
Rafał Stacha
Rafał Stacha
Podstawy i pierwsze doświadczenia w pracy z klientem zdobyłem pracując w I połowie lat 90 jako uczeń i student na targowiskach (sprzedawałem kurtki i dresy). Karierę zawodową – już na etacie, rozpocząłem od pracy w firmie IKEA i to tu zdobyłem pierwsze szlify w rozumieniu jak ważne jest oprogramowanie w istnieniu firmy. Następnie zatrudniłem się w VW i Ford spędzając w branży motoryzacyjnej 20 lat. Miałem okazję zarządzać wieloma salonami a także produkcją doposażenia wdrażając także systemy elektroniczne. Jeszcze w trakcie pracy w motoryzacji wpadłem w roku 2011 na założenie własnej firmy produkującej oprogramowanie. Kompletnie przypadkowo trafiłem do branży Deweloperskiej i Najmu. Dzięki doświadczeniom z wcześniejszych lat szybko staliśmy się już jako THTG liderem w branży.
Dziś naszymi klientami są firmy z TOP10 (notowane na GPW) jak i Deweloperzy zaczynający swoją przygodę w branży. W naszym portfolio mamy także spółki Skarbu Państwa jak i Spółdzielnie. Zatem budujemy szerokie doświadczenie co do możliwości obsługi Klientów o różnej specyfice.
Tomasz Szpyt
Tomasz Szpyt
Jestem dziennikarzem i redaktorem z 15-letnim stażem w mediach ogólnopolskich i lokalnych. Specjalizuję się w tematyce gospodarczej i nieruchomościowej. Przeprowadziłem około 1 tys. wywiadów z ludźmi biznesu, nauki i polityki oraz napisałem ponad 14 tys. artykułów. Moje teksty ukazały się m.in. w takich tytułach jak: Dziennik, Dziennik Gazeta Prawna, The WalI Street Journal Polska, Newsweek, GazetaPrawna.pl, Forsal.pl, Dziennik.pl, BiznesPolska.pl. TheCity.com.pl, Eurobuild Central & Eastern Europe, Rzeczpospolita. Jestem właścicielem firmy TSG Media i redaktorem naczelnym e-tygodnika nieruchomościowego Property Insider.
Paweł Sztejter
Paweł Sztejter
Paweł odpowiada w JLL za sektor Living w Polsce, obejmujący usługi z zakresu badań i analiz rynku, doradztwa strategicznego i deweloperskiego oraz doradztwa inwestycyjnego dla deweloperów i funduszy inwestycyjnych w segmencie mieszkań na wynajem i akademików.
Paweł ma ponad 25-letnie doświadczenie w doradztwie na rynku mieszkaniowym. Był współzałożycielem i wiceprezesem firmy REAS, która z dniem 01.12.2018 weszła w struktury JLL.
Jest członkiem Królewskiego Instytutu Dyplomowanych Rzeczoznawców (RICS), członkiem Urban Land Institute (ULI), a w latach 2014 – 2019 pełnił rolę wiceprezesa Polskiego Stowarzyszenia Doradców Rynku Nieruchomości.
Błażej Szymczyński
Błażej Szymczyński
Ukończył Wydział Architektury Politechniki Warszawskiej, a także studiował na FH München w Niemczech oraz studiach podyplomowych Instytutu Badań Przestrzeni Publicznej w Warszawie.
W JW+A pracuje od 2016 roku gdzie zajmuje się doradztwem w zakresie zielonych certyfikacji LEED i BREEAM. Brał udział w procesie certyfikacji dla kilkudziesięciu różnych obiektów o różnorodnych funkcjach: biurowych, przemysłowych i hotelowych. Szczególnie interesują go dobre praktyki związanymi ze zrównoważonym projektowaniem. Aktualnie najbardziej angażuje się w sektor PRS i budynków mieszkalnych.
Posiada liczne akredytacje Asesora BREEAM New Construction i Communities, LEED Green Associate, Fitwel Ambassador oraz audytor PLGBC Zielony Dom.
Aktywnie działa również w warszawskim oddziale SARP, w którym między innymi współtworzy akcję „Architekci dla Klimatu”.
Magdalena Uler-Kłeczek
Magdalena Uler-Kłeczek
Magdalena kieruje zespołem Capital Markets w 7R, gdzie odpowiada za pozyskiwanie finansowania kapitałowego dla projektów logistycznych, relacje z inwestorami oraz zbywanie istniejących aktywów. Magdalena dołączyła do 7R w kwietniu 2023 roku i w tym czasie dokonała transakcji zbycia aktywów o wartości około 100 milionów EUR oraz pozyskała partnerów kapitałowych dla kilku projektów 7R w Polsce i Czechach, o łącznej wartości ponad 100 milionów EUR. Posiada ponad 12 lat doświadczenia w nieruchomościach komercyjnych. Przed dołączeniem do 7R przez 11 lat pracowała w czołowych firmach doradczych JLL i Colliers, gdzie koncentrowała się na rynku logistyki i biur, doradzając przy transakcjach o łącznej wartości ponad 2,5 miliarda EUR. W 2024 roku otrzymała nagrodę CEEQA Rising Star Industry Professional Award.
Katarzyna Unold
Katarzyna Unold
Katarzyna Unold ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w branży deweloperskiej w Polsce.
Od 2018 roku jest dyrektorką zarządzającą ACCIONA Nieruchomości gdzie jej zadaniem jest rozwój spółki, zwiększenie wolumenu inwestycji oraz reorganizacja struktur firmy w Polsce.
W latach 2011 – 2018 była dyrektorką do spraw rozwoju a następnie dyrektorką zarządzającą należącego do francuskiej grupy Rabot Dutilleul start up’u deweloperskiego Nacarat Polska. Katarzyna zorganizowała od zera działalność spółki w Polsce, budując zespół i struktury. Nacarat Polska jest deweloperem wielokrotnie nagradzanych inwestycji Kurkowa 14, Dubois 41 oraz Witolda 43 we Wrocławiu, których autorem jest uznana wrocławska pracownia projektowa Zbigniewa Maćkowa. Witolda 43 był jedną z czterech polskich inwestycji w finale konkursu The Plan - Architecture & Technologies in Detail Architecture Magazine, najlepszym budynkiem mieszkalnym na Eurobuild Conferences Award 2018 oraz drugim najlepszym budynkiem mieszkalnym w Europie i Azji wg 2A (Architecture & Art) Magazine. Kurkowa 14 i Dubois 41 znalazły się krótkiej liście nominacji do najlepszej realizacji roku 2016 portalu Sztuka-Architektury.pl
Zaraz przed dołączeniem do Nacarat, Katarzyna przez 3 lata pracowała dla Skanska Property Poland – jednego z najaktywniejszych deweloperów budynków biurowych. Katarzyna była szefową wrocławskiego oddziału, a następnie członkinią zarządu Skanska Property odpowiedzialnym za zrównoważony rozwój i szefową działu technicznego. Była odpowiedzialna za reorganizację wrocławskiego oddziału firmy oraz rozwój Skanska Property we Wrocławiu. Do sukcesów może zaliczyć zakup dla Skanska gruntu pod realizację projektu Dominikański oraz uzyskanie pierwszej w Polsce certyfikacji LEED Platinum dla budynku Green Towers
Swoją zawodową karierę Katarzyna rozpoczynała pracą dla ECE Projektmanagement, jednej z największych firm deweloperskich w Europie, gdzie była członkinią międzynarodowych zespołów projektujących, budujących, komercjalizujących oraz zarządzających centrami handlowymi. Wraz z międzynarodowymi, wielobranżowymi zespołami kierowała realizacją takich inwestycji jak Galeria Dominikańska we Wrocławiu, Galeria Łódzka w Łodzi, Galeria Krakowska wraz z rozbudową i przebudową podziemnego dworca oraz tunelu szybkiego tramwaju.
Maciej Wandzel
Maciej Wandzel
Prezes Polskiego Związku Firm Deweloperskich.
Przedsiębiorca i inwestor od lat związany z rynkiem finansowym i branżą nieruchomości. Jest prezesem Soho Development Homes & More – spółki będącej współautorem sukcesu inwestycji Soho Factory zrealizowanej na stołecznej Pradze. Specjalizuje się w rewitalizacji nieruchomości postindustrialnych. W maju 2024 r. wybrany na prezesa Polskiego Związku Firm Deweloperskich.
W przeszłości działał w wielu spółkach, przez kilka lat był wiceprzewodniczącym Rady Giełdy, Przewodniczącym rady nadzorczej Ekstraklasy SA, był również współwłaścicielem Legii Warszawa.
Jest członkiem Polskiej Rady Biznesu.
Z wykształcenia prawnik. Jego pasją jest futbol, opera i praca, w którą angażuje niemal całą energię.
Waldemar Wasiluk
Waldemar Wasiluk
Posiada wieloletnie doświadczenie operacyjne i zarządcze. Prowadził różnorodne projekty restrukturyzacyjne w zakresie przejęć i fuzji na rynku polskim oraz Europy Środkowo-Wschodniej. Ostatnio dyrektor generalny Green Venture, polskiego funduszu PE. Były dyrektor finansowy największego polskiego producenta wyrobów spirytusowych Stock Polska (dawniej Polmos Lublin. M. in. kierował procesem prywatyzacji (przejęcie Polmosu od polskiego rządu) i przeprowadził spółkę przez debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w 2005 r. Wcześniej pracował w Grupie Żywiec, spółce zależnej Heinekena w Polsce. Spędził także 5 lat w Coca-Cola Polska. Absolwent prestiżowej uczelni INSEAD w Fountainebleau pod Paryżem oraz Nothingham Trent University w Wielkiej Brytanii, ukończył też Wyższą Szkołę Morską w Szczecinie.
Marek Wielgo
Marek Wielgo
Analizuje sytuację na rynku pierwotnym i wtórnym, co miesiąc przygotowując dedykowane komentarze i raporty analityczne dla największych mediów w Polsce. Wcześniej dziennikarz i redaktor z 27-letnim stażem w dużych redakcjach. 25 lat spędził w dziale gospodarczym Gazety Wyborczej, gdzie odpowiadał za cały obszar związany z budownictwem, rynkiem nieruchomości i mieszkalnictwem.
Michał Witkowski
Michał Witkowski
Michał Witkowski dołączył do Colliers w 2021 roku jako Dyrektor Działu Living Services. Odpowiada za doradztwo i wsparcie klientów przy tworzeniu i realizacji projektów mieszkaniowych, w tym również mieszkań na wynajem, akademików i domów senioralnych, wsparcie przy transakcjach w obszarze najmu instytucjonalnego, a także zarządzanie procesem sprzedaży lub najmu mieszkań jaki Colliers prowadzi w imieniu klientów. Michał ma 15-letnie doświadczenie na rynku nieruchomości, zarówno budowanych na sprzedaż, jak i na wynajem. Bezpośrednio przed dołączeniem do Colliers pełnił funkcję Partnera, Dyrektora ds. Rozwoju Biznesu w Platinum Group, będącym największym operatorem apartamentów serwisowanych w Warszawie. Wcześniej jako członek zarządów Skanska Residential Development Poland i Atlas Estates, odpowiadał za proces pozyskiwania i przygotowywania nowych inwestycji.
Absolwent Wydziału Ekonomicznego SGH na kierunku Zarządzanie i Marketing oraz Executive MBA Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i Carslon School of Management, University of Minnesota. Ukończył również międzynarodowy Strategic Leadership Program w Skanska Nordic. Od ponad 6 lat jest wykładowcą na Studiach Podyplomowych Uniwersytetu Gdańskiego „Zarządzanie Nieruchomościami i Projektami Deweloperskimi” prowadzących zajęcia dydaktyczne z zakresu Działalności Deweloperskiej i Zarządzania Nieruchomościami Mieszkalnymi.
Paweł Wołejsza
Paweł Wołejsza
Architektura, pasja, ekologia, człowiek i technologia.
Architekt IARP i urbanista. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w pracowniach CENTRALA, BDM Architekci. Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej, stypendia wyjazdowe do University of Detroit Mercy SoA oraz Stanford University School of Engineering. Opiekun i konsultant multidyscyplinarnej grupy projektowej AEC Global Teamwork PBL LAB na Stanford University (2015). Prowadzący warsztaty projektowe dla dzieci – Towarzystwo w Przestrzeni. Aktualnie prowadzi własną pracownię projektową i jest partnerem w startupie proptechowym. Współautor ekologicznego przewodnika grupy Eco Avengers która została powołana przez Polski Związek Firm Deweloperskich. Ekspert na międzynarodowej konferencji Redefining Cities in view of climate changes, organizowanej przez WAPW. Współautor przewodnika o projektowaniu budynków z myślą o ochronie ptaków wydanego przez przez stowarzyszenie PTA.com i PLGBC. Autor artykułów dla Rzeczpospolitej Nieruchomości, Inmag, Lighthouse, Vademecum Dewelopera, Gazeta.pl i innych.
Aleksandra Wołodźko
Aleksandra Wołodźko
Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, moderatorka i prelegentka wydarzeń branżowych, profesjonalistka z ponad 20-letnim doświadczeniem na rynku nieruchomości. Od 2005 roku pełni funkcję CEO firmy doradczej GREENFIELDS, której transakcje łącznie wyniosły 5,8 mld EUR i objęły sprzedaż ponad 1,5 mln m kw. gruntów i budowę ponad 26 600 mieszkań. W zakresie transakcji zakupu i sprzedaży terenów inwestycyjnych oraz koordynacji procesu inwestycyjnego doradzała międzynarodowym deweloperom, funduszom inwestycyjnym, a także inwestorom z sektorów: magazynów, hoteli, centrów danych, biur oraz sektora PRS. W 2023 r. w ramach Greenfields stworzyła nową dywizję biznesową OZE. Jest wizjonerką, która konsekwentnie przeciera nowe szlaki na polskim rynku nieruchomości, brała m.in. udział w przygotowaniu pierwszej uchwały w ramach specustawy mieszkaniowej. Zawsze zaangażowana, z innowacyjnym podejściem do Klienta dba o najwyższą jakość świadczonych usług.
Jerzy Wójcik
Jerzy Wójcik
Jerzy Wójcik jest prezesem i założycielem JWA, jednej z wiodących, polskich firm doradczych w obszarze zrównoważonego rozwoju, dekarbonizacji i efektywności energetycznej budynków oraz strategii ESG dla sektora nieruchomości komercyjnych.
JWA pomaga firmom w Polsce, Meksyku i Europie tworzyć budynki energooszczędne, zeroemisyjne, przyjazne dla ludzi i neutralne dla środowiska. Poprzez zastosowanie w obiektach nowoczesnych i funkcjonalnych rozwiązań, podnosi ich wartość rynkową i inwestycyjną.
Jerzy rozwijał JWA i polski rynek certyfikacji budynkowych od 2007 r. jako jeden z pierwszych akredytowanych specjalistów certyfikacji LEED w Polsce. Doradzał w procesach certyfikacji obiektów komercyjnych o łącznej powierzchni ponad 5 mln mkw. W 2015 r. ukończył program pomiaru i raportowania emisji gazów cieplarnianych na Uniwersytecie Harvard w Bostonie.
Iwona Załuska
Iwona Załuska
Ekspert w dziedzinie pozyskiwania finansów na realizacje inwestycji.
Doświadczenie zdobywała na stanowiskach dyrektorów sprzedaży w BPH Bank Hipoteczny S.A, Citibanku Handlowym oraz kierownika sprzedaży w Banku ING Nationale Nederlanden.
Od 2007 r. prezes Upper Finance, dynamicznie udzielająca się na rynku finansowym, współpracując z podmiotami inwestującymi na rynku usług medycznych, deweloperami mieszkaniowymi, komercyjnymi i logistycznymi. Zaangażowana w działania mediów branżowych w zakresie edukowania i dostarczania bieżących informacji na temat transakcji finansowych na tych rynkach.
Jagoda Zdrojewska-Bochowicz
Jagoda Zdrojewska-Bochowicz
Z wykształcenia architektka i managerka, z natury liderka. Jagoda Zdrojewska-Bochowicz jest absolwentką Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie oraz Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych. Ukończyła także podyplomowe studia managerskie na warszawskiej SGH.
Zawodowo związana jest z grupą Deer Design od samego początku istnienia marki. Dziś zajmuje się rozwojem biznesu. Szeroka wiedza z zakresu procesów projektowych oraz wykonawczych w połączeniu z doskonałą znajomością rynku nieruchomości sprawiają, że trafnie ocenia i prognozuje trendy.
Jest ekspertką w dziedzinie przygotowywania inwestycji dla klientów B2B i B2C, a także dużych inwestycji komercyjnych, w tym projektów z sektora PRS.
Jacek Zengteler
Jacek Zengteler
Jacek Zengteler dołączył do Yareal Polska na początku 2016 roku, obejmując stanowisko Dyrektora Działu Projektów Mieszkaniowych, następnie rok później powierzona mu została funkcja Członka Zarządu.
Od grudnia 2019 roku objął stanowisko Dyrektora Generalnego, od lutego 2022 roku Wiceprezesa, a od lutego 2023 Prezesa Yareal Polska. Pełni również funkcję członka zarządu Yareal Polska Holding.
Z branżą deweloperską związany jest od 2002 roku. Swoją karierę zawodową rozwijał w firmie Dom Development S.A., gdzie między innymi pracował na stanowiskach Wice Dyrektora ds. Rozwoju, Dyrektora Działu Nieruchomości odpowiedzialnego za akwizycje gruntów oraz Dyrektora Działu Klienta; pełnił także funkcję Prokurenta Spółki.
Jacek Zengteler jest absolwentem studiów ekonomicznych, zdobył dyplomy MBA Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i Carslon School of Management, University of Minnesota. Ukończył liczne kursy i szkolenia związane z zarządzaniem i rynkiem nieruchomości, w tym między innymi Strategic Leadership Academy w Ican Institute, czy Real Estate Economics and Finance w London School of Economics and Political Science. Od 2019 r. jest Członkiem Zarządu Warszawskiego Oddziału PZFD, a od września 2021 r. do maja 2023 zasiadał również w Zarządzie PZFD na szczeblu krajowym.